Zomerspinsels

Zomertijd…

Veel spinsels om te delen.

Om niet te delen.

Om over na te denken, om over te praten, om gelukkig mee te zijn, om te laten bezinken.

Spinsels in mijn hoofd, in mijn hart, in mijn gezin, in mijn lijf, in mijn gedachten.

Zomerspinsels…

Juli en augustus zijn werkmaanden voor Mr B en mezelf. Sinds onze kinderen “groot” zijn verkiezen wij om buiten de schoolvakanties weg te gaan. Scheelt een hoop in stress op de autowegen, rustige stranden, beter eten in de restaurants en vooral veel beter voor onze bankrekening.

Nog een weekje of 6 geduld dus. Ondertussen doen we het thuis op zijn ’s zomers.

Alles wat rustiger aan -alhoewel dat aan mijn halve trouwboek niet echt te merken is-, een aperitiefje als we thuiskomen, lange avonden buiten als onze Belgische zomer dat toelaat, veel te veel uit eten gaan, eindelijk wat meer lezen. 

Zomerspinsels voor ons.

We mochten een leuk feestje bouwen (dat mag je letterlijk nemen aangezien we ons huis ervoor openstelden) voor de doop en 1ste verjaardag van kleinzoontje. 

Ik heb respect voor de keuze van Oudste en haar lief omdat het een zeer bewuste keuze was. Niet zozeer uit religieus oogpunt maar eerder om kleinzoon te laten opgroeien in een gemeenschap waar hij geliefd is en altijd beschermd zal worden. Peter en Meter stonden daar centraal, het was oprecht.

Onze huwelijksverjaardag is een belangrijk zomerspinsel voor ons, niet dat we die dag nodig hebben om te weten dat we een goed team zijn, dat beseffen we elke dag. We staan er gewoon extra bij stil dat we 28 jaar geleden besloten om er altijd voor elkaar te zijn. 

Een heerlijke avond in een super visrestaurant in Antwerpen, herinneringen ophalen, naar de toekomst kijken…zomaar wat “spinselen”.

De verjaardag van Jongste die 21 werd, eindelijk kwam vertellen dat hij “van ’t straat is”, een leuk feestje met de juiste mensen, een laat dineetje met onze kinderen, een warme dag in alle opzichten.

Maar ook vervelende spinsels hielden me bezig. Ik denk teveel na, heb het soms moeilijk om los te laten, weet dat dat nodig is, mijn lijf sputtert wat tegen, confronteert me, mijn werk steekt tegen (niks nieuw, ik weet het), maar het irriteert me ECHT. 

Constructieve, emotionele gesprekken met B, bezoek aan de huisdokter en lieve aandacht van Een toffe blogster (die totaal ondergewaardeerd wordt) wisten de negatieve spinsels grotendeels uit mijn gedachten.

Ik nam daarnet de moedige beslissing (al goed dat Mr B niet schrijft momenteel, anders zou hier gegarandeerd een blog van komen) om mijn haar kort te laten knippen. 

Echt moedig hΓ©? 

Ik deed er weeeeeeeeken over om de stap te zetten, met als gevolg dat mijn haar veel te lang geworden was en ik er constant over zeurde. Ook een beetje de schuld van B, die mijn haar de laatste weken niet meer “waanzinnig mooi” vond, maar gewoon “mooi“. πŸ™„πŸ™ƒ

Ik moest dus wel naar de kapper, met lood in mijn schoenen.

Het is eraf, 20 cm!!! New me…

Toegegeven, het is beter, pittiger, Jongste zei dat ik er jonger uitzag (joepie), Mr B gebruikte terug het woord waanzinnig (salto van plezier).

De zomer mag nog lang verder spinselen.

Ik wens jullie allemaal “warme” dagen! 


52 gedachtes over “Zomerspinsels

  1. Al die spinselen kunnen een mens bezig houden hè.. Hoop dat de feestjes geslaagd waren. Is die kleine man alweer een jaar geworden? Alsnog gefeliciteerd dan! Gaat hard! En ook met jullie 28 jaar. Een superkoppel zijn jullie waar niemand tussen komt!
    Heel lastig dat je het niet meer naar je zin hebt op je werk… is al een tijdje ja, maar probeer het je niet teveel tegen te maken, overspannen worden daarvan wil je niet hoor!
    En je haar? Ik ben heel benieuwd.. denk ook dat het je nog jonger maakt dan je er nu al uitziet!
    Vandaag is het mijne ook gekortwiekt, heerlijk.. Mooi logje lieverd!
    Geniet van de zomer samen met al je lievelingen! XXX ❀

    Like

  2. Het besluit om mijn haren kort te wieken had ik ook, dat weet je. Ook weet je dat mijn haren er nu momenteel echt niet uitzien. Lengte van 20 cm eraf, maar verkeerd geknipt en verkeerd gekleurd. Komt goed, ik laat het ‘herstellen’ door een betere kapster. Maar goed, dat wist je al.

