Dagboek van een kleinkind


Geweldig, allemaal dingen ontdekken als je groter wordt…

Mijn oogjes gaan elke dag wat meer open, ik kijk rond en rond, ik probeer te draaien, maar dat lukt precies nog niet zo goed. Ik blijf proberen, er moet toch meer te doen zijn met mijn armpjes en beentjes!

Ondertussen ben ik bijna 6 maanden jong, het is even geleden dat ik van me liet horen! Hoog tijd dat jullie een update van me krijgen, alles gaat zo snel…

Het is nog wel even spannend geweest met mijn gezondheid, ik denk dat mijn mama en papa toch wel wat bange uurtjes hebben doorgemaakt door mij. Het leek er even op dat er iets grondig mis was met mijn heupje, beeld je in, dan had ik een paar weken in zo’n gipsen harnas moeten doorbrengen… al goed dat dat toch in orde bleek te zijn! 

Ik kan dus naar hartelust proberen om rond te spartelen, alles in mijn mond te steken, super wat ik allemaal zie. 

Ik mag sinds een paar weken ook naar de crรฉche, er zijn daar veel kindjes, ‘k moet serieus opletten dat ze mijn speelgoed niet afpakken. Maar G, mijn verzorgster, is zo lief voor mij, ze vertelt de hele tijd dat ze het zo bijzonder vindt dat ze ook op mijn mama heeft gepast toen die klein was ๐Ÿ˜€!

Ik kreeg daar ook iets heel anders te eten, een vaste brij in mijn mond…pffff, dat was even schrikken! Maaaar, er zitten toch wel lekkere smaakjes bij moet ik zeggen, alleen het witlof mogen ze houden, dat speek ik lekker terug uit. 

Thuis gaat alles prima, mijn papa vindt het super dat ik al wat groter ben, hij durft me al beter vast te pakken, ik denk dat hij aan het beseffen is dat ik toch niet zal breken, haha! En dat groot harig, bruin beest dat rondloopt…dat gaat mijn dikke vriend worden; ik heb al eens met mijn kleine vingertjes in haar neus geknepen en ook al in haar oog gestoken…ze geeft me dan een warme lik met haar tong over mijn hele gezichtje, kietelt best wel hoor!

Ik heb ook beslist om maar eens door te slapen ’s nachts, ik zag dat mama moe begon te worden en aangezien ze mij zo graag ziet wilde ik haar dat wel gunnen. Beter uitgeruste ouders, toch?

Dit weekend mocht ik nog eens gaan logeren bij bonni en opa. Dat vind ik zo fijn, ik tover dan de grootste glimlach op mijn gezicht en dan moet je hen zien smelten. Ik was zondagmorgen lekker vroeg wakker, dan mocht ik nog even slapen bij bonni en opa in het grote bed. Lekker warm tussen hen in, zalig! Ik hoop dat mijn mama en papa eens goed uitgeslapen hebben!

Hier staat ook zo’n grote kerstboom, echt zo groot, met keiveel pakjes onder, ik heb een vermoeden dat er wel een paar voor mij bij zijn, want bonni kan geen kinderwinkel meer voorbijgaan zonder iets te kopen!

Ik kijk wel uit naar mijn eerste kerstfeest, hier in Hoogstraten, samen met de hele familie, ook mijn overgrootouders. Heel speciaal, die zijn zo fier dat ze dat allemaal nog mogen meemaken!

Zo, nu ga ik een dutje doen, want een blog schrijven is best vermoeiend!

Ik wens jullie allemaal een mooi en warm kerstfeest toe, omringd door de mensen van wie je houdt!

53 gedachtes over “Dagboek van een kleinkind

  1. Ohhh smelt. Hoe lief! En die Bonni toch… Geen winkel voorbij? ?? Hoe kan dat toch. Zooooo onherkenbaar ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ hele fijne kerstdagen lief klein mooi mannetje. Blijf nog maar even klein. En wens je de grote mensen en vooral jouw Bonni van mij ook hele mooie dagen? Dikke knuffel van mij. . Oma van 2 prachtige meisjes โค

    Liked by 1 persoon

  2. In ieder geval mijn hรฉรฉl hartelijke dank dat je je moe hebt willen maken om รฉindelijk eens een update te geven. Je hebt gelijk, als bonni dat niet doet moรฉt je wel inbreken en het zelf doen.
    Verlel het m\haar nog maar niet maar ik weet nรบ al dat het allemaal nog vรฉรฉl leuker gaat worden voor je bonni! Zรฉker nu je niet in zo’n gipskorset hoeft want dรกt is niet leuk na hoor. tot gauw maar weer!

    Liked by 1 persoon

  3. Oh wat heb jij een heerlijk leventje! Met zulke lieve familie is het dubbel genieten. Bonni is een beetje koopziek zeker? Ze wil je gewoon heel erg verwennen. Deze bonni snapt dat helemaal hoor.. Zo zijn bonni’s.
    En bonni… Blijf genieten van dit wondertje, maar dat kan niet anders. Hij wordt steeds leuker hoor!
    Knuffel voor allemaal! ๐Ÿป๐Ÿ˜˜

    Liked by 1 persoon

  4. En hier word ik weer ontzettend vrolijk van, lief geschreven en ik ben blij dat je het zo goed doet en zo goed gaat, ja die witlof, hoe durven ze toch ๐Ÿ˜‰

    Ik wens jou een hele fijne eerste kerst toe lieverd!

    En jouw familie ook!

    X

    Like

  5. “Mijn papa vindt het super dat ik al wat groter ben, hij durft me al beter vast te pakken, ik denk dat hij aan het beseffen is dat ik toch niet zal breken.”

    Zo herkenbaar deze zin! Toen zoonlief heel klein was had mijn vriend het er ook heel moeilijk mee om hem te pakken, dacht precies dat hij uiteen zou vallen ofzo ๐Ÿ˜€
    Lekker genieten van dit kleintje (ondertussen al weer wat groter) โค

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

