Knowing me: vervolg


Een tijdje geleden schreef ik een logje over hoe ik in de blogwereld terecht kwam en wie ik ben. Een schrijfsel waar ik nog altijd achter sta en waarvan elk woord gemeend Γ©n waar is! 

Gisteren las ik bij MENCK, van wie ik blij ben dat hij de pen terug opgenomen heeft, een aantal interessante vragen die hij beantwoordde over zichzelf. 

Ik neem de vrijheid om een aantal vragen (want het waren er veel) over te nemen en jullie een extra kijkje in mijn persoonlijkheid te gunnen.

1.Welke levende persoon bewonder je en waarom?

Zonder enige twijfel, mijn partner, BRUBECK, om zijn persoonlijkheid, om zijn doorzetting na zijn trieste ervaring 3 jaar geleden, om de vader die hij is, gewoon om wie hij is.

2.Wat is je grootste angst?

Ziek worden en overlijden, niet voor mezelf, maar ik wil niet dat mijn kinderen en man moeten meemaken wat ik meegemaakt heb. Het tekent je en bepaalt voor een stuk hoe je tegen het leven aankijkt.

3.Wat is je meest onhebbelijke karaktertrek?

Mijn jaloezie, ongetwijfeld, ook al is het meestal onder controle dankzij het oneindige (meestal toch πŸ˜€) geduld van B.

4.Welke eigenschap stoort je het meest bij andere?

Ik heb een hekel aan mensen die alleen maar met zichzelf bezig zijn, zichzelf belangrijk vinden. Mensen die constant aandacht op zichzelf willen vestigen. Dom…

6.Wat was je meest beschamende moment?

Ok, dit is echt genant… Mijn allereerste sollicitatiegesprek (en meteen ook mijn laatste), ik was ongesteld en was vergeten maandverband aan te doen, had ook een beige rok aan. Gelukkig werkte mijn tante toen bij die firma, zij kon me “redden” voordat ik echt voor schut stond.

7.Wat is je dierbaarste bezit?

Dit is voor geen van jullie nieuw, mijn gezin, mijn man, kinderen en kleinkind. Ik weet dat dit geluk onbetaalbaar is en neem het niet vanzelfsprekend. Zonder hen zou mijn leven kleurloos zijn!

8.Over welk deel van je uiterlijk ben je het minst tevreden?

Over mijn buik, daar zetten de ongewenste kilo’s zich genadeloos vast.

9.Wat is je favoriete boek?

Heb net “Ik ontsnapte uit Auschwitz” van Rudolf Vrba gelezen. Kon het niet wegleggen, in één ruk uitgelezen. Ongelooflijk hoe de gruwelen van toen nu gewoon voortgezet worden, meedogenloos en wreed.

10.Wat is je foutste guilty pleasure?

Dat is een moeilijke, want wat is fout? Kan hier dan wel een hele waslijst opsommen denk ik…Ik kijk graag (soms toch) naar melodramatische series zoals Grey’s Anatomy. Ik loop thuis graag in een jogging rond, ik eet graag omelet met confituur…moet ik nog doorgaan??

11.Wat ben je verschuldigd aan anderen?

Eerlijkheid, dat duurt altijd het langste en je komt er het verste mee. Ik probeer altijd (maar ben ook maar een mens) open te staan voor een andere mening, maar engageer me wel om mezelf niet te verloochenen. Diegenen die mij kennen weten altijd wat ze aan mij hebben.

12.Wat was je grootste teleurstelling?

Daar ga ik bewust niet op antwoorden, diegenen die het moeten weten kunnen het zelf invullen. Voor de rest is het alleen voor mij van belang.

13.Hoe kom je tot rust?

Door buiten te gaan zitten of staan in elk weertype en te genieten van de natuur om ons heen. Of met B lange wandelingen te maken, of gewoon samen in de zetel te zitten, of…

14.Wat is je favoriete geur?

La vie est belle, van LancΓ΄me.

15.Wanneer heb je het laatste gehuild?

Toen mijn dochter naast de couveuse van haar kindje stond en hem zelfs niet mocht aanraken. Ik heb samen met B zo’n verdriet gehad om haar! 

45 gedachtes over “Knowing me: vervolg

  1. Je bent gewoon een schat, en alles wat ik lees, wist ik diep van binnen al πŸ˜‰ Dat is interesse tonen door echt te lezen, en mee te leven, bezig te zijn met jezelf maar ook met anderen, en soms… gaat dat dieper dan diep. Je bent een mooi mens, zelfs met het kantje jaloezie erin. πŸ˜‰

    X

    Liked by 1 persoon

  2. O gets, een omelet met jam? Mrs. Brubeck toch! Volgens mij zit jij prima in elkaar. En dat jij soms een beetje (meer dan terecht) jaloers bent, daar zul je vast je redenen voor hebben. Sommige dingen zitten zo diep geworteld. Misschien neem ik hem ook wel over, leuk idee.
    P.s. Leuk dat Menck terug is.

    Like

    1. Lekker hoor πŸ™‚ :). Tja, die jaloezie, dat moet ik wel rechtzetten, zit echt in de familie bij ons, mijn vader en broer zijn echt ziekelijk jaloers, niet gezond. Bij mij blijft het nog binnen de perken, en ALLEEN maar omdat C mij daar NOOIT aanleiding toe gegeven heeft, integendeel. Her ligt volledig aan mezelf :(, ik werk eraan hoor πŸ˜€! Liefs πŸ’œ

      Liked by 1 persoon

  3. Ik vind omelet lekker. Ik vind confituur lekker. Een omelet-confituur zal dus ook wel te pruimen zijn. Ik ben nu al fan! (Zonder het te hebben geprobeerd.) Wat zou zulks geven met een flinke portie geraspte kaas, vraag ik me vervolgens af.
    Mooi ingevuld en met veel interesse gelezen, Mrs. Brubeck, waarvoor dank.

    Liked by 1 persoon

  4. Verschrikkelijk hΓ¨, zo’n omgeving met couveuses. Ik heb vrienden met een prematuurkindje, en dat heeft mij ook veel verdriet gedaan. Gelukkig haalt het kindje inmiddels de schade weer aardig in.

    Liked by 1 persoon

  5. Jeetje, wat een mooie log en wat een mooie eerlijke antwoorden.
    Je kent je valkuilen, maar ook je uitschieters naar de goede kant! Geen mens is perfect lieverd. Denk ook niet dat een mens dat wil en kan zijn!
    Dat beschamende moment.. pfffff echt beschamend πŸ˜‰
    Voor mij ben je een lieve vriendin en een heel mooi meisje! Van buiten en van binnen!
    ❀ XXX

    Liked by 1 persoon

  6. Ik had de tag (Hit & Run) ook gezien (eerst bij Samaja, initieel idd van Menck) en plaatste mijn antwoorden ook op de blog. Graag komen lezen en jou op deze manier weer een stukje beter te leren kennen.

    Like

Geef een reactie

