“Doodsangst”

Ok, de titel is misschien lichtelijk overdreven, maar toch…

Zweethanden, een hartslag die duidelijk verhoogd is, de neiging om terug buiten te lopen, in een coma te gaan tot het voorbij is, dat voel ik als ik bij een kapper zit.

Nu dus!

Maar het moest, de laatste beurt was 2 jaar geleden. 

Toen was ik op een verward moment een zaak binnengestapt in Breda. Ik had heel duidelijk gemaakt dat ik wilde dat mijn haar juist geknipt werd. Hoe moeilijk kan het eigenlijk zijn, recht knippen?

Als je een paar jaar hebt mogen oefenen, begeleid door de juiste mensen, hoe moeilijk kan het dan zijn om 2 kanten van een kop vol haar gelijk te krijgen??

Enfin, het ging 2 jaar geleden redelijk goed, ik heb maar een paar kleine prullen bij moeten knippen thuis. Zelf bijknippen hoor ik u zeggen…inderdaad, B wordt er knettergek van, ik zit geregeld met een klein oranje schaartje hier en daar een paar lokken bij te knippen.

Laat mij maar gewoon naar de tandarts gaan, die mag zonder problemen wat rondboren in mijn kiezen.

Vandaag is dΓ© dag, na 2 jaar moeten mijn ondertussen schouderlange lokken (door B mateloos bewonderd omdat  hij het sexy vindt) dringend terug in model geknipt worden. Een beetje hoor, ik heb de kapper -die B overigens altijd heel keurig knipt- zeeeeeeer strikte instructies gegeven.

Terwijl ik zit te wachten op mijn “haarbeul”, met knikkende knieΓ«n, luisterend naar de verhalen over de aflevering van Temptation Island van gisteren, lonkt de deur van het salon heel heftig naar me.

Maar ik ben sterk, zal het doorstaan en desnoods thuis mijn oranje schaartje terug boven halen!

Als ik durf, zet ik een foto op instagram.

Duimen jullie voor mij?

70 gedachtes over ““Doodsangst”

  1. Hopelijk kom je tevreden buiten! 2 jaar zonder kappersbeurt? Het langste dat ik het volgehouden heb was 9 maanden en tegen dan was mijn haar echt lang en precies een platte dweil op mijn hoofd. Je moet dan echt wel goed haar hebben dat het ook zonder echte coupe goed valt.

    Like

      1. Ja echt. Ik heb me sindsdien nog één keer (door een stomme kapper) laten overhalen om het een stukje korter te knippen (tot kinhoogte) en was maandenlang depri. Erg hΓ©. Hoe is ’t geworden?

        Liked by 1 persoon

  2. Ik hoop dat je het overleeft. 😊 Zelf vind ik het ook altijd een moeilijke zaak. Ik duid in het fotoboek netjes aan wat ik wil, de kapper knikt dat hij het begrepen heeft en het resultaat is NOOIT wat ik vroeg.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik ben dus duidelijk niet alleen πŸ˜‰
    Vreselijk vind ik het om naar de kapper te moeten. Maar ja.. sinds mijn haar terug korter is, moet het af en toe wel even in model geknipt worden. Gelukkig is onze jongste kapper. Die kleurt mijn haar en knipt mijn froufrou bij als het nodig is.

    Weet je.. tijdens de studies van de zoon moest ik vaak mee naar school als oefenmodel. Ja echt.. ik als oefenmodel.. kan je je voorstellen hoe vreselijk ik dat vond? Maar geen model is geen punten en je vindt niemand, die overdag mee wil als model.
    In die klassen heb ik gemerkt, dat de meeste daar gewoon hun broek zitten te verslijten. Ze letten niet op. Ze doen maar wat. Luisteren niet naar de lerares. Dus wat wil je, als zo iemand dan later in een salon gaat werken?

    Ps.. ik heb een verzoek gestuurd voor Instagram πŸ˜€

    Like

  4. Gelukkig is het “maar”haar, en dat groeit wel weer aan als er iets fout zΓ³u gaan! Maar ik wil best voor je duimen hoor. Het voordeel van gewoon om de 6 weken te gaan is dat je een (haar) band met je kapper krijgt , dat maakt zo’n bezoekje een stuk minder stressvol.

    Like

  5. Ik zit niet op Instagram. Plaats die foto dus maar lekker hier. πŸ˜‰
    En ach, wat is dat toch met vrouwen en korte haren? Mijn madam is in hetzelfde bedje ziek, terwijl ik haar ZOVEEL knapper vind met schouderlange haren.

