Boys will be boys

En maar goed ook!

Mijn Mr Brubeck is geen big spender, absoluut geen materialist, helemaal geen snob en zeker geen opschepper.

Er zijn een aantal dingen waar hij van houdt; ik natuurlijk πŸ˜‚ (maar ik ben héél goedkoop), muziek, schoenen van “Van Bommel” en een porsche. Deze laatste staat gereserveerd voor als we ooit iets erven of de lotto winnen. Maar ooit, ooit, ooit, komt het er misschien wel eens van. (Het mag zelfs een 2e hands zijn).

We hebben nooit commentaar op elkaar als we iets aankopen, we gaan trouwens altijd samen shoppen, we werken allebei om comfortabel te kunnen leven, dus als we iets graag hebben schaffen we dat ook aan.

Vorige week vond ik het bv absoluut noodzakelijk om de winkel van “Vanilia” (jaja, ik shop bijna altijd in Nederland) te verlaten met 2 fantastische jurkjes. 

Shoptherapie heet dat, het werkt… echt!

Mr Brubeck vindt het allemaal ok, zolang het maar mooi is en ik ook even de lingeriewinkel binnengewipt ben.

Toen hij afgelopen zondag naarstig aan het surfen was op bol, mediamarkt, selexion etc…, voelde ik iets in de lucht hangen.

Of hij op zoek was naar iets speciaals? Bwaaaaa, kweet niet…

Nu Middelste onze sound-dock uit de slaapkamer heeft afgeluisd,  vindt de heer des huizes dat we die uit de woonkamer beter naar de slaapkamer verhuizen en een nieuwe aankopen voor de woonkamer. Kwestie van veeeeeeel beter geluid; kunt u nog volgen?

Ik ken mijn echtgenoot beter dan wie ook, dus ik las de twinkeling in zijn ogen correct! 

Wat hij wilde kopen was wel niet goedkoop, maar who gives a f*ck, we leven maar 1 keertje. Ik spoorde hem aan om het ding gewoon te gaan kopen en niet te wachten tot het zijn verjaardag is.

HELEMAAL blij, echt HELEMAAL!

Misschien wel 2 stuks aankopen? Ook eentje om in de keuken te zetten? Fijn en gezellig toch?

Toch maar beginnen met 1 exemplaar lieve schat, we wonen niet in een mansion hΓ©?

Zo gezegd, zo besteld, gisteren werd het ding netjes afgeleverd door een firma die ons adres vast uit het hoofd kent! Ik heb zo genoten van B zijn gezicht toen hij het uitpakte, fantastisch!

Het kleinood moest tot grote verontwaardiging van Jongste helemaal gesoundcheckt worden, de buren hebben ongetwijfeld een wenkbrauw gefronsd, maar het moet gezegd; het geluid is ronduit geweldig.

Een tevreden husband, een speeltje rijker en een streep goeie muziek in huis, wat wil een mens nog meer? (Alleen de hond terug!)

Boys will allways be boys!

53 gedachtes over “Boys will be boys

  1. Haha,dit herken ik! Mijn man en zoon hebben jaren geleden samen de beste en dure platenspeler gekocht! Echte muziekliefhebbers als ze zijn! Ik niet dus… Nu zoon het ouderlijke nest verlaat,verhuist ook de platenspeler. Dus moet er een nieuwe gekocht worden.Natuurlijk mag dat van mij! Je kan de boys hun speelgoed toch niet ontzeggen…
    En de schoenen van Van Bommel staan hier ook in de kast. De Porsche hebben we ook nog niet!

    Liked by 1 persoon

  2. Hier staat er één in de keuken, en één in de woonkamer. Veel boys hier in huis, weetjewel.
    Mooi geluid, absoluut, maar ik word helemaal tureluurs van de ontelbare keren dat de controller zogezegd niet gevonden wordt, dat de updates moeten geΓ―nstalleerd worden, dat het toestel niet gekend is bij mijn computer, dat het internet niet kan volgen enz…
    Ik wens jullie een gemakkelijker exemplaar πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. Dat hij gelijk heeft, zeg ik. Het toeval wil – great minds think alike, zeker? – dat ik vorige week krek hetzelfde deed, doch in plaats van Sonos opteerde ik voor onderstaand heerlijke speeltje. De sound blows me away!

    Liked by 1 persoon

  4. Ik heb hier in mijn living nog twee mastodonten van boxen staan van een versterker/CD-speler/platenspeler. Helemaal niet mee dus met de nieuwste geluidssnufjes.
    Een schoonbroer met 3 porches heb ik ook nog, mocht er ooit ééntje weggaan, laat ik het weten. Ik, de vrouw met het Clio’tje πŸ™‚
    Elk zijn speeltje nietwaar?

    Liked by 1 persoon

  5. Dat is een relaas waar muziek in zit. Indertijd hingen er vier boxen in onze living. Muziek rondom. Ik voelde me gevangen in het geluid. Later twee enorme (in mijn ogen toch) hoge boxen. Mijn man de volumeknop luid zetten want dan pas kon je genieten volgens hem, ik zodra hij het niet zag de knop wat stiller . Ik heb er toen aan gedacht om oorbeschermers te kopen :-). Hij is er( helaas) niet meer en de boxen heb ik aan de zoon meegegeven…

    Like

  6. Ik zou toch voor die Porsche gegaan zijn hoor. Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om erin en eruit te geraken en ik kan het weten want ik heb ook een lage auto (geen Porsche overigens).
    Maar goed, ik heb dan ook meer met auto’s dan met muziek. Ik geniet van de stilte.

    Liked by 1 persoon

    1. Dit is geweldig en je hebt eigenlijk groot gelijk! Zus (haar man) rijdt met een porsche, hebben die uiteraard πŸ˜€ al geleend en ik had die bedenking ook…denk alleen niet dat het voor B een belemmering zal zijn!

      Like

  7. Heerlijk zo’n man die blij is met iets nieuws.. Dat kende ik wel.. Ik gunde hem alles.. Helaas was dat omgekeerd niet zo.. meestal vond hij wat ik kocht te duur, vond hij het nodig om te vragen of ik het wel nodig had.. grrrr.. Gelukkig, nu eigen baas en samen met een man die mij alles gunt! En dan heb ik het niet over materiΓ«le zaken want die betaal ik nog altijd zelf.. Maar echt hoor.. alles! πŸ™‚
    Liefs voor jullie ❀

    Liked by 1 persoon

  8. Hahaha, zo herkenbaar! Schoonpa wilde een nieuwe tv beneden en dan kon vriendlief wel de tv uit de woonkamer meenemen naar de slaapkamer. Zo overbodig maar zo leuk om ze daarover te zien babbelen. Boy’s definetely will be boys. πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

  9. Typisch mannen! Welke man droomt niet van een Porsche? Mijn vriendin haar echtgenoot heeft er vorig jaar een gekocht (tweedehands) en heeft er al heel veel plezier van gehad. Wij zijn tevreden met een kleedje van Vanilia (ga ik ook altijd langs als ik in Nederland ben)!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

