Fijn vooruitzicht

Mr Brubeck en ik spendeerden afgelopen zondagnamiddag in ons geliefkoosde Breda.

We kennen Breda ondertussen door en door, shoppen in de leukste winkels, borrelen in de kleinste kroegen en flaneren door elk straatje.

Breda heeft een “verborgen schat”, een beetje weggestopt achter een paar brasserietjes bevindt zich de oude bioscoop. Een pareltje! Die werd omgetoverd tot boekenwinkel, zo eentje waar je uren kan rondsnuisteren. Laat dat nu spek voor ons beider bek zijn…

We gaan dan elk zo’n beetje onze eigen gang, komen elkaar af en toe tegen om wat info uit te wisselen om  dan uiteindelijk met een mooie “buit” naar buiten te stappen.

Op mijn strooptocht viel mijn oog op een boek “dagboek van de menopauze”, of zoiets….

Niet dat ik er al volop mee te maken heb, maar…ik bedef dat eraan ontkomen geen optie is. Vooral ’s nachts maakt mijn lijf me er attent op dat het nakende begin in zicht is.

Amai, ik had dat boek beter niet opengeslagen!

Dames, houd elkander stevig vast, “de hel” staat ons te wachten.

Mijn mooie, halflange bruine haren (met hier en daar een likje verf πŸ˜€), zullen plaats maken voor een broos, uitgerafeld matje dat nog net op mijn hoofd past. Als je helemaal pech hebt zie je er nog lekker je roze hoofdhuid doorheen blinken.

Mijn humeur zal niet meer te voorspellen zijn, ik zal staan janken als een klein kind op elk onmogelijk moment. Ik zal uitvliegen tegen al wie me lief en niet lief is om de meest onbenullige dingen. Kortom, ik word een echte “Cruella DeVil”.

Mijn vagina zal uitdrogen als een droge vijg en zo broos worden dat je door de wanden kan heenprikken. Je kan dan wel langs de dr passeren om er een zetpil in te proppen; lekker hoor!

Zin in seks is vanaf 55 helemaal vervlogen, dat hoeft toch ook niet meer hΓ©, er komen andere dingen voor in de plaats…veel genegenheid enzo, elkaars hand vasthouden op een terras zou volstaan??? Mmmm.

Mijn botten worden brozer, als je naar me kijkt zal ik spontaan iets breken.

Alles wat ik ga eten zal zich onherroepelijk vast zetten op mijn heupen, buik en billen…joepie 🀑πŸ˜₯.

Ik zal ten pas en te onpas vreselijke zweetaanvallen krijgen, waarbij ik de neiging zal hebben om al mijn kleren van mijn dan rimpelig lijf te rukken.

Ik zal me moeten hullen in driekwartbroeken met een elastiek en alleen nog platte schoenen kunnen dragen.

Ik zal toch de mij toegestuurde gratis “tena-lady” moeten gaan gebruiken, mijn plas zal ik niet meer  kunnen ophouden. Maar, ze beloven wel dat je het niet ziet zitten in een leuke broek!

Maar ik zal geluk hebben, het duurt maar een jaar of 6 Γ‘ 7, dan zijn we erdoor, wat een mooi vooruitzicht.

Ik sloeg het boek met een zucht dicht en was er zowaar een beetje depri van.

Ik postte niet zo lang geleden nog een blog over het feit dat ik blij was een vrouw te zijn; daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

Geef toe, het is niet eerlijk verdeeld, mannen krijgen nog geen  derde van dit soort klachten als ze wat ouder worden.

Neen, die kopen zich een moto, zoeken een peperdure koersfiets uit om 1keertje de Mont Ventoux te beklimmen, gaan ineens sporten om 20kg af te vallen die er na een jaar terug aan zitten, beslissen dat een meisje dat hun dochter kan zijn ineens dΓ© perfecte partner is, beginnen een blog 😜, gaan hun haar in een staartje dragen, denken dat lederen armbandjes een jongere look geeft, beginnen dagcrΓ©me te smeren, nemen een blauw pilletje als het iets moeilijker gaat… need I say more?

Ik kijk er helemaal naar uit, wapen me tot aan mijn tanden.

