Overservice


Afgelopen donderdag werd ik in alle vroegte door de postbode uit mijn bed gezet. Dat zijn wij niet gewoon, meestal wordt onze straat pas tegen de middag aangefietst.

Mijn argwaan was onmiddellijk gewekt. En terecht, een aangetekende zending van Eneco werd aan mijn onwillige handen toevertrouwd. Stond wel op naam van Mr. Brubeck, maar een simpele melding dat hij onder de douche stond was genoeg om de brief aan mij af te geven. (Meestal doen ze daar ontzettend moeilijk over en mag je pas de volgende dag met je trouwboek, rijbewijs, identiteitskaart, bankafschriften…langs het postkantoor om het kleinood te pakken te krijgen). 

Enfin, de brief bleek een ingebrekestelling te bevatten. 

Een ingebrekestelling? Wij? Die nog nooit enige faktuur onbetaald lieten? Dit moest een grote vergissing zijn, toch? We krijgen onze fakturen via mail, die druk ik netjes af en dan worden ze bewaard. Onze mailboxen worden door ons beiden bekeken, ook de spamfolder, kwestie van alles gezien te hebben.

Er stonden 4 niet betaalde bedragen op van elk 5 euro, voor deze brief werden ook 20!! euro kosten aangerekend. Ik moest dus 40euro per kerende betalen, dringend, want anders… 

Mmm, dan kennen ze Mrs Brubeck nog niet goed, ik ben de liefheid zelve als alles eerlijk en correct verloopt, maar je wil me niet tegen hebben als ik vind dat ik (terecht) in mijn recht ben. 

Een beetje boos op voorhand, een tas koffie bij de hand (kwestie van de adrenaline op peil te houden), B op de achtergrond om me in toom te houden; ik was er klaar voor.

Een lieftallige jongeman, Toon genaamd, stond me op netjes getrainde, vriendelijke, commerciële wijze te woord. “Of ik de mailtjes van die herinneringsfakturen niet gekregen had via mail, of ik in het vervolg mss beter via domiciliëring kon betalen?”

Neen, we hadden NOOIT “mailtjes” gekregen om 5euro te moeten betalen, of ik onze mailbox naar hem mocht sturen om dit te dubbelchecken? Alleen onze fakturen met de maandelijkse bedragen. En neen, ik wil niet via domiciliëring betalen, dat bepaal ik zelf wel.

Nu ben ik heel punctueel als het op financiën aankomt, dus ik was HEEL zeker dat we ze niet gekregen hadden! Ik heb dan ook extra benadrukt dat wát wij niet krijgen, ook niet kunnen betalen. En daar ging het mij ook om, ok, ik zal zeker niet langer een dagje wachten om hun facturen te voldoen, dat is mijn eigen fout, maar ik wil GEEN dreigbrief krijgen voor iets wat ik nooit gekregen heb.

Ik werd in de wacht gezet door de nog altijd vriendelijke Toon. 

We zullen u de 20euro kosten voor de brief kwijtschelden omdat we zien dat uw maandelijkse facturen wél altijd netjes betaald zijn”.

Fijn, dan zal ik opletten dat ik stipt op tijd betaal! Die andere 20euro kon er nog wel af.

Zo gebeld, zo geregeld!

Tot ik vrijdag van het werk thuiskwam en een immens grote kartonnen doos op tafel zag staan. Van? Juist, Eneco, welbepaald van Toon 😀

Inhoud, een écht prachtig boeket bloemen, inclusief mooie vaas én een kaartje van Toon…”omdat wij het als goede klant waard zijn”.




U stomverbaasd? Anders ik wel. 

Misschien was mijn laatste mededeling aan de telefoon dat ik overwoog om terug naar Electrabel over te schakelen de reden hiervoor?

Ik weet het niet, ze hadden misschien gewoon de rekening van 40euro kunnen kwijtschelden? Volgens mij veel goedkoper dan die bloemen mét vaas. 

Wat denkt u?

Advertenties

46 gedachtes over “Overservice

  1. Dat je bloemen ontving, is echt wel uitzonderlijk. Zulks heb ik nog van niemand gehoord.
    Anderzijds: ’t is een Toon, hè. Volgens mijn madam zijn dan versierders, maar zij kijkt dan ook wat te vaak naar Thuis, vrees ik. 😀

    Liked by 1 persoon

  2. Mijn collega heeft ooit een boeketje bloemen gekregen omdat ze iemand zijn autospiegel er af gereden had. Als dank omdat ze zo eerlijk was geweest om de chauffeur te zoeken en in te lichten.

    Like

  3. Mijn man wilden ze onlangs een rekening laten betalen van 300 euro, waar wij helemaal niks mee te maken hadden. Zijn we ook van af geraakt, maar geen bloemen… (Misschien maar beter, want als het cadeau navenant was geweest, hadden ze met een palmboom ofzo moeten afkomen).

    Liked by 1 persoon

  4. Moh, dat heb ik ook nog niet meegemaakt. Daar heeft een marketingverantwoordelijke bij Eneco ongetwijfeld goed over nagedacht. In plaats van een mondige klant die klaagt nu een mondige klant die aangenaam verrast is, en dat doorvertelt. Ik wil óók een factuur van Eneco die niet klopt :-).

    Like

  5. Joh, wat een schrik..
    ‘Terecht in je recht staan, mooi beschreven zo en precies zoals ik er over denk. Als ik zeker weet dat ik gelijk heb wil ik het ook krijgen ook.. Maar goed, die bloemen zijn een pleister op de wonde. Is ie al dicht? Die wond? 😉
    XXX

    Liked by 1 persoon

  6. Wauw, hahahaha hier kan de NUON eens een voorbeeld aan nemen eigenlijk vind ik wel! Mijn ouders zitten ook bij Eneco, ik hoor wel vaker iets, maar goed, inderdaad, zij hebben nog nooit bloemen gekregen na correctie en gelijk van de klant, hahahaha Dit is dus echt heel bijzonder!

    X

    Liked by 1 persoon

  7. Ja, écht? Zal wel zijn omdat zij in de fout gegaan zijn. Dan is een bloemetje gemakkelijker dan hun fout toegeven. Ja … ik ben echt heel wantrouwig over zo’n zaken. Wat niet wil zeggen dat ik niet zou genieten van zo’n mooi boeket.

    Liked by 1 persoon

  8. Was inderdaad een stuk goedkoper geweest whahaha. Maar weet je nu al waarom je vier keer 5€ te weinig hebt betaald? Noemen ze dit nu klantenbinding?

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s