F*•^*~K

Ik koester de herinneringen, allemaal.

De eerste keer toen ik je stem hoorde en je nog niet zag, warm en beklijvend.

Ik wist direct dat je een blijvertje was.

Je palmde ons in met je doordringende blauwe ogen en je directe blik. Je plaats in ons leven was gegraveerd, “meant to be”.

Mijn zus werd je, wij zijn het levende bewijs dat een echte zus geen bloedverwant hoeft te zijn.

Onze vele vakanties aan zee, het zorgeloos genieten van niks doen, gewoon samen onszelf zijn.

Het samen met jou plannen van ons huwelijk, je lieve zorgen.

Het samen onder een donsdeken in de kou zitten, omdat we mazout vergaten te bestellen.

Onze eindeloze gesprekken, waarbij geen onderwerp gemeden werd.

Je tranen drogen omdat je relatie fout liep, het kwaad zijn op je, omdat je “een moeilijke keuze” gemaakt had, het je vergeven, omdat je een stuk van ons was.

Je lieve meterschap voor Middelste, die altijd een speciale plaats in je hart heeft.

De eer die B en mezelf te beurt viel, omdat we beiden peter en meter mogen zijn voor je kids, die ook een beetje “onze” kids zijn.

De dag, 7 jaar geleden, toen je wereld instortte, je had een zeer agressieve borstkanker. De eindeloze gesprekken die we daarover voerden, emotioneel en intens. De tranen die we samen gehuild hebben, maar ook de lach om simpele kleine dingen.

Het gewoon naast je bed zitten na je harde en lange operaties, je werd op geen enkele manier gespaard.

De momenten waarop we samen hand in hand zaten voor de steeds weerkerende onderzoeken in de maanden en jaren daarna.

De euforie, bijna buiten onszelf, toen je na 5 jaar “genezen” verklaard werd.

Gisteren belde je me in tranen, uit een MRI blijkt dat je een “verdacht” plekje hebt, een letsel dat verder onderzocht moet worden.

F•*^#~••*K!!!

Niet opnieuw, ik ben bang, niet voor mezelf, voor jou, voor je kids en je man. Omdat ik als geen ander weet hoe een ziekte kan inhakken.

Tijdens onze gesprekken van gisteren heb ik je duidelijk gemaakt dat je er NOOIT alleen voorstaat, nooit!

We moeten het vel van de beer ook nog niet op voorhand verkopen!! Hij is nog lang niet geschoten. 

Ik wil dat je weet dat “zussen”, echte zussen, niet alleen samen gaan shoppen en gaan eten… we zijn er voor elkaar en voor elkaars gezin.

Dus lieve zus!

We gaan ervoor, met een lach en een traan, we gaan er samen voor, op naar een mooie toekomst!

Liefs!

L ❤️


 


30 gedachtes over “F*•^*~K

  1. Wat kan ik hier nou nog op zeggen…..wat vreselijk voor haar, voor jou, voor jullie. Ik hoop dat het ook deze keer weggaat. Uitgeroeid, definitief. Ik gun jullie nog vele mooie vriendschapsjaren, zussenjaren samen. Sterkte, liefs en hele dikke knuffel xxxxxxx

    Liked by 1 persoon

  2. Zo herkenbaar. Mijn broer was ook genezen verklaard na vijf jaar. Een nier was weggenomen en alles was oké. Hij was zo opgelucht en de hele familie was opgelucht. Na een winter waarin hij steeds maar verkouden was ging hij op controle naar de dokter zoals hij elk jaar deed. Bleef hij te lang rondlopen met die slepende verkoudheid? Hij kreeg een mokerslag: longkanker en overleed drie maanden later . Hij was pas 56 jaar en ik was anderhalf jaar ouder en we waren erg close.Ik ben toen ingestort. Het kan altijd anders aflopen en hopelijk is je “zus” er vroeg bij en kan je haar veel steun geven in de moeilijke en vooral onzekere periode die ze nu tegemoet gaat.

    Liked by 1 persoon

  3. Nog heftiger dan de ziekte krijgen is de ziekte “terug krijgen” goed dat je nog even aan haalt dat het misschien tóch iets onschuldigs kan zijn maar de schrik is er niet minder om natuurlijk, Je steun zal meer dan welkom zijn!

    Liked by 1 persoon

  4. Oh wat een vreselijke tijding! Ik hoop zo dat je ‘zus’ goed nieuws krijgt en niet weer in die hel terechtkomt. Heel veel sterkte voor haar en haar gezin en voor jou en jullie allemaal.. Zo erg.. 😦
    En ja… je zult er voor haar zijn, dat kan niet anders! XXX

    Liked by 1 persoon

    1. Ik heb je blog nog niet kunnen lezen, ga er straks aan beginnen! Maar ik weet helemaal hoe je je moet voelen, heb mijn moeder af moeten geven en mijn vader heeft net behandeling achter de rug,.. rotziekte!!
      Veel moed en sterkte! X

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

