Clouded mind

Ik ben een beetje moe de laatste weken, een beetje “down in the dumps” zoals ze dat zo mooi in het engels zeggen.

Ik loop er hard tegen te vechten, lig te piekeren, voer ellenlange gesprekken met mijn bezorgde wederhelft, laat soms een traan…

Om uiteindelijk te beseffen na een mooie blog te hebben gelezen van ANNA; ik hoef er niet tegen in te gaan, me er tegen te verzetten. Anna heeft gelijk, toegeven dat je moe bent, het wat moeilijk hebt, mag!

En…het helpt.

Eens ik dat besefte kon ik helderder nadenken over wat me nu zo moe maakte, en vooral, dat er zoveel mooie dingen en redenen zijn om erdoor te kijken.

Ik werd moe…

•van mijn lijf, dat wat tegenspartelt de laatse weken, me doet beseffen dat ik het wat beter moet “soigneren” en leren luisteren naar signalen die schreeuwen: “doe het wat rustiger aan”.

•van het verdriet om onze lieve hond, die we allebei verschrikkelijk missen, het doet nog altijd zo’n pijn.

•van de vele doktersbezoeken, onderzoeken en plannen van operatie voor Jongste.

•van mijn werk, waar men belachelijk aan het doen is over verlofplanning. Waar ze schrikken dat mensen ziek thuis blijven, waar de druk vele collega’s doet bezwijken.

•van domme, holle, oppervlakkige uitspraken van mensen. Gewoon, van oppervlakkigheid in het algemeen.

•van bezorgdheid over Oudste en haar zoontje, die wat spartelt met zijn gezondheid. Niks ernstig, maar ze moet ermee leren omgaan en wij proberen haar altijd bij te staan. 

•van het gebrek aan zonlicht, een cliché -ik weet het-, maar het zou me zoveel deugd doen om met een dikke trui aan buiten een tas koffie te kunnen drinken.

•van het missen van Middelste, ik had het misschien toch wat onderschat.

•van mezelf…
Het weekend bracht verzachting, lange gesprekken, zetelhangen, intimiteit, een fles goede wijn en vooral “licht”; licht in mijn hoofd, het moe zijn een plaats aan de kant te geven en het daar te parkeren.

Ik heb zoveel mooie, kleine, grote, simpele, belangrijke dingen om me “licht” te voelen!

•de trotsheid op B, die het weeral opbracht om de Urbantrail in Brugge te gaan lopen.

•beseffen dat we echt wel in een mooi land wonen, met unieke plaatsen!

•genieten van mijn 3 mannen, samen in de zetel in het nieuwe stekje van Middelste, alsof er niks veranderd is.

•genieten van ons kleinkind, van Jongste die met trots zijn kalfjes laat zien aan zijn neefje, het leven kan simpel mooi zijn!

•plannen maken om samen weg te gaan, de vakantieplannen samen met de kinderen dit jaar in vaste vorm te gieten, zeer fijne vooruitzichten.
Het mistig gevoel in mijn hoofd is helemaal aan het opklaren, omdat ik weet dat “moe zijn” mag…dat het er af en toe bijhoort en vooral dat het ook weer voorbij gaat!

53 gedachtes over “Clouded mind

  1. Je kon deze blog zo voor mij geschreven hebben 😮
    het mag.. is toch lastig om aan toe te geven.
    Voor anderen klinken je “zorgen” misschien zo simpel, maar je voelt het zelf zo vreselijk goed en wat voor de één peanuts is, is voor een ander een behoorlijk ding.
    Mooi geschreven Mrs. Brubeck.. tot de kern word ik geraakt door je openheid. ❤
    Kus!

    Liked by 1 persoon

  2. Zorgen en gepieker worden effectief lichter als de zon erop schijnt. Tijd dat de lente doorbreekt, met andere woorden. Zulks zou veel mensen deugd doen, mezelf incluis.
    Hou je haaks, Mrs. Brubeck, en weet dat één moment van vreugde honderd zorgen verdrijft.

    Liked by 1 persoon

  3. Allereerst proficiat voor Mr. B. met zijn urban trail. Dat doet mijn lopershart goed.

    Verder wel herkenbaar van tijd tot tijd dat je het allemaal niet meer bij kunt benen/verwerken. Teveel prikkels, gebeurtenissen etc. Mij helpt de sauna en ook relativerende quotes zoals ik op deze site vond http://lsltn.nl/kaarten met teksten als…. “ik kan mezelf even niet volgen maar ik doe het toch” en “De tijd vliegt maar ik even niet” etc.

    En wat mij ook altijd helpt als ik het lastig heb en in een kringetje draai is naar buiten gaan, de frisse lucht in.

    Toitoi en groetjes,

    Dorothé

    Liked by 1 persoon

  4. Ik hoop dat je je snel beter mag voelen. Al denk ik wel dat het ergens normaal is, gezien al de veranderingen die er de laatste tijd waren en dan nog de drukte op je werk ook. Neem alleszins maar voldoende tijd om jezelf te soigneren. Hopelijk komt de zon er snel aan en indien niet, kunnen die vakantieplannen alvast al helpen om de zon terug in je gedachten te laten schijnen. Voorbereidingen zijn vaak al de helft van de pret :-).