Evil Mrs Brubeck, hou me in de gaten, ik ben er ZO NIET klaar voor!

67 gedachtes over “Fijn vooruitzicht

  1. Ouder worden: het is makkelijker dan je denkt en ook moeilijker tegelijkertijd. Het is geen verdienste hoe je ermee omgaat. Er bestaat voor jezelf maar een manier nl. de jouwe. De ander die weer op jou reageert doet dat ook zo. We willen allemaal zo perfect zijn maar dat lukt toch niet. Ik duim dat het voor iedereen een beetje goed uitpakt.

    Groetjes,

    DorothΓ©

    Like

  2. Ik heb mijn mama inderdaad behoorlijk onredelijk weten zijn tijdens de menopauze, al vindt ze zelf dat het allemaal super vlot ging. Ik duim voor je, dat het een vlotte overgang mag zijn en in de niet zo nabije toekomst πŸ™‚

    Like

  3. Oh my godddd, jij beschrijft dus precies wat ik me al bedacht had. Gelukkig ben ook ik tot de tanden toe gewapend en ligt er op mijn nachtkastje steevast een tube Durex play 😬 voor beider genot, pot haarverf altijd op voorraad, schoon t-shirt om me te verschonen ‘s-nachts, wachtend op de tena bij de brievenbus. Ik heb alles, behalve die gepikeerde buien. Wedden dat die ook nog komen gaan? Maar alles liever dan zo’n zwengelstok tussen je benen die je met dat blauwe pilletje aan moet zwengelen. Nee dank je. πŸ˜‚

    Liked by 1 persoon

  4. Och, ik vind dat ze tegenwoordig schromelijk overdrijven met die menopauze. Precies of de zeven plagen van Egypte zullen over ons heen komen, ja ja. Mijn gynaecoloog zei dat ik nog een jong veulen was, wat dat betreft ben ik gerust. Ik kan me niet voorstellen dat ik over vijf jaar ineens ga veranderen in een droge, zure pruim… πŸ˜‰ Is het ook niet een beetje gewoon blijven zorgen voor jezelf, je niet laten hangen? Zit die menopauze ook niet ergens tussen de twee rimpelige oren?

    Like

    1. Die plagen mogen allemaal wegblijven van mij!
      Ik weet echt niet of er overdreven wordt, het is best ook genant om dat te vragen aan mensen hΓ©? Bij de ene vrouw valt het mee, bij de andere mss niet, to be continued…:)

      Liked by 1 persoon

  5. “Het duurt maar een jaar of 6 Γ  7 …”. Forget it … 13 jaar hier inmiddels en ik herken bijna alles wat je opsomt. Ik hoop er ooit nog eens volledig door te geraken, maar als ook dat genetisch bepaald is, dan sta ik er niet goed op.

    Like

  6. Het allerergste scenario beschrijf je hier denk ik.. πŸ˜†
    IK kan niet zeggen dat het klopt, gelukkig niet. Ik begon toen ik 42 was en dik voor mijn 50e was ik er vanaf. Maar heel heftig heb ik het niet ervaren.. Ik lachte om de opvliegers, die had ik af en toe en dat was zo’n beetje het ergste. Al die andere dingen, daar heb ik geen last van gehad. Oh ja, misschien dat eten dat zich vastplakt 😟. Sowieso heb Ik mezelf destijds beloofd dat ik mijn leven er niet door zou laten beΓ―nvloeden, beheersen en dus zeker niet verpesten. En dat is aardig gelukt. Maar wie weet heb ik gewoon geluk gehad… Sterkte en kop op hoor! Veel liefs ❀️

    Liked by 1 persoon

      1. Hoop echt dat het ook voor jou meevalt. Vergat nog iets te schrijven.. Heb je altijd erg last gehad van de menstruatie of niet. Want dat schijnt ook te schelen. Ik heb daar ook altijd heel weinig van gemerkt… Heeft mogelijk met elkaar te maken!
        Dat genieten lukt goed hoor! πŸ’‹β€οΈπŸŒΉ

        Liked by 1 persoon

  7. Ik ga helemaal met Trees mee. Als je niet toestaat dat het je leven beheerst valt het allemaal wel mee, ja vervelend die opvliegers soms Maar helemaal niet zeker dat je Γ‘l die verschijnselen afwerkt. Zie het maar net als “bevallingen, de Γ©ne bevalling is een makkie en de andere een drama….. de waarheid ligt meestal ongeveer in het midden.