    Liked by 1 persoon

      1. Zal ik dan koffie komen drinken als hij niet thuis is? πŸ™‚
        Ik heb al 99% van mijn leven kort haar (carrΓ© bij mijn eerste communie, schouderlang bij mijn plechtige communie, en een ‘baby van Dirty Dancing kopke’ begin jaren ’90 zijn de uitzondering)
        Foto is meer dan goedgekeurd op Instagram!

        Liked by 1 persoon

  6. Ik ben geen liefhebber van kappersbezoek maar twee jaar lukt me niet. Ik ben namelijk ‘gezegend’ met vet haar en dat hou je best kort. Niet dat ik nu constant rond loop met een soort legerkapsel waar elke week de tondeuse over gaat, maar meer dan 4 maanden zonder kappersbezoek is tegenwoordig heel uitzonderlijk. (btw: ik heb je niet gevonden op Instagram)

    Liked by 1 persoon

  7. Er zijn er meer die hier last van hebben hoor ik vaak. Het gekke is dat ik altijd kappers om mij heen heb sinds mijn 16de jaar zo ongeveer, een vriendin nog steeds, toen nog lerend op de kappersschool nu ondertussen allang kapster natuurlijk, ze deed mijn moeder, mij, mijn ex man, later mijn kind, later in de kapperszaak hiernaast, dat ik begon met koffie schenken, op den duur hielp ik verf aanmaken en zelfs permanentjes uitspoelen etc… en ik kreeg in natura betaald, altijd een gekapt koppie, al dan niet met of zonder verf destijds, hahaha

    Kortom… haar groeit wel weer, maar ja, ik weet, het mijne groeit snel, en de laatste actie, mijn haar nu? Is niet eens door een kapper gedaan, er hangt een plukje onderuit weet ik ergens, maar valt niet op als ik het style… Ik ga zo ff kieken op ig πŸ˜‰

    X

    Liked by 1 persoon

  8. Blijkbaar zijn er veel mensen die niet zo graag naar de kapper gaan. Ik ga ook niet graag maar meer om reden dat ik dat verloren uren vind die ik liever aan iets anders wil besteden. Tijdens mijn jonge jaren ging ik één keer in een jaar naar de kapper omdat hoognodig was want de puntjes gingen splitsen. Nu ga ik meer omdat ik te lui ben om het zelf te knippen en omdat de huidige kapster op 100 m van mijn deur woont en ondertussen weet wat ik wil. Maar ik blijf het verloren uren vinden πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  9. En??? Hoe is het uitgepakt? Tevreden? Vast niet whoehahaha..
    Je staat er vast niet raar van te kijken maar ook ik vind het net zo’n crime, maar ik ga echt wel om de 5-6 weken. Nooit doen ze het helemaal naar mijn zin. En tussendoor heb ik ook een schaar die me helpt met af en toe hakken (zoals ik het noem) ;-). Ik had een kapster van 1988 – 2006 die deed precies wat ik wilde en meer. Ze snapte het, maar de kapsters daarna? Nee… nog steeds niet de goeie gevonden. Ben heel erg benieuwd hoor! XXX

    Like

  10. Ik heb jaren moeten zoeken naar een kapper/kapster die mijn haar kon knippen, gelukkig heb ik er eentje gevonden en is mijn haar iedere keer goed geknipt.
    Zo te lezen wordt het tijd dat je volg op Instagram πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  11. Ik ga al sedert 1985 bij dezelfde kapper! Niet nodig zeker om te zeggen dat ik heel tevreden ben! Die man heeft gouden handen! Ik hou mijn hart vast tegen de tijd dat hij met pensioen gaat want zo jong is hij niet meer. Zijn zoon werkt nu ook mee in de zaak maar moet precies nog veel oefenen. Maar met veel oefenen komt het misschien wel goed!
    Toch ook benieuwd naar jouw kapsel!

    Liked by 1 persoon

  12. Hehe, ik heb ook vaak nog thuis wat plukjes bijgeknipt. Laat altijd mijn schuine pony bijwerken, maar elke kapper/kapster heeft daar zo’n zijn eigen manier voor… Dus, als het me niet belieft, zet ik ook de schaar er in, hehe.
    Over het algemeen vind ik de kapper prima om m’n haar te laten verven, maar snap je angst bij het knippen wel hoor; het moet gewoon ‘perfect’ zijn. Achteraf wel tevreden dit keer? πŸ™‚

    Like

  13. Dit herken ik wel! Ik kom altijd met een teleurstelling bij de kapper vandaan. Ik denk dat dit ook wel aan mijzelf ligt, controle freak misschien. Ik heb zelf ook zo’n befaamd schaartje thuis liggen en ben ook vaak aan nog aan het na plukken. πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

