In balans

Ik zou 2016 willen omschrijven als een jaar in balans, absoluut…

Het was een bijzonder jaar, het kwam, verwonderde, plakte, liet ons jubelen, ontroerde ons, raakte ons, kwetste, schitterde, verwarmde, beangstigde, maakte ons meer mens, leerde ons warme lessen.

Het was een jaar in balans.

Het nam een aanvang, een aanvang die ons even deed wankelen, die ons deed beseffen dat we misschien een harde beslissing moesten nemen, een beslissing die me van mijn enige ouder zou afsnijden…ik beschreef het ergens eerder. 

Maar kijk, mensen kunnen verbazen Γ©n veranderen, zowel positief als negatief.

De balans ging de positieve kant op, de relatie met mijn vader werd voorzichtig hersteld, voorzichtig, maar op een warme manier, het leven is te kort om niet te vergeven en opnieuw te beginnen.

Ik beleefde een intens mooie verjaardag, liefdevol in elkaar gestoken door mijn liefste Mr B en onze kids. Omringd door al wie we liefhebben werd ik in de watten gelegd, de hele dag drijvend op een wolk van emoties.

De balans ging positief in het rood…

Ons 1ste kleinkind maakte ons gezinsgeluk compleet, Lowieke maakte weliswaar eerst aarzelend zijn intrede, maar nestelde zich met een nooit geziene snelheid in onze harten. Kind van je kind, het doet wat met een mens. Het confronteerde ons met het allerbelangrijkste, onze kinderen, elkaar, het kleinste en grootste geluk versmolten.

We werden kort daarna van onze roze “balanswolk” gesmeten toen er bij mijn vader kanker werd geconstateerd, hoe wreed kan het leven zijn, mijn beide ouders…

Maar deze week kregen we de uitslag van zijn scans, de kanker is weg, er zijn ook positieve verhalen. De les die ik daaruit trek… er kan niet genoeg onderzoek gedaan worden, er worden teveel mensen getroffen en teveel levens verwoest.

Het was een jaar in balans…

In september maakten Mr Brubeck en ik een onwaarschijnlijk mooie reis naar Canada, we zijn dankbaar, niet alleen omdat we de feeΓ«rieke schoonheid mochten aanschouwen van een nog onaangetaste natuur, maar omdat we deze reis samen “mochten” maken…samen verwonderd zijn, samen stil zijn en elkaar niet vanzelfsprekend nemen.

Dankbaar voor elk moment.

Middelste studeerde met glans af en vond bijna onmiddellijk werk, alle drie onze kinderen hebben hun weg gezocht Γ©n gevonden.

De zoektocht naar een stekje om samen te gaan wonen eindigde, vanaf 1 februari volgend jaar vormen ze zelf een gezinnetje, we zijn gelukkig voor hen.

Het was voor de kinderen ook een jaar in balans.

Op werkgebied zou de balans positiever mogen zijn, maar tegelijkertijd besef ik dat er mensen zijn zonder werk, zonder een dak boven hun hoofd, zonder de zekerheid van een dagelijks bord warm eten…ik leerde relativeren en er het beste van te maken.

We vieren morgen samen kerst en zijn blij dat we dat kunnen, de ouders van B, mijn vader en stiefmoeder, mijn broer…samen met ons gezin.

Ik kijk ernaar uit, omdat het me dankbaar stemt, koesterend, waarderend, liefhebbend, vergevend, genietend…

Het was een jaar in balans, een jaar met een glans.

Ik wens voor ieder van jullie een warme kerst- en zoals ik het vandaag al tegen een gewaardeerde collega-blogger zei: “geniet van elkaar en de liefde”- het is het allerbelangrijkste in ons leven.

33 gedachtes over “In balans

  1. Een prachtige balans is het die jullie hebben mogen beleven in het afgelopen jaar en deze kerst maakt dat af, dat is overduidelijk, wat goed van je vader dat alles weg is! Dat jullie nog jaren van elkaar mogen genieten en ja vier de liefde! Elke dag πŸ˜‰

    Fijne dagen lieverds, geniet ervan, ik zie de mijnen morgen πŸ˜€

    X

    Like

  2. Wat prachtig… Heel mooi beschrijf je eigenlijk, naar wat ik uit je tekst haal, dat ‘het leven’ in balans is. Naast akelige gebeurtenissen is er altijd veel moois waar je toch van mag genieten. Ik ben blij dat je samen Kerst mag vieren en wens je hele mooie dagen toe. En voor 2017 wens ik voor jou opnieuw een balans met glans. En een gouden randje. Liefs πŸŽ„β€πŸŽ„

    Liked by 1 persoon

  3. Lieve mrs en mr Brubeck, ik schreef al op mijn blog dat de ontmoetingen in 2016 mij deden bruisen van energie, ook jullie waren een deel van dit verhaal! Graag in 2017 weer een meeting, al dan niet in de westhoek! Veel warmte en liefde op deze kerstdag en in het aankomende jaar! xxx

    Liked by 1 persoon

  4. Ben een beetje laat, maar uiteraard wens ik je ook een nieuw jaar in balans. Wat heb je dat prachtig beschreven. En het nieuws over je vader, zo blij voor hem en voor jullie allemaal! Gelukkig kan het ook nog wel eens de positieve kant opdraaien met die vreselijke ziekte!
    Kaartje is onderweg.. ook een beetje laat, maar niettemin gemeend! Veel liefde, geluk en gezondheid wens ik jullie in het nieuwe jaar met je gezinnetje en iedereen die je lief is! ❀

    Like

Geef een reactie

