Birthdaygirl


Hij deed het weer, Mr Brubeck had afgelopen weekend vol verrassingen gestoken om mijn verjaardag te vieren.

Hij is daar erg goed in, ik laat het me met heel veel plezier welgevallen! Het gekonkelfoes met de kinderen is schattig om te zien πŸ˜€.

Een aantal onder jullie zal zich misschien nog een spannend Valentijnsweekend herinneren, vorig jaar werd een superfijn weekend in elkaar gestoken om me te verwelkomen tot de “club der vijftigers” en ook dit jaar is 17 juni niet ongemerkt voorbijgegaan, integendeel!

Ik moest me zaterdagmorgen presenteren in een leuk kleedje, hakken en rode lippenstift (al goed dat ik hou van mooie lippen). 

Er moest ook een koffertje klaarstaan met iets sportiever schoeisel en een luchtige outfit.

Jawel, in Pure C in Cadzand werden we verwelkomd voor wat een zalige lunch zou worden.

Ik weet wel dat dit erg persoonlijk is, maar wij houden er erg van, lekker eten op alle niveau’s, van een simpel gerecht in een klein brasserietje, een goed pak frieten uit een puntzak, een bord oesters met een glas cava op een markt tot…

Af en toe een iets specialer “uitje”.

Het was super, af, formidastisch, om het met een groot clichΓ© te zeggen: “een culinair orgasme” (dat bestaat dus echt).


Het ene kunstwerk na het andere wordt aan tafel getoverd.

Zelfs aan de boter wordt aandacht besteed.

Ik dacht even dat dit een echte was, mijn maag protesteerde onmiddelijk… gelukkig waren alleen de kaarsjes echt en zat dit eronder:

Het was subliem, elke cent waard, behalve…de drank. Dat vinden wij ontzettend jammer; die is onnodig duur, je rekening wordt er bijna door verdubbeld. Maar ik kan moeilijk een fles wijn in mijn sjakosh meesmokkelen hΓ©? 

Enfin, missie van B al voor de helft geslaagd, een tevreden vrouw, wat wil een man nog meer? 

Juist, een vrouw die nΓ³g meer tevreden is!

Een zorgvuldig uitgezocht hotel in het hartje van Brugge was onze volgende “halte”. Toeval wilde dat ik de avond van tevoren nog gezegd had: “ik zou nog wel eens naar Brugge willen, ronddwalen in de stillere straatjes en uren blijven hangen in een leuke wijnbar de (meeste) toeristen nog niet gevonden hebben. 

Jaja, hij kent me goed!

Weeral gescoord!

Zondag nog even rondgeslenterd in een veel te warm Sluis. Maar de terrasjes (voor ons eentje in het bijzonder) blijven er fijn en hoe warmer het wordt, hoe leuker het is om mensen te “kijken”. Onwaarschijnlijk, ik vraag me dan af onder welke steen sommigen onderuit komen kruipen… 

We hebben nog even getwijfeld om naar het naaktstrand van Groede te rijden, maar naar het schijnt hangt daar soms Paul Pannenkoek rond πŸ˜€ en waar laat je dan je handen als je elkaar goeiedag zegt?? 

Terug naar Hoogstraten waar de laatste verrassing mijn dag compleet maakte, heel ons gezin aanwezig in de tuin, in het zwembad en voor de jongste een minibadje.

Ze hadden een bbq in elkaar gestoken voor mij, cava koud gezet en warme omhelzingen bij! Ik word op handen gedragen, love them to pieces.

Samen rond de tafel, lekker eten, koele wijn, leuke gesprekken, een kleinkind die zijn broodje aan de hond geeft, gewoon samenzijn met dat wat mij het liefste is, mijn gezin.

Dank je liefste B, liefste kids!

Jaja, ik ben een gelukkige vrouw…

67 gedachtes over “Birthdaygirl

  1. Hewel, die Kees Brubeck kent er iets van, echt waar! Hoewel ik die schilderijtjes op mijn bord echt niet zou durven opeten. Een verblijf in Brugge is natuurlijk altijd top. Welk hotel hebben jullie bezocht? Ik mik op een naam met de initialen D.C.
    En… zondag waren we inderdaad in de buurt van Groede. Een voorsmaakje voor de drie dagen Zeeland die we woensdag zullen aanvangen. Het weer belooft goed te worden, ons hotelletje in Zierikzee zal zorgen voor een romantisch kader…
    Van harte proficiat met je verjaardag, en doe er nog minstens vijftig bij (in goede gezondheid)!

    Liked by 1 persoon

  2. Zoooo gegund! Voor een vrouw, mama en oma als jij is niks teveel! Gewoon verdiend lieverd!
    Maar er zullen meer vrouwen zijn die zoiets leuks verdienen, maar die hebben niet zo’n man als jij! B is nou eenmaal een kei in dit soort dingen, samen met de kids. Het grote genieten spat van je logje! Je geniet vast nog na! XXX ❀

    Liked by 1 persoon

  3. Ohhhhhhh Mrs. Brubeck! Van harte gefeliciteerd alsnog! Wat gaaf wat jouw Mr. Brubeck gedaan heeft weer, zo hoort het te zijn πŸ˜€

    Jammer dat hij al bezet is πŸ˜‰ hahahaha

    Jij hebt genoten, en ik geniet nu van jouw spetterende verslag, het spat echt van mijn scherm af!

    PS, komend weekend ben ik een dagje in BelgiΓ«, vraag me niet waar, hahaha ik ga met mijn ouders mee een dagje naar een familie vriendin die er woont, op 1 dag even heen en weer πŸ˜‰

    X

    Liked by 1 persoon

      1. whahahaha weet ik zaterdag, had het al eens gevraagd, kan het niet onthouden, wat ik wel weet… is dat het te ver bij jullie vandaan is om mij bijv. even af te zetten bij jullie, hahahaha

        Liked by 1 persoon

      2. ;-), maar ik ben ook nog nooit bij haar nieuwe huisje geweest, ze woont er een paar jaar nu, voorheen in Frankrijk, daarvoor gewoon hier in Nederland πŸ˜‰ Dus ik ben erg benieuwd! Mijn moeder had het erover, 2 uur heen, 2 uur terug, wel vanuit Amersfoort gerekend, ik ben een weekendje zoet, hahaha

        Like

  4. Van Hartelijkehothulk gefeliciteerd met je verjaardag. Ik moet nodig eens bij mr. B in de leer. πŸ˜‰ En bedankt dat je ons hebt mee laten genieten.

    Liked by 1 persoon

  5. Dat ‘culinaire orgasme’ ken ik wel. Twee keer bij Kobe Desramault gegeten bij In de Wulf (wat niet meer bestaat). Helemaal top. Nog een aanrader in de buurt van Cadzand is Het Vlasbloemeken in Koewacht. Fluister dat maar vast in zijn oor!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

