Dagboek van een kleinkind


Afgelopen vrijdag was het eindelijk zover, ik mocht voor de eerste keer gaan logeren bij mijn bonni en opa. Nu ik toch al 7 weekjes oud ben, vonden mama en papa dat wel kunnen. Ze moesten een dagje naar Bobbejaanland, zie je mij daar al liggen in mijn reiswieg? Verschrikkelijk warm, verschoond worden in toiletten, wachten, wachten en nog eens wachten aan de attracties…

Nee, geef mij dan maar het koele huis in Hoogstraten waar ik lekker kan genieten en alle aandacht voor mij heb!

Vrijdagnamiddag is mijn mama al naar Hoogstraten gereden om al het gerief al te installeren, dat was een hele verhuis. Ik denk dat ze zich vergist heeft hoor, 30 pampers, 6 slabbetjes, 5 pyjamaatjes, een relax, een speeldeken, een maxi-cosi, een reiswieg, een bed, een sterilisator, 3 liter water…ik ging maar 1 πŸ˜€πŸ˜€ nachtje slapen, haha.

Toen mama mij vrijdagavond meegaf, heeft ze bonni wel efkens goed vastgepakt en pinkte ze een traantje weg. Ze weet wel dat ik daar ongelooflijk verwend word,  maar ze gaat me toch missen!
Bij bonni en opa thuis heb ik nog heerlijk geslapen in de armen van bonni tot mijn laatste fles, dat vond ik veel fijner dan in mijn bedje!

Ik mocht in de kamer bij hen slapen, voor mij keifijn natuurlijk, maar ik weet dat ze heel de nacht op elke kik van mij hebben liggen luisteren. Mijn peter, Middelste noemen ze hem, zegt dat ik een kleine gremlin ben, ik maak wel wat geluidjes als ik slaap.

Om half 4 besloot ik toch maar om hen wakker te maken voor een flesje, lekker dicht tegen opa aan om dan nog even verder in mijn bedje te slapen tot een uur of zes.

Dan vond ik het toch wel tijd om aan mijn dag te beginnen! Ik weet het wel, lekker vroeg, maar dan kan ik extra genieten hΓ©! Mijn grootouders kunnen achteraf wel bijslapen! πŸ˜€

We zijn heerlijk gaan wandelen, dat vond ik super! Ik slaap dan echt goed, zodat mijn bonni en opa een terrasje kunnen doen en ik bewonderd word door alle mensen die ze kennen… 

Een beetje spelen in de namiddag vond ik ook al leuk, op de grond in de living op mijn speelmat! Dat kan thuis niet, omdat Bo, mijn bruine labrador dat ook fijn vindt en dan heb ik niet genoeg plaats en trekt ze mijn sokken uit. Luka is ouder en wijzer, die komt maar efkens snuffelen en gaat dan terug in haar mand liggen.

De dag is veel te snel voorbij gegaan, nadat ik mijn peter nog getrakteerd heb op een ongelooflijke kakkebroek, ik vond het grappig om gewoon verder te doen terwijl hij mij verschoonde, mijn keel bij Jongste heb opengezet, kwam mama mij halen.

Bonni, opa, peter en Jongste, ik vond mijn 1ste logeerpartijtje echt plezant. Ik zal jullie missen als jullie in Canada zitten de volgende 2 weken en ik denk dat mijn mama jullie ook erg zal missen.

Ik kom heel gauw op bezoek als jullie vakantie voorbij is!

Lowie

61 gedachtes over “Dagboek van een kleinkind

  1. Ahw, zo spannend ook voor bonni en opa dit natuurlijk, en jouw mama Lowie, hahahaha wat ze allemaal in had gepakt, misschien hoopte ze dat bonni en opa jou mee zullen nemen naar Canada πŸ˜‰

    Een heerlijk verslag van het eerste logeerpartijtje, en ja tot snel Mr. en Mrs. Brubeck, geniet van jullie vakantie! Breng veel foto’s en mooie verhalen mee terug πŸ˜‰

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Ook hier groot feest telkens onze kleindochter van 6 weken oud een dagje bij ons komt! Ze wordt al door ons opgevangen van toen ze amper 2 weken oud was. Moeilijk voor haar mama om haar achter te laten maar met een horecazaak midden in het seizoen kan het niet anders… En wij genieten zo van haar! Flesjes geven,pampertje verschonen, knuffelen,wandelen,in slaap wiegen,parkje liggen….heerlijk! Zo te zien had Lowie het prima naar zijn zin bij bonni en opa! Wat kunnen grootouders dat toch goed,he, dat verwennen! Geniet nog van jullie prachtige kleinzoon!

