Soulmate

Je soulmate is niet zomaar iemand die vrijblijvend je leven komt binnenwandelen.

Het is iemand die je dingen in vraag laat stellen, die je de realiteit kritisch laat bekijken.

Iemand die een voor en na markeert in je leven.

Het is niet iemand die aan een ideaalbeeld beantwoordt, iemand die perfect is en overal een antwoord op heeft.

Het is een gewone persoon die op een revolutionaire manier je hele bestaan verandert.

L.L.


Een soulmate, zielsverwant, er wordt vaak over geschreven, verteld, geromantiseerd, gelogen…

Een soulmate kom je maar 1 keer in je leven tegen, je kan beste vrienden en vriendinnen hebben, maar slechts 1 zielsverwant. Je bent geen soulmate van iemand omdat je dat eenzijdig beslist, soulmates ben je met zijn tweetjes.

Iedereen heeft een “inner circle”, daarin zitten de mensen bij wie je helemaal jezelf kan zijn, zonder beoordeeld of veroordeeld te worden. Die binnenste cirkel is je thuis, daar komt niemand aan. Je soulmate zit het dichtste bij je…

Iemand met wie je uren kan praten, zonder ooit verveeld te geraken.

Iemand bij wie je uren stil kan zijn, zonder dat die stilte zwaar of bedreigend is.

Iemand aan wie je Alles kan vertellen, zonder vrees om veroordeeld te worden, dat is zo belangrijk. 

Iemand die je een spiegel voorhoudt als het nodig is, die je durft te zeggen waar het op staat als je het even niet weet. Die je dingen kan laten zien die in je weg staan.

Iemand met wie je op een onbewoond eiland wil terechtkomen en je geen seconde zal denken: “waar moeten we in godsnaam de hele tijd over praten”.

Iemand die je kan laten lachen, huilen, voelen, verlangen, stil en verwonderd zijn.

Iemand die zoals je beste vriend is maar dan meer. Iemand die je beter kent dan iedereen, die je tot een beter persoon maakt.

Iemand bij wie je blij kan zijn om je grootste verdiensten, terwijl je je diepste onzekerheden niet hoeft te verstoppen.

Een soulmate schudt je door elkaar, opent je voor de realiteit, laat je de schoonheid van het leven zien, steunt je als het leven hard en moeilijk is.

Soulmates zien het beste in elkaar en kennen elkaars zwakte, ze zijn elkaars stem en kracht.

Mijn moeder gaf me een boek over de liefde kado, vlak voor ze stierf. Ze schreef er vooraan een boodschap in die de relatie met mijn soulmate, Mr Brubeck, tekent: 

Twee in één vlees”…

Mr B, toen ik jou 33 jaar geleden tegenkwam, vond ik mezelf.










51 gedachtes over “Soulmate

  1. Ik bewonder jullie voor die 33 jaar samen.
    Vroeger dacht ik er net hetzelfde over maar nu ben ik een stuk nuchterder in die dingen en het besef dat het heel snel gedaan kan zijn hou ik constant ergens in mijn achterhoofd. Maar dat maakt de relatie met mijn partner, ook mijn zielsverwant, er niet minder mooi op!

    Liked by 1 persoon

  2. Wat heb je dit weer ontroerend mooi geschreven lieverd ❤
    Niks uit de weg gegaan..
    Alles klopt ook! Jezelf kunnen zijn, eerlijk zijn, vertrouwen geven en hebben, alle emoties kunnen delen, het is het mooiste dat er is. Ik wist dat het bestond maar nooit gedacht dat het mij zou overkomen. Heb ik dan mijn soulmate gevonden? Dat denk ik wel 🙂
    XXX

    Liked by 1 persoon

  3. Schone woorden, Mrs. Brubeck. Ook wij koesteren ze.

    O ja:
    “Iemand met wie je op een onbewoond eiland wil terechtkomen en je geen seconde zal denken: “wat moeten we de buren in godsnaam cadeau geven voor Kerst.”
    😉

    Liked by 1 persoon

  4. Mooi gezegd! Soulmate, iemand bij wie je ten diepste jezelf kan zijn… Haast utopisch doch niet onmogelijk. Ik denk dat vriendlief ook mijn soulmate is, alleen weet hij dat zelf nog niet. :p

    Like

  5. Ik weet exact wat je bedoeld, ik voel zelfs tranen branden omdat ik weet, dat ook ik hem heb ontmoet, maar jij kent ons verhaal, en eigenlijk… wat moet je dan nog verder, waar ga ik nu voor dan?

    maar ik ben blij, gelukkig om te zien dat jullie en vele anderen ook, elkaar hebben getroffen en alles klopt zodat samen zijn, kan zijn…

    ❤ ❤ ❤

    Like

Geef een reactie

