Promises, promises

Ik hang al lekker een jaar rond te hangen in wat het midden van mijn leven zou moeten zijn.

Vorig jaar in juni bereikte ik de “magische” grens van 50 en mocht ik    toetreden tot het clubje van de nieuwe “veertigers”.

Mr Brubeck spaarde kosten noch moeite om mij een spetterend feestweekend te bezorgen, omringd door de mensen die me nauw aan het hart liggen. 

Het deed me wat, 50 worden, niet omdat ik nu zo nodig op het middelpunt van mijn levenslijn me moet gaan bezig houden met allerlei filosofische toestanden over de betekenis van mijn leven…neen, wel om na te denken over mijn leven en wat ik al bereikt heb. Waar ik dankbaar voor kan zijn en waar ik uit kan leren.

Geen paniek, ik ga geen midlifecrisis krijgen, dat zet geen zoden aan de dijk, maar af en toe reflecteren en wat peinzen dat doet een ietwat “oudere” vrouw al eens.

Een bucketlist opstellen, ook daar heb ik nooit de behoefte toe gehad, ik probeer samen met B volop te genieten waar we kunnen omdat we heel goed weten dat elke dag belangrijk is.

Nu ik stilaan aan het einde kom van het magische 50e jaar leek het me wel een goed idee om voor mezelf een paar beloftes op te stellen, kwestie van mezelf “to the point” te houden.

• Ik wil mijn leven met open vizier blijven bekijken, me niet laten afleiden door wat anderen me opleggen. Eerlijk en oprecht met mensen omgaan, daar krijg je zoveel van terug.

• Ik wil er altijd zijn voor mijn kinderen, ze helpen waar ik kan, ze raad geven als ze het nodig hebben, een glas wijn samen drinken en heerlijk lachen, een steun maar vooral een zekerheid zijn.

• Ik ga mijn best doen om een superbonni te zijn en te blijven, mijn kleinkind schandalig te verwennen en platknuffelen, een bonni te zijn uit de duizend…

• Een luisterend oor zijn als iemand het nodig heeft, gewoon luisteren en niet te oordelen.

• Ik wil er niet eeuwig 20 blijven uitzien, ik wil zo oud zijn als ik me voel en ben, maar ik wil wel altijd mijn best doen om fris voor de dag te komen. Ik wil daarmee zeker een statement maken dat het zo belangrijk is om jezelf te accepteren.

• Ik wil in de zon blijven liggen in bikini, zelfs al mag dat zogezegd niet meer na je 30e! 

• Ik wil verliefd blijven tot ik doodval, verliefd zijn geeft je vleugels, en hoezo kan dat niet meer als je een relatie hebt van meer dan 32 jaar??? 

• Ik ga blijven genieten van een goed glas wijn en een malse biefstuk op de bbq, van een boterham met hagelslag, van bloemkool mét aardappelen, van mayonaise op mijn frietjes. 

• Ongelooflijk genieten van goede seks, het beste medicijn tegen stress, depressies en een pijler voor een knallende relatie (ook al vinden de kids het niet nodig dat hun ouders dat nog doen 😀).

• Ik wil me blijven ontplooien in mijn job, ook al is de stress soms te hoog en wordt er teveel verwacht. Ik zal proberen om er een uitdaging van te maken.

• Ik ga nooit meer op dieet, het is funest voor je lichaam, je gezicht ziet er veel gladder uit met wat rimpels minder en mijn borsten blijven voller (en daar is iemand heel blij mee).

• Ik ga genieten van alle mooie, kleine dingen die voorbij komen, de zon die schijnt, de kinderen die langs komen, het gewoon kijken naar onze mooie tuin, hand in hand zitten met B, babbelen over alles en niks, op zondag heel de dag in badjas rondhangen, blij zijn met de aanschaf van 2 paar nieuwe highheels, met de buggy met kleinkind in het dorp koffie gaan drinken…en, en, en…

• Ik wil misschien echt wel terug een hond, omdat ik Luka onwaarschijnlijk mis, elke seconde van de dag. Ik hoop dat het na verloop van tijd wat minder als verraad zal aanvoelen.

Ik wil, ik wil…

Ik wil zoveel maar blijf realistisch, de ene dag al wat meer dan de andere! 