    Je hebt een drukke tijd gehad, leuke en minder leuke dingen. Als je maar onthoudt dat niets voor altijd is en dat die minder leuke dingen ook weer over gaan en plaats maken voor iets wat wΓ©l leuk is.

    Gefeliciteerd met jullie jongste, jullie allerhoogste en natuurlijk jullie huwelijksverjaardag. Ik ken je nog niet zo lang en zo goed, maar wel goed genoeg om nu al te weten dat jullie tweetjes bij elkaar horen want de liefde spat altijd van je blogjes als je het over Mr. B hebt. Wees daar zuinig op en trots mee. β™‘

    Je bent een lieverd om mij te vernoemen in je stukje, maar ik ben dat niet waard hoor. Ben maar een simpel Brabants vrouwke die schrijft wat ze voelt en wat ze meemaakt. πŸ’‹πŸ’‹

    Liked by 1 persoon

  3. Er zitten mooie zomer spinsels bij, ik miste je al en stond op het punt om te vragen hoe het gaat daar bij jullie πŸ˜€

    Druk en niet druk, zomerspinsels, goede en mooie, gefeliciteerd met alles en iedereen, ook jullie zelf en geniet van elkaar. Ik ga wensen dat je de slechte spinsels snel los kunt laten…

    X

    Liked by 1 persoon

  4. Het is zo herkenbaar ook voor mij. Je bent gewoon een oprechte, gevoelige en intense vrouw, waar alles recht in het hart komt en ook er uit komt. Ik wil je echt eens ontmoeten en een flinke knuffel geven… Lieve mooie vrouw, ik hoop dat je weet dat je mij altijd kan bereiken… xxx

    Liked by 1 persoon

  5. De stap om je haren korter te maken is o’ zo groot. Maar eens je het besluit neemt.. dan ben je achteraf heel erg blij. Net of je met je haren ook je gedachten ‘kortwiekt’ πŸ˜‰

    Gefeliciteerd aan jullie allemaal met de doop, de verjaardagen, de huwelijksverjaardag! Ik wens jullie een hele fijne, zonnige zomer toe! xxx

    Like

  6. Gefeliciteerd met alles wat je gelukkig maakt! En dat is allemaal zo herkenbaar voor mij… Reizen buiten het seizoen nu de kinderen groot zijn, onze huwelijksverjaardag vieren, vandaag de eerste verjaardag van onze kleindochter en onze jongste die op eigen benen gaat staan en een appartementje huurt in Antwerpen waar bij de tip voor het visrestaurant goed van pas kan komen!
    Geniet van de zomer!!

    Liked by 1 persoon

  7. Je weet dat je haar afknippen staat voor vernieuwing en loslaten en verandering?

    Dat er ruimte mag zijn voor jou en dat mensen rekening met je houden wens ik je toe.

    Groetjes,

    DorothΓ©

    Like

  8. Gelukkig zijn …dat komt niet vanzelf daar moet je aan werken! En de ene dag is ook de andere niet. Maar jij lijkt me wel iemand die genoeg gezond verstand heeft om te doseren . Al heb je het soms moeilijk je slaat je er toch goed doorheen. Gesteund door jullie wederzijdse liefde wens ik jullie nog een lang en gelukkig leven toe.

    Like

  9. Er zijn van die spinsels die me heel bekend voorkomen. Om ééntje te noemen: aftellen naar het pensioen. Zou niet mogen, maar gebeurt toch… Gelukkig zijn er die momenten die alles de moeite waard maken. Een momentje samen met een glas, mijmerend over vanalles en nog wat. Tijd met het kleinkind,…
    Proef gulzig van die zomermomenten!

    Like

  10. Het lijf dat tegensputtert, aftellen naar vakantie en haar dat een pak korter moet: check, check en check. Heel herkenbaar, kortom.
    Voor straks: Mrs. Brubeck die op deze stek een foto plaatst van haar nieuwe coupe: check. πŸ˜€
    Ja jong, ik ben gewoon razend benieuwd. ’t Zal mijn vrouwelijke kantje wel wezen.

    Liked by 1 persoon

  11. Haar laten groeien tegen beter weten in. Is een fase Mieke, is een fase Mieke. Help! Ben geholpen door jouw blog lieve L. Nu nog afspraak maken. Is vakantie na deze week bij mijn kapster. Maar ik doe mee, korte haren rule big time. Beetje schrik om het afsluiten van een iets jongere look denk ik. Maar hey, we komen dat toch te boven. I hope πŸ˜‰.

    Liefs voor jullie.

    Like

Geef een reactie

