Hoe kon ik vergeten?


Een créche die 3 weken de deuren sluit om het personeel ook hun nodige verlof te gunnen.

Een dochter en haar lief die moeten puzzelen om een opvangregeling rond te krijgen.

Een blogster die sinds een jaartje nieuwbakken bonni is en part-time werkt.

Een kleinkind dat op mijn “vrije” dagen ons huis komt omtoveren tot “huisje klein geluk”.
Hoe kon ik vergeten?

Hoe kon ik vergeten…

• Dat een peuter het niet nodig vindt om lekker tot een uur of 8 te slapen?

• Dat de keuken opruimen pas ’s avonds kan als de rust is weergekeerd?

• Dat het absoluut niet belangrijk is dat een woonkamer herschapen wordt in een speelkamer?

• Dat op een duploblok trappen met je blote voet iets is wat je alleen je ergste vijand toewenst?

• Dat rustig een tas koffie drinken uitmondt in geklieder in de zetel?

• Dat Bumba (in onze tijd Samson) soelaas kan brengen als de vermoeidheid toeslaat?

• Dat soep maken met een één-jarige aan je been een hele kunst is?

• Dat 2 kleine armpjes rond je nek je ter plekke doen smelten?

• Dat winkelen met een buggy echt superhandig is om spullen vanonder op te laden?

• Dat een sandwichke bij de bakker wonderen doet?

• Dat ik lang geleden zo hard uitkeek naar de thuiskomst van B om ongestoord naar het toilet te kunnen?

• Dat ik zo ontzettend geniet als een baby zijn armpjes naar me uitsteekt?

• Dat ik onvoorwaardelijk en hoteldebotel instant verliefd kan worden op een baby?

• Dat gaan winkelen net iets meer organisatie en voorbereiding vraagt eer je de deur uit bent?

• Dat alleen al de grote, spontane glimlach alle vermoeidheid zomaar uit mijn lijf wegspoelt?

• Dat ik het helemaal niet erg vind dat mijn t-shirt vol peekesstomp hangt?

• Dat pampers vervangen iets is wat je nooit verleert?

• Dat ik zelf tot rust kom als een klein, warm peuterlijfje even tot rust komt op mijn schoot?

• Dat ik hét ga missen als deze dagen voorbij zijn?
Ik was het natuurlijk helemaal niet vergeten!

Ik geniet met volle teugen en ben me ervan bewust dat ik gelukkig ben.

Gelukkig dat ik ons kleinkind zo vaak zie, dat hij thuis is bij ons en dat dat altijd zo zal zijn.

Gelukkig dat onze dochter haar zoontje toevertrouwd aan ons, aan onze liefdevolle zorgen.

Als ik vanavond moe in bed kruip, zal ik weten….

Ik was het allemaal nooit vergeten!

49 gedachtes over “Hoe kon ik vergeten?

  1. Wat prachtig lieve schat. Geniet er maar van. Over een tijdje zit je op het toilet te wensen dat er iemand met zo’n duploblokje voor de deur zijn tenten opgeslagen had omdat je het zo mist. Liefs en mooie momenten gun ik jou ❤❤❤

    Liked by 1 persoon

  2. Mijn oudste zoon is nu 21 en ik zie hem heel weinig sinds hij de deur uit is.
    Dus nu maar wachten tot hij zijn eigen kind bij opa komt dumpen…;-)

    Like

  3. Ja, ik herken het ook nog allemaal, heb ik nu dreumesnicht voor natuurlijk ook al kan ik slechts op afstand mee kijken en genieten, ook ik wacht tot de mijne komt vertellen dat ze het later zal komen droppen, hahaha

    X

    Liked by 1 persoon

  4. Ik hou van jouw persoonlijke blogs. Ik voel de liefde die jij voelt voor de mensen om je heen. (In het bijzonder je kinderen, prachtige kleinkind em Mr. B. ofcourse)
    Geniet lieve Mrs. B
    Xx

    Like

  5. Ook hier een onthaalmoeder die 3 weken met vakantie is! Het is haar gegund! En een oma die de eenjarige kleindochter opvangt en daar keihard van geniet! En een huis vol speelgoed, pampers, aanpassingen voor rondkruipende baby’s,koekkruimels,slabben en lieve Bumba voor troost in moeilijke momenten! Gelukkig heb ik ’s avonds nog mijn zetel om uit te blazen!
    Ik was het ook niet vergeten! Veel plezier nog met je schattige kleinzoon!

    Like

  6. Wat leuk hoe je het beschrijft… Je bent een oma met een training van enkele dagen die nu ineens een oppasmarathon draait. Je geniet volop en wilt niets ervan missen maar je voelt wel je conditie en spieren als ik het zo mag vergelijken.

    Geweldig…. groetjes,

    Dorothé

    Liked by 1 persoon

  7. Oh lieve bonni.. Dit is een echt genietlogje.. Blijven doen hoor, jullie allebei!
    Natuurlijk was je het niet vergeten.. Maar het is wel anders als het je kleinkind is.
    Wat is peekesstomp? Spuug?
    Een heerlijk liefdevol logje.. Die kleine is ook een prachtig jochie! Die ogen doen me sowieso smelten en ik ben zijn bonni niet eens ☺️
    Mijn jongste kleindochter van 14,5 komt 4 september een weekje naar Holland. Zie er zo naar uit..
    Mag ik ook weer even echt bonni zijn… 😊

    Like

  8. Moet ik je nog vertellen dat wij er enorm naar uitkijken om er volgende week eens 3 dagjes erop uit te trekken met ons tweetjes…? 😉 Eventjes geen mama of juf: lijkt me heerlijk! Ik zie m’n twee schatten doodgraag maar nu heb ik toch eventjes nood aan wat tijd voor mezelf & manlief…

    Like

Geef een reactie

