“Aristocatten”

Ik moest onmiddellijk aan deze leuke tekenfilm denken toen Middelste deze week in de lach schoot. 

Hij was aan het chatten met zijn peter, één van onze oudste vrienden, om te vertellen dat hij met zijn vriendin ging samenwonen.

Die vroeg hem: “wonen je ouders nog altijd op hetzelfde adres, want ik zie ze als 2 verliefde straatkatten overal ter wereld rondslenteren”.

Het is inderdaad zo, als we weg zijn, dat we daar (vooral voor de kinderen) foto’s van posten op FB. Aangezien we beiden sterk beveiligde profielen hebben, ziet niemand anders dit. Maar natuurlijk ook onze vrienden…we krijgen dan geregeld een comment in de aard van “zijn jullie nu weeral weg?”

Ik vond de uitspraak hilarisch en kan me er echt iets bij voorstellen. 

We houden er ontzettend van om buiten onze grotere vakanties veel uitstapjes te maken. Sinds onze kroost (bijna helemaal) volwassen is, krijgen we veel tijd terug, tijd om met z’n tweetjes te spenderen.

We worden hierin door onze kinderen aangemoedigd, ze vinden het fijn dat wij genieten van elk moment. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze ons gewoon het huis uit willen… 😀😀.

Leuke steden ontdekken, wandelen in de Ardennen, verloren lopen in Parijs, uitwaaien aan zee, fietstochten van 30km als het 30gr is 😀, sportieve “lopen” in Brugge en Antwerpen, lekker eten in onontdekte pareltjes, zweten in de sauna (daar worden wel geen foto’s van gepost), naar theater gaan…we gaan niks uit de weg en ontdekken steeds nieuwe dingen die we samen fijn vinden. 

Na bijna 33 jaar beseffen we des te meer dat we naast man en vrouw ook elkaars beste vrienden zijn en dat dat een voorrecht is waar niemand tussenkomt!

Terwijl ik dit schrijf, lig ik op de zetel uit te zieken van een bijzonder pijnlijke buikgriep, begin deze week ontketend door Middelste. Dit weekend viel daardoor in het water, en we hadden grootste plannen…theater, sauna, Den Bosch…ach, het loopt allemaal niet weg. 

Volgend weekend trekken we net als echte “Aristocatten” richting Nederland, we gaan eens kijken wat Zeist te bieden heeft. 

Al wie daar woont, je weze gewaarschuwd.

42 gedachtes over ““Aristocatten”

  1. Veel beterschap met de buikgriep!
    Het is inderdaad geweldig om als hechte vrienden door het huwelijk te wandelen en wanneer dat goed zit wordt het steeds beter! Wij wandelen zo al 43 jaar en met steeds meer plezier…
    Zeist is geweldig mooi! Al spreek ik hier wel van een kleine 20 jaar geleden. Heel veel groen en bossen. Veel plezier!

    Like

  2. De buikgriep heeft ons hier alle vier stevig te pakken gehad. Het is een hardnekkig virusje.
    Geniet heel hard van jullie sterke band, en laat ons vooral nog meer lezen. Het is inspiratie om zelf ook zo’n relatie te onderhouden. Na 15 jaar durft hier al eens het woordje “vanzelfsprekend” te vallen.

    Like

  3. Ik ken dat, die reacties van “zijn jullie nu weeral weg” en eerlijk gezegd word ik van bepaalde reacties een beetje ambetant want het klinkt soms alsof het ons niet gegund is. Die ‘vrienden’ heb ik dus als ‘kennis’ gemarkeerd op Facebook en die hoeven niet meer te zien waar ter wereld wij ons bevinden. Want ook wij zij veel weg (net terug van Senegal en volgende week naar Parijs), en dat zal er nog niet op beteren (of net wel 😉 ) als mijn man in mei volgend jaar ook op pensioen is. Ik hoop dat we nog lang gezond mogen blijven om nog lang te kunnen genieten van al die mooie plekken overal ter wereld. En dat hoop ik uiteraard voor jullie ook!

    Liked by 1 persoon

    1. Over die ergernis heb ik zelfs nog niet willen schrijven, B heeft een tante die altijd commentaar heeft, om gek van te worden…waar moeit ze zich eigenlijk mee? Bij mij is ze zelfs van FB afgegooid!
      Het leven kan veel te kort zijn om niet te genieten en dat willen wij volop blijven doen. We zijn blij dat onze kids blij zijn voor ons.
      Ook blij om te lezen dat jij en je man ook zo genieten!
      Dank voor je mooie reactie! 😀

      Like

      1. Weet je, mijn vader is op zijn 65ste overleden. Ik ben daar niet meer zover af en ik heb al een hele tijd het gevoel dat ik nog snel uit het leven moet halen wat erin zit.
        We hebben altijd goed geleefd en veel gereisd, maar nu is het echt aan 200%.

        Like

  4. Artistocatten zijn we niet meteen, maar na twintig jaar wel nog altijd zo verliefd als in den beginne. Dat gegeven alleen al maakt een diepgelukkig mens van me.
    Spoedig herstel, overigens. Gelukkig duurt zo’n buikgroep doorgaans niet al te lang.

    Like

  5. Ja, ik moet zo lachen ook samen met jou, en volgend weekend in Zeist huh? whahaha ja drie keer raden Suus 😛

    En dan het volgende weekend Almere in de planning, vind ik een TOP idee, hahaha

    En ik snap het helemaal, ooit was dat ook mijn plan, ik wilde niet voor niets al jong moeder worden zodat ik nu van het leven kon gaan genieten met man samen omdat het zou kunnen, en dit weekend is ook wat langer geworden, een weekendje uit, maar dan vanuit huis en ik heb genoten! En ja, ooit hoop ik dat ook te kunnen doen, vaker en meer omdat…. 😉 Geniet ervan samen, het is jullie meer dan gegund!

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

