5+ sterren

Het afgelopen weekend was een 5+sterrenweekend  zo kan ik het het best omschrijven!

Nu zijn al onze uitstapjes een feest, simpelweg omdat we genieten van de tijd voor ons tweetjes, just us…

Mr Brubeck is sportief, sinds 3 jaar loopt hij graag en veel. De Urbantrails in verschillende steden zijn mooi en boeiend. Die in Antwerpen liep hij al 2x uit, die in Mechelen komt eraan in december, maar die in Brugge stond bovenaan zijn lijstje! Dit jaar kwam het er eindelijk van, zodra de “loop” online stond schreef B zich in.

Een gelegenheid bij uitstek om er een weekendje van te maken. Het zou totaal onpraktisch zijn om op zondagmorgen vroeg naar Brugge te rijden, voor ons toch al gauw 1,5 uurtje rijden, om dan oververmoeid aan de start aan te komen. 

Zaterdagochtend maakten we onze opwachting in ons hotel om Brugge te herontdekken. We dachten eigenlijk dat we de stad redelijk goed kenden…we kwamen hier jaren achtereen minstens 2x per jaar omdat B zijn ouders een appartement hadden in De Haan, vlakbij dus! 

Gewoon een herontdekking, Brugge heeft toch geen geheimen voor ons?

Niks was minder waar, het viel ons direct op dat het “pokkedruk” was in de stad, ongelooflijk veel toeristen, op de meeste plaatsen was het over de koppen lopen. Omdat we het parcours van de Urbantrail wilden verkennen, moesten we de massa wel even trotseren. Dat hielden we snel voor bekeken…ik zou mijn plan wel trekken om hem te volgen tijdens zijn trail!

We doken het rustige Brugge in, de prachtige straatjes achterin waar geen enkele japanner rondloopt.

Een nieuwe wijnbar trok onze aandacht, we hebben er 5uur gezeten πŸ˜€. Gewoon genieten van elkaar, een goed glas wijn en emotionele gesprekken. Geen toerist te bekennen. Brugge heeft echt rustige buurten, ik ga ze wel voor onszelf houden.

Zondagmorgen in alle vroegte de wandeling naar de grote markt aangevat, B lichtjes zenuwachtig (nergens voor nodig, maar ik begreep het wel), een waterig zonnetje om ons te begeleiden. Het beloofde een schitterende dag te worden.

B heeft ongelooflijk genoten, Brugge is supermooi om door te wandelen of te lopen, en zeker ’s morgens vroeg!

Ik had de gelegenheid om hem op een paar plaatsen te zien lopen Γ©n op tijd te zijn aan de finish, iets wat in Antwerpen onmogelijk is.

Ik heb alleen een beetje koude handen moeten trotseren, maar daar was een beker warme koffie een prima remedie tegen! 

Ik had het voor geen geld willen missen, zijn gelukzalige glimlach toen hij mij bij de aankomst zag staan. Ik was zΓ³ trots op hem, hij doet het toch maar Γ©n geniet ervan!

Het was voor ons allebei een topervaring, zondag was zinderend, op alle vlakken!

Maandagochtend, nog nagenietend, besloten we gebruik te maken van het mooie weer om nog wat indrukken op te doen. Dat hebben we ons niet beklaagd! Brugge verbaasde ons, we ontdekten verschillende verborgen pareltjes.



“Brugge Die Schone”… we’ll be back! 

52 gedachtes over “5+ sterren

  1. Wauw, wat een prachtig foto’s.. De moeite waard hΓ¨ Gent.. Moeten we ook nog eens naartoe πŸ˜‰
    En wat heerlijk dat jullie weer zo’n fijn weekend hebben gehad samen Γ©n dat B de loop goed heeft uitgelopen. Met zo’n supporter kan dat natuurlijk ook niet anders hΓ¨! ❀

    Liked by 1 persoon

  2. Proficiat, Mr. B. Zo’n fijn verslag en mooie foto’s. Ik heb een beetje een haat-liefde-verhouding met Brugge. Ik zat er in het middelbaar op school en kon er niet goed aarden. Nu is het vooral de stad waar mijn broer en zus wonen. En waar ze de lekkerste ijsjes ter wereld hebben! Je bent toch een ijsje gaan eten bij Da Vinci mag ik hopen?

    Liked by 1 persoon

      1. Keer dan maar gewoon terug naar Brugge, want je hebt de belangrijkste attractie gemist πŸ™‚ (Al is Da Vinci mogelijk al gesloten voor de winter en heb je eigenlijk niets gemist.)

        Like

  3. Ha…Brugge,die schone!! Een paar jaar op kot gezeten en dan al die prachtige plekjes leren kennen waar geen toerist kwam. Zalig! Die wijnbar zal er toen nog niet geweest zijn maar die wil ik wel eens ontdekken!
    Weekendjes met zijn tweetjes…daar genieten wij ook zo van! Die van ons zijn vaak in Antwerpen waar onze jongste op kot zit.
    Proficiat voor Mr.B!!

    Like

  4. Proficiat voor Mr. B.! Wij zouden ook dringend nog eens naar Brugge moeten gaan. Dat is jaren geleden…. Soms komen we er wel omdat de dochter er woont, maar dan bezoeken we de stad niet. In het buitenland ga je alles bekijken en in eigen land komt het er gewoon niet van…

    Liked by 1 persoon

  5. Dat lijkt me een zalig weekend. Brugge is prachtig, he! En proficiat voor Mr. B.!
    Ik wil ook graag eens een urban trail lopen. Had eigenlijk Mechelen in mijn achterhoofd, maar dat gaat me niet meer lukken (de conditie is een beetje als een processie van Echternach: een stapje vooruit, dan weer meer dan een week niet getraind en weer een stapje achteruit..).

    Liked by 1 persoon

      1. Ja echt waar, ik ga precies altijd een klein beetje mee wanneer ik hier lees. Maar goed dat jullie niet constant naar de sneeuw gaan, dan zou ik wat tegen mijn zin meegaan πŸ™‚

        Liked by 1 persoon

      2. Dat zal je niet gauw meemaken! Haha!
        We willen gewoon graag laten zien dat we al 32 jaar elkaars grote liefde zijn en daar intens van genieten! Als we konden, verkondigden we het via de daken (en laat je door niemand iets anders wijsmakenπŸ˜€)
        Thx!!

        Like

      3. Ik vind het supertof dat jullie dat delen, want daar zien we niet veel meer van, zo’n gelukkige langdurige relaties. Keep on loving & sharing! πŸ™‚

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