48 gedachtes over “Promises, promises

  1. Niet dat ik negatief wil overkomen, maar met wat we vandaag in de familie meemaken weet ik dat het overschrijden van die leeftijdsgrens ook betekent dat men dan de helft van de ‘gezonde’ levensjaren heeft overschreden. Nu kan het nog om alles te doen waar we zin in hebben, maar zal dit over twintig jaar nog kunnen?
    Met de meeste zaken van je lijstje ben ik het volmondig eens. Ons werd in de opvoeding ingestampt dat we zoveel mogelijk moesten ‘dienen’, ‘helpen’, en zo min mogelijk aan onszelf moesten denken. Dat laatste klopt niet. Je kunt perfect de ideale mama/oma zijn en tezelfdertijd jezelf verwennen.

    Liked by 1 persoon

  2. Helemaal top voornemens, met de meeste kan ik goed met je meegaan, ik schrap er maar 2
    Ik drink geen wijn, en ga dat dus ook niet doen , ook een hond aanschaffen staat niet in mijn lijstje maar dat het op het jouwe voorkomt snap ik natuurlijk wel.

    Liked by 1 persoon

  3. Zelf ben ik ook gezegend met 50 als leeftijd, maar om nu te zeggen dat ik nog maar het midden van mijn leven heb bereikt? (Al zou ik er niks op tegen hebben om, in goede gezondheid, 100 te worden, daar niet van.) 😉
    Lekker blijven doen waar je zin in hebt: dát is effectief de goede ingesteldheid.

    Liked by 1 persoon

  4. Wat een heerlijk positief logje! Je bent een geweldige vrouw en wat ben ik blij dat ik je mijn vriendin mag noemen ook al ben ik dan wel wat ouder dan die heerlijke bijna 51 van jou.. Die lijst is supermooi en dat ben jij ook, van binnen en van buiten ❤️
    En ik kan er heerlijk in meegaan. ik snap het allemaal! Op 2 dingen na..
    Wat de hond betreft, dat zal een moeilijke keuze worden. Wel doen, niet doen? Sowieso een ander ras kiezen als je de stap gaat zetten. Met Luka is niet een hond te vergelijken en dat is wat er misschien gebeurt als je hetzelfde ras kiest. En die bikini…? Dat denk ik niet! 😆

    Liked by 1 persoon

  5. Och ik was er met 30 al klaar mee, met dieten vooral, whahahaha maar het gaat nu vanzelf, en ja als ik weer in een normale maat pas is het goed 😉

    zo moet het altijd al zijn eigenlijk, maar ja, zo zit de mens niet in elkaar, ik moet soms weleens lachen om ons jonge grut en wat zij nog allemaal ‘moeten’ wat eigenlijk niet hoeft, lol. En ben erg benieuwd als zij straks onze leeftijd hebben bereikt, hahaha

    X

    Liked by 1 persoon

  6. Go girl go zeg ik af en toe tegen mezelf als er een niet zo bij de leeftijd passend plan in me opkomt. Meestal pakt het goed uit en anders heb ik weer wat van geleerd. Go for it mrs B. whatever you like. Die 50 dat zijn alleen maar cijfers.

    Groetjes,

    Dorothé

    Liked by 1 persoon

    1. Ik heb geleerd dat de tijd veel te snel gaat en dat we moeten genieten van elk moment, het kan veel te snel gruwelijk fout gaan, dat hoef ik jou niet te vertellen! Dus maken we het mooiste van wat we hebben!
      Liefs!

      Liked by 1 persoon

  7. Ik heb al mijn hele leven geleefd met de spreuk pluk de dag en geniet ervan hoe moeilijk het soms ook is. Want iedereen heeft zijn ups and downs zowel moreel, materieel als financieel. Als je dan nog eens in de knoop gaat liggen met jezelf geraak je er niet meer uit. Ik ben van aard optimistisch en sociaal en absoluut geen doemdenker. Misschien dat het daardoor komt dat ik meer kan relativeren en eerst het positieve zie en daarna het negatieve. IK hoop voor jou dat je nog lang een mooi leven mag hebben .

    Liked by 1 persoon

  8. MIsschien heb je het gehoord.. wat onze Koning Willem zei…50 is de nieuwe 30 haha… Daar wil ik wel in mee..met de voordelen van 50. Yeahhh..
    In bikini.. zekers
    genieten.. zekers
    wat een ander van mij denkt is steeds minder belangrijk
    punt 9…jaaahhhhhhhhhhh

    Maar soms toch wel een beetje last van mijn hormonen hoor… pfff 😉

    Like

  9. Wat heerlijk. Dat is een moment van groei. Ook al start je met de woorden als ‘ik wil’, je eindigt met ‘voor een ander’.
    Mooi mens. Ik wens je een prachtige tweede helft toe. Die nog heeeeel lang liefdevol mag duren ❤❤❤❤

    Like

Geef een reactie

