Nu even niet


Vroeg opstaan, douchen, aankleden, ontbijten, bokes smeren… nu even niet.

De auto in, verkeer trotseren, op tijd op het werk proberen te zijn…nu even niet.

Vriendelijk en behulpzaam zijn, uitleg geven, zaken rechtzetten, overleg met collega’s, irritaties door stress, niet altijd gewaardeerd worden…nu even niet.

Boodschappen doen, snel naar huis, eten maken, tafel dekken, wasmachine opzetten, eten, afruimen, zetelcrashen…nu even niet.

Huis poetsen, bedden verschonen, was ophangen, strijk wegwerken, even met koffie op de bank, wat gaan we weer eten straks?…nu even niet.

Nu is het even tijd voor vakantie!

Nu is het tijd voor: alles kan en niks moet!

Tijd om samen met Jongste te glunderen om de geboorte van “nieuwe” kalfjes. Helemaal vertederend, hoe hij ermee omgaat, hoe die dieren hem kennen en hem het pasgeboren kalf laten oppakken.

Ik wil mijn job opzeggen en doen wat hij doet, terug naar de essentie, de natuur, onze medemens in al zijn facetten. Het stemt me tot nadenken.

Samen met B in alle vroegte en stilte koffie drinken in onze tuin, genieten…

Koffers pakken om morgen te vertrekken naar Portugal, om al rondrijdend de streek tussen Porto en Lissabon te ontdekken.

Nu eerst samen aperitieven, dat gaan we 2 weken uitgebreid doen.

Praten, wandelen, zwijgen, lachen, lezen, luieren, lekker eten!

Ik zal af en toe verslag uitbrengen, jullie op de hoogte houden van onze escapades, maar nu even niet…

Tot gauw!

Mr and Mrs B.

51 gedachtes over “Nu even niet

  1. Yeahhhhhh.. Helemaal gelijk hebben jullie! Even alles loslaten en samen genieten!
    We zijn er kortgeleden ook doorheen gereden, een prachtig land! Wij hebben een groot gedeelte door dorpjes en landerijen gereden, geweldig! Na iedere bocht kwam weer een verrassing!
    Prachtige foto van J. met dat kalfje.. Een geweldige job heeft hij!
    Heel veel mooie dagen en geniet samen! Liefs XXX ❤️❤️

    Liked by 1 persoon

  2. Het idee van ‘job opzeggen’ heeft ook al in mijn gedachten gespeeld, maar met de eindmeet in zicht komt dit minder en minder voor.
    De streek van Porto en Lissabon – heerlijk! Voor ons is het ginder thuiskomen, voor jullie zal het niet anders zijn.

    Liked by 1 persoon

  3. Fijne reis en dito vakantie, mevrouw en meneer Brubeck. Niet teveel aan de Porto zitten, hè! 😉

    [ “Ik wil mijn job opzeggen en doen wat hij doet, terug naar de essentie, de natuur.” ]
    Komt me héél bekend voor. Meer nog: ik deed het gewoon. En ik word er nog voor betaald ook. Hà!

    Liked by 1 persoon

  4. Zo fijn, dat jullie samen kunnen genieten van een paar weekjes vakantie.
    Het woordje Portugal ligt me nu op dit moment niet echt zo goed.. de ex is namelijk van daar afkomstig 😉
    Flauw van mij 😉 want het is er wel heel erg mooi en de mensen zijn er super vriendelijk.
    Fijne vakantie gewenst!

    Like

Geef een reactie