    Liked by 1 persoon

    1. “Als je niet toestaat dat het je leven beheerst valt het allemaal wel mee”. Sorry hoor, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens. En die opvliegers zijn veel meer dan vervelend. Ik weet niet of jij het fijn vindt om in een vergadering (met allemaal mannen) te zitten terwijl het zweet van je haar in je nek gutst en over je rug loopt, en tegelijkertijd over je gezicht. Ik schaamde me rot in ieder geval. En dat is dan maar één aspect van de overgang. Stemmingswisselingen zitten ook tussen je oren waarschijnlijk? Ik kan je zeggen dat ik mezelf niet meer herkende. Doffe ellende voor mijn huisgenoten.
      Gelukkig kreeg ik hormonen van mijn gynaecoloog zodat ik toch opnieuw comfortabel mijn werk kon doen en terug wat meer mezelf was. De 7 ‘hormonenjaren’ waren de beste van mijn menopauze.

      Like

      1. Ik heb het ook over een “gemiddelde”,
        en dat ligt altijd tussen twee uitersten en dΓ‘t die er zijn zal niemand ontkennen. Ja natuurlijk maakt het uit of je gewoon thuis je opvliegers krijgt of zΓ³ publiekelijk als jij hier schetst.
        Fijn dat de hormonen dan toch uitkomst brachten en je uiteindelijk het leven weer min of meer normaal op kon pakken. Maar toch, onder Γ‘lle omstandigheden helpt het als je accepteert dat “het er tijdelijk bij hoort”.

        Like

  8. Mjah, ik heb mij er ook al enige tijd geleden in verdiept, vooral op het bedgymnastiek gebied, en dat kan mee vallen, hangt ook van je partner af, tijd dat ik die nu toch vindt dan ook, whahaha En dat je ook op andere manieren bezig kunt zijn dan om de verlichting te brengen, de man moet wel een beetje doorzettingsvermogen kennen heb ik gehoord πŸ˜‰ πŸ˜›

    X

    Like

  9. Oh meid, wat heb je dit (h)eerlijk geschreven… ik ben 45 en gister op een verjaardagsfeest met alle 45+ vrouwen bespraken we ons verborgen leed, oh als ik dit lees denk ik ik sta nog maar aan t begin en dat is al erg genoeg.. maar gelukkig krijg je niet alle bijwerkingen toch? 😜

    Liked by 1 persoon

  10. Hihihihi tegenwoordig ‘beleven’ we alles zo intens. Goede en niet goede dingen.
    Ik heb onlangs besloten mij niet in te lezen in dit fenomeen. Ik laat het op mij af komen. Als het werkelijk zo erg zou zijn zou je pakweg geen enkele vrouw tussen de 45 en de 60 meer openbaar kunnen zien verschijnen. Als ik de verhalen zou geloven πŸ˜‰
    Liefs en geniet van dat wat je bevalt ❀ xxx

    Liked by 1 persoon

  11. Dat huilen klopt wel een beetje πŸ˜‚πŸ˜‚ mijn haren zijn nog vol.. wel minder als het oorspronkelijk was..tja.. de rest.. onze koning zei….50 is de nieuwe 30… mmm weliswaar een man… hou me er toch maar aan vast.. ben er ook nog niet aan toe 🀣🀣🀣🀣

    Like

  12. Hahahaha, dat boek is zeker door een man geschreven? πŸ˜‰

    “Mijn humeur zal niet meer te voorspellen zijn, ik zal staan janken als een klein kind op elk onmogelijk moment. Ik zal uitvliegen tegen al wie me lief en niet lief is om de meest onbenullige dingen.” Hier heb ik als ‘frisse twintiger’ ook al last van, dus dat zal vast niet aan de overgang liggen, haha. Gosh, dat gaat nog wat worden dan! πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

