De eerste dag


Vandaag,
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.

Vandaag kijk ik terug, met een glimlach en een traan om wat achter me ligt.

Waarom vandaag, ik weet het niet, vandaag inspireert me, word ik geïnspireerd, laat ik me inspireren…door mijn gezin om me heen, door bepaalde gebeurtenissen.

Vandaag geniet ik van het winterse landschap dat stil ademend een deken over ons huis legt, mijn wereld klein en intiem maakt.

Ik geniet even van de stilte, samen met B, de drukte is voor een moment de deur uit, Middelste en zijn lief meetronend, de verhuisdrukte wordt even aan de kant gezet.

De geur van appelbollen en worstebrood komt mijn neus “teisteren”. Mr B is druk aan het bakken in de keuken. Zijn bakkersgenen weten sterk verlaat niet waar ze aan toe zijn; hij weet van geen ophouden en tovert de lekkerste dingen uit onze nieuwe oven.

Vandaag bedenk ik dat ons kleinkind al 6 maanden is, zich een onwrikbare plaats in ons leven heeft ingenomen. Doeme, wat houden we van die kleine uk, kind van ons kind.

Ik bedenk me dat ik blij ben dat ik mijn vader een kans gegeven heb om samen met ons een nieuwe start te maken, heb het hem met nieuwjaar nog eens ingefluisterd…het raakte hem tot tranen toe.

Vandaag ben ik blij en droevig dat Middelste binnen 2 weken zijn eigen weg gaat. Binnen een paar dagen wordt zijn “laatste verjaardag thuis” gevierd met vrienden en familie. Zal mss een beetje emotioneel worden.

Vandaag maak ik geen voornemens, ik lach me elk jaar te pletter  met de fitnesscentra, die begin januari vol staan en half februari terug leeg…elk jaar hetzelfde. 

Vandaag realiseer ik me dat ik bijna 2 jaar aan het bloggen ben, dat ik samen met B schrok van jullie interesse om mij te lezen, van jullie vele fijne reacties. Ik realiseer me dat ik het best fijn vind, dat ik supertoffe bloggers (m/v) ontdek en jammer genoeg ook af en toe minder integere, maar dat hoort erbij zeker?

Vandaag zijn we met onze neus nog eens op het sterfelijke van onze lieve hond gedrukt, ze is een beetje ziek en haar ouderdom maakt dat moeilijk. We weten niet hoelang we haar nog mogen vertroetelen…elke dag koesteren we.

Vandaag…

Vandaag is de eerste dag van morgen, een dag waarop ik me realiseer dat gewoon, nee, niet gewoon, ongelooflijk gelukkig zijn de boodschap is.

Laat dat mijn voornemen dan zijn, ik bepaal niet helemaal hoe mijn leven loopt, op sommige dingen heb je geen vat, maar ik bepaal wel hoe ik ermee omga… 

Vandaag is mijn voornemen om te genieten van elke dag, vandaag is de eerste!

Ik wens voor ieder van jullie hetzelfde.

38 gedachtes over “De eerste dag

  1. Wat is het dat juist vandaag die dag is? Vraag het je maar niet af. Soms voel je dingen en kun je het waarom niet verklaren. Ja, er veranderen dingen in je leven.. Maar zo hoort het ook. Genieten… dat is de boodschap! Ik probeer het elke dag en meestal geniet ik ook van heel veel moois. Die B… Die blijft bakken? Ik ben het ook van plan, heb een lekker recept maar ik wacht er nog even mee 😚. Enne blogland zou niet meer hetzelfde zijn zonder jou.. Je hoort in het blogland thuis.. Ik heb respect voor je mooie, ontroerende schrijfsels waar ik altijd van geniet. Veel liefs 😘❤️

    Liked by 1 persoon

  2. Alweer een mooi en ontroerend stukje. Hoe de band met je vader deels hersteld werd, dat vind ik zo mooi om te lezen en toch kan ik me inbeelden dat het niet allemaal zo evident is. En dat kleinkind, geniet er maar volop van!

    Like

  3. Bedankt Mrs. Brubeck..
    Voor de mooie woorden die je zo vaak op een perfect manier weet neer te zetten. Zodat het je raakt, dat kan bijna niet anders.. met een brandend gevoel in mijn ogen heb ik je tekst gelezen en wat ben ik geraakt.. ik had je voor geen goud willen missen in dit aparte landje dat blogland heet 😘

    Liked by 1 persoon

  4. Kinderen die het huis verlaten zijn emotionele gebeurtenissen dus helemaal niet vreemd dat dit soort gevoelens je nu overvallen maar je kunt het ook prachtig verwoorden.
    Maar net als in real live bestaan er in logland óók geen volmaakte mensen dus zet nooit mensen op een voetstuk daar zullen ze vroeg op laat vanaf vallen, we zijn allemaal maar mensen met ( meestal ) de beste bedoelingen. .

    Like

    1. Beste Riet, ik zet nooit iemand op een voetstuk, daar heb ik teveel levenslessen voor gehad, niet in het echte leven en zeker niet in blogland. Ik heb nog nooit behoefte gehad aan perfectie, gewoon aan mensen die zichzelf zijn en zich niet anders voordoen (daar heb ik een bloedhekel aan)

      Like

  5. Wat een prachtige boodschap. Elke dag kan de eerste dag van de rest van je leven zijn, maar je moet wel zelf de kansen grijpen. Mooi geschreven en geef de hond een kus op zijn kop. Blij dat ik je heb mogen ontmoeten in Blogland ☉ Liefs uit een bepoederd noorden ❄

    Liked by 1 persoon

  6. Ik volg je zo graag. De liefde voor je gezin.. kinderen kleinkinderen. .Man. .Altijd zo voelbaar. Heerlijk mens ben je. Hoop nog lang van je mooie blogs te gaan genieten. Vandaag is de eerste dag van velen die me al voor zijn gegaan om te blijven lezen. . Met jou 😘

    Liked by 1 persoon

  7. Goede voornemens maak ik al sinds mijn achttiende jaar niet meer. Ik neem elke dag zoals het komt, met ups en downs, en ons jaar qua familie is met een schok gestart, en dan ineens er die dag zoals jij het beschrijft, alles valt op zijn plaats, en ja elke dag is een nieuwe dag, wist je dat?
    Dat ik weleens voor de grap tegen mensen zeg, ik word elke dag opnieuw als maagd weer wakker.

    Eigenlijk is dat exact dezelfde boodschap, elke dag is nieuw, elke dag is symbolisch weer maagdelijk, waarom ik dan niet? Jawel, ook ik start elke dag opnieuw en ga ervoor!

    Heel mooi geschreven Mrs. Brubeck, Lieve Mrs. Brubceck. Geniet nog even van alles, dat alles nog compleet is. ❤ ❤ ❤

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

