I’m so glad I’m a woman

I’m glad to be a woman, I’m proud to be a woman.

I’m proud to be your woman.
Liefste Mr. Brubeck, 

Morgen sta je weer heel even in de schaduw van alle vrouwen in de wereld, maar niet voor mij. Het is weer internationale vrouwendag. En het is ook jouw dag!

Ik ben trots een vrouw te zijn, met al zijn voor- en nadelen. Ik zou niets anders willen zijn. Ik voel me ook op en top vrouw, veel meer dan toen ik een ietsiepietsie jonger was. Ik weet veel beter wat ik wil, wie ik ben, wat ik voel.

Grotendeels heb ik dat aan jou te danken, je bent verliefd geworden op het meisje dat ik toen was en hebt me doen uitgroeien tot de vrouw die ik nu ben.

Gewoon, door je eigenzijn, je karakter. Je hebt me altijd laten voelen dat ík de enige ben, jouw beste vriend, jouw soulmate. Daar groeit een mens van, ik word erdoor “gevoed”.  Ik kan altijd mezelf zijn, door jou, daardoor voel ik me veilig en kan ik mezelf ontplooien.

Je laat me elke dag weten dat je me mooi vindt, op zoveel manieren, elke dag opnieuw. 

Daardoor voel ik me mooi, daardoor doen de rimpeltjes er niet toe. Wat er toe doet, is dat jij mij mooi maakt, omdat je van me houdt zoals ik ben…

Of ik nu tot in de puntjes opgemaakt ben of in mijn jogging puur natuur rondloop, je geeft me altijd het gevoel “perfect” voor je te zijn. En dat is nu net het mooie, wij hoeven niet perfect te zijn en dat weten we allebei.

Dus ja, ik ben heel trots een vrouw te zijn, jouw vrouw. 

Ik ben me er ook sterk bewust van dat veel vrouwen elders in de wereld het niet zo getroffen hebben. Omdat ze in armoede geboren worden, uitgehuwelijkt als ze 12jaar zijn, mishandeld door hun partner, niet mogen gaan werken, minderwaardige beroepen moeten uitoefenen omdat het niet anders kan, niet gewaardeerd worden, minder mens zijn omdat een religie dat uitvindt, niet mogen studeren…

Ik kan zo nog wel even doorgaan.

Helaas telt dat niet alleen voor vrouwen, we zouden er morgen misschien beter internationale “Mensenrechtendag” van maken. 

En dan ook nog niet beperken tot één dag per jaar alsjeblief?

MR BRUBECK,
I’m so proud to be your woman…

Op een dag als morgen sta je voor mij extra in de schijnwerpers. 

Je bent niet voor niets jarig op “vrouwendag”, dat is omdat je mij en alle vrouwen respect toedraagt.

We gaan er morgen een mooie, speciale verjaardag van maken, gewoon omdat je dat verdient, een dagje helemaal voor jou, omdat door mannen zoals jij geen enkele vrouw zich slecht zou voelen.

Dank je, omdat ik door jou blij ben een vrouw te zijn!

37 gedachtes over “I’m so glad I’m a woman

  1. Wat een mooie ode aan je echtgenoot. Het maakt me bang als ik zie hoe vrouwen onderdrukt worden onder het mom van religie, zelfs in België. Ik vind dat dit mag gezegd worden. Onze rechten lijken verworven, maar zijn ze dat ook? Ik maak er mij zorgen over en als het moet, ga ik mee op de barricades staan! Overigens een heel gelukkige verjaardag voor mister Brubeck. Het zijn fijne mensen die rond deze tijd verjaren, ikzelf kom de dag nadien aan de beurt :-).

  2. Sigmund Freud zei ooit: ‘Bemind te worden is voor de vrouwen een sterkere behoefte dan zelf te beminnen.’ Geen idee of dat klopt, maar Freud was toch geen dommerik.
    Wens Mr. Brubeck een gelukkige verjaardag van me! Weeral 21, zeg. 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Ben er echt stil van geworden. Zoooo supermooi geschreven.

    Gelukkige verjaardag voor jouw lieve echtgenoot Mrs. B.

    Zijn trouwens de beste die van 8 maart. Mijn ma is ook jarig morgen. Ze wordt er 81, maar ziet er 18 uit, allez ja, even corrigeren, laat ons zeggen 70 😉.

    Liefs!

    Liked by 1 persoon

  4. Gefeliciteerd met je verjaardag, en dat op vrouwendag. Ik heb zelf niet zoveel met vrouwendag, het helpt de vrouwen die het nodig zóuden hebben niets verder en voor ons is het niet nodig. Ik ga gewoon voor “de mens” ongeacht af dat een man of een vrouw is. Bij jullie dus twee prachtige mensen die voor elkaar heel belangrijk zijn.

    Liked by 1 persoon

  5. Ohhh ik loop een beetje achter lieverds.. Alsnog van harte gefeliciteerd Mr B en jij ook Mrs B met je grote liefde! ❤ Wat een prachtig logje heb je geschreven! En zoals jij het al in je hele huwelijk voelt, zo voel ik het nu ook! Wat is er mooier als iemand van je houdt zoals je bent. Met alle hebbelijkheden, onhebbelijkheden, effenheden en oneffenheden die daarbij horen! (mooie woorden.. zou WF niet pikken denk ik 😉 )
    Blijf gelukkig samen en ik hoop dat jullie een mooie verjaardag hebben gevierd! Liefs XXX

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

