Walk alone

4 maanden geleden is het al, dat we je naar de dierenarts brachten om je zachtjes te laten gaan.

4 maanden geleden dat ik je blonde kop in mijn handen mocht houden, je zachtjes in mocht fluisteren: “tot ziens, trouwe vriend, super viervoetig deel van ons gezin…

4 dagen geleden fietsten we door het natuurgebied waar we lange wandelingen met je maakten, je kende het uit je hondenbrein vanbuiten, met je feilloze instinct.

We hebben het gemeden, omdat het ons pijnlijk maar ook mooi terugwerpt naar de jaren waarin je ons leven deelde, waarin wij het als vanzelfsprekend vonden dat je aan onze zijde liep.

Maar we moesten erdoor, het gebied ligt immers vlak aan het werk van je jongste baasje; daar werd een opendeurdag georganiseerd. 

We waren stil, reden zonder een woord te zeggen door de mooie dreven, lazen elkaars gedachten zonder elkaar aan te kijken, wetend…dit was jouw en ons domein.

Binnenkort worden deze velden en wegen misschien uitgeroepen tot “werelderfgoed”, wie weet…

Voor ons zal het altijd het gebied zijn waar jij, wij, jij en wij urenlange wandelingen maakten, waar je soms verdween in het struikgewas om helemaal besmeurd terug te komen, waar je de schapen de schrik op het lijf joeg, waar je ongestoord kon rennen.

Op een dag zullen de herinneringen waarschijnlijk plaats maken voor een lach in plaats van een traan, maar nu is het moeilijk, zo verdomd moeilijk…

Lieve, lieve Luka… you’ll never walk  alone…

26 gedachtes over “Walk alone

  1. Wat hartverscheurend mooi geschreven. Ik heb er tranen in mijn ogen van. Het blijven vrienden, altijd…de rest van je leven. Het lijkt soms net alsof ik mijn kattenvriendinnetjes van vroeger soms even door de kamer zie lopen. Heel snel, vaag, maar toch. En soms over het bed, terwijl onze huidige veestapel daar niet slaapt. You’ll never walk alone…
    Prachtig. Sterkte en veel liefs xxx
    (ps, wilde me abonneren per mail, maar ik zie nergens dat dat kan, dus dan maar handmatige bezoeken. Geen straf! En al helemaal geen plicht! ❤ ❤ ❤ )

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