    Liked by 1 persoon

  3. Heerlijk! En die verhuis… tja, mijn moeder maakte vorige week zelf een lijstje van wat ik moest meegeven als Flavie binnenkort daar een weekje gaat logeren. Wat een lijst! Ik denk toch dat ik wat ga schrappen πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  4. Wat ben je een heerlijk ventje!! Je groeit goed zo te zien, maar wat wil je ook met zoveel liefde om je heen!! Wat een feest he bij Bonni en opa.. Wat zullen xe je missen als ze in Canada zijn… Ik zou ze een recente foto meegeven Lowie, dat kan het gemis wat verzachten. Oja, ik vind dat je op je Opa lijkt… Is jou dat ook al opgevallen ???

    Liked by 1 persoon

  5. Och wat heerlijk, lekker logeren bij bonni en opa. Je bent verwend mooi manneke.. 😊
    En aan bonni en opa… Wat een verwennerij hΓ¨, zo’n kleintje even voor jezelf hebben.
    Heerlijk genoten, dat kan niet anders..☺️☺️☺️😘😘😘

    Liked by 1 persoon

  6. Vertederend mooi, Γ¨n de woorden Γ¨n de beelden. Ik zie het zo levendig voor me en word er ahw stil van. Heerlijk. Genieten maar van jullie prachtige kleinzoon πŸ˜‰ en fotootjes uitwisselen als jullie in Canada zitten.

    Liked by 1 persoon

  7. Hi Lowie, top verslag van je eerste logeerpartij bij je oma en opa. Geloog me, die volksverhuizing is maar tijdelijk, vΓ³Γ³r je het weet heeft jouw bonnie via internet een halve kinder uitrusting voor een prikkie op de kop getikt. Je kent het wel. wagentjes, bedje ,speeltjes enz. Véél handiger want dan dΓ‘n kun je gewoon even makkelijk “gedropt”worden voor een logeerpartijtje;-)

    Liked by 1 persoon

  8. 😍😍😍 Awww Lowie!!! Wat ben jij een snoepje zeg!! En dapper van je mama dat ze je toch 1 nachtje naar jouw allerliefste opa en oma gebracht heeft. Die eerste keer valt altijd het zwaarste. Dus ook een dikke knuffel voor jouw mama en papa.
    En dat opa en oma je zo verwend hebben dat hoort erbij. Ze moeten jou immers straks 2 weken missen. Hoe fijn ze de vakantie zullen vinden. Ze gaan je echt enorm missen.
    😘😘

    Liked by 1 persoon

  9. Grappig, dit verhaal vanuit zijn perspectief. Kan me voorstellen dat jullie ’s nachts elk kreuntje en zuchtje gehoord hebben. Ik vermoed dat je bij een kleinkind ongeruster bent dan bij een eigen kind. Gelukkig hebben jullie niet alle pampers nodig gehad πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  10. Heerlijk heerlijk 😍wat een prachtige baby. En wat fijn dat jullie dit zo kunnen doen! Moest zo lachen om die kakbroek πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ geweldig! Kleine Lowie wat heb je een gelukkig leventje met zo’n opa en Bonnie. 😍

    Liked by 1 persoon

  11. Geweldig! Zo grappig geschreven. Zeker dat van dat bijslapen. En het is grappig omdat het waar is!
    Mijn mama en schoonouders gaan ook altijd gaan wandelen met de kindjes. Nu weet ik waarom: om bewondering te oogsten (of stoefen zoals wij zeggen)!
    Vind ik overigens ook fantastisch hoor en zelfs nog meer omdat ze ook met Thibault doen, die niet-perfect is, maar wel voor mij en dus ook voor hen! ❀️
    Veel liefs
    Kris

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