    Liked by 1 persoon

  5. Blij dat je de lichtpuntjes weer ziet! Af en toe kunnen die zich net iets te goed verstoppen he?
    Zorg goed voor jezelf, ik weet uit eerste hand hoe belangrijk dat is…
    Ik hoop dat de gezondheidsproblemen van Jongste en Kleinzoon meevallen en aangepakt kunnen worden x

    Liked by 1 persoon

  6. Mrs Brubeck, iemand zei me ooit dat ik een goede vriendin voor mezelf moest zijn. Ik moest meer zelfcompassie hebben. Deze woorden geef ik aan jou door. Want je verdient het echt. Ik woon in Brugge en heb gesupporterd voor de lopers van de urban trail. Groetjes

    Liked by 1 persoon

  7. Ik herken heel veel van je lijstje piekerpunten. ‘Ze moest eens weten…’, denk ik dan.
    Makkelijk gezegd, maar hou je vast aan de positieve punten uit de onderste foto’s. Brugge, uiteraard 🙂 , maar ook het moment van de Drie Koningen in de sofa. Schitterende foto, die. Hou ook één van de voorkant van de fotomodellen opzij, en koester die.

    Liked by 1 persoon

  8. Zorg goed voor jezelf! De zon gaat de komende maanden sowieso vaker schijnen, ik duim dat er daarmee ook in je hoofd weer wat meer ruimte is voor zonneschijn. En als dat eens niet zo is is het ook maar zo, he.

    Liked by 1 persoon

  9. Het is ook niet niks, wat er de laatste tijd gebeurde. Het moe zijn is volgens mij dan heel normaal.
    Weet je.. ergens tegen vechten heeft weinig zin, heb ik nu ondervonden. Van het moment, dat de therapeute me zei, dat ik sterk moest zijn. Dat ik verdrietig mocht zijn. Toen keerde er ook een soort rust over me heen.

    Geniet nu maar van je vakantieplannen, samen met Mr B en je kinderen.

    Ps.. je kleinzoontje is al flink gegroeid 😉

    Heel veel liefs X

    Like

  10. En dat dan allemaal opschrijven…. om het jezelf te vertellen eigenlijk, want je wéét het gelukkig allemaal wel. Natuurlijk mogen we moe zijn en al kan dat wel eens ongelegen komen, pak dan de momenten van rust die je wél kunt nemen. Voor jezelf zorgen is vaak “een beetje aardig” voor jezelf zijn. En vooral niet te veel storen aan mensen die “het niet begrijpen.”

    Liked by 1 persoon

  11. Het is ook niet niets he, wat er de laatste tijd allemaal gebeurd is. Neem de tijd om het allemaal een plaats te geven en probeer goed voor jezelf te zorgen! Er is niets mis met het af en toe wat rustiger aan te doen!

    Like

  12. Dit alles is zo waar, het mag ook, het moet zelfs, ik weet het als geen ander, jezelf even afsluiten en stil zijn, en ja ook hier, ik was al gestart met lezen van de week, maar ja Picasso 😉 Nu vlak voor ik naar werk ga ben ik blij dat ik je even helemaal heb kunnen lezen, het hoort er allemaal bij.

    Gelukkig heb jij iemand om je heen met wie je even kunt kletsen en je traan bij kunt laten, want dat is… belangrijk ❤ ❤ ❤

    X

    Liked by 1 persoon

  13. Dat vind ik nu het mooie aan bloggen. Op een persoonlijke blog start je meestal met een gevoel of een onderwerp waar je een bepaald gevoel bij hebt en je gaat het analyseren terwijl je het neer schrijft. Het onderwerp wordt uitgerafeld als het ware. En je komt tot een besluit wat positief of negatief kan zijn, maar het resultaat helpt je in elk geval op weg. Bloggen kan therapeutisch werken, zeg dat ik het gezegd heb 🙂

    Liked by 1 persoon

  14. Gelukkig dat je erachter bent gekomen dat je best eens toe mag geven aan een dip of aan moeheid. Waar het vandaan komt? Je weet het inmiddels en hebt het keurig op een rijtje.
    De meeste dingen zijn dingen die je gewoon moet verwerken en sommigen moet je, hoe cliché.. een plekje geven. Gezondheid is niets aan te veranderen, hopelijk komt alles goed. Jullie kleinzoontje, het vertrek van Middelste, de operatie van Jongste, je eigen lijf!
    Allemaal niet leuk maar het is zoals het is. Goed dat je alles hebt opgeschreven. Maar oh wat heb je verder mooie vooruitzichten. Ga maar lekker genieten en probeer die zorgen los te laten.
    En ja… je weet het best wel, je bent eigenlijk een heel gelukkig mens, maar af en toe heeft iedereen wel eens periodes die niet welkom zijn en je leventje ontregelen. Sterkte lieverd! Liefs XXX

    Liked by 1 persoon

  15. Het benoemen wat je allemaal een vermoeide geest en lichaam bezorgt is al de deur openzetten tot beterschap. Ik denk dat iedereen zo op het einde van de donkere maanden zich wat down voelt. En dan zou je liefst je willen oprollen in een bolletje en je afsluiten van al die prikkels rond je die je aan het piekeren zetten. Wees gerust alles zal weer in de plooi vallen als de zon er terug is, de koude wind verdwijnt en we de wintertruien kunnen opbergen.( Ik heb er deze winter minder last van zwaarmoedigheid omdat mijn dokter een flinke dosis D3 vitamine heeft voorgeschreven) .

    Liked by 1 persoon

  16. Piekeren vermoeid alleen maar, zegt een expert-piekeraar. 😉 Het is belangrijk om ook voor jezelf te zorgen en de rust te nemen die je nodig hebt. Je lichaam en mind geven altijd veilloos aan waar je behoefte aan hebt, daar mag je best naar luisteren. Take care! X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

