Life ten huize Brubeck

Een  mooie, kleine fietsvakantie vorig weekend deed ons deugd, een “rondje Helmond” heeft onze batterijen weer opgeladen.

Niet dat er in Helmond zelf veel te zien is, sorry als ik iemand van Helmond op de tenen trap, maar om te gaan fietsen… Bijzonder mooi! Echt!

Ik moet wel weer vermelden dat B me weer in de luren gelegd heeft, hij had een kastelenroute uitgestippeld, interessant dacht ik…

Zie hier het 1ste kasteel:

Let vooral op het woordje “ooit”… πŸ˜€

Aangezien 2 van onze kinderen in de zorgsector werken, met mensen met een beperking, gingen we uiteraard lunchen in B&D, een supertof iniatief om die mensen zinvol werk te geven!

We zijn er oprecht in de watten gelegd, hebben heerlijk gegeten in één van de mooiste panden van Helmond! Aanrader!
De week die daarop volgde was iets hectischer, een lach en een traan en spanning wisselden elkaar af…

Lowieke kwam nog maar eens in het ziekenhuis terecht, hoge koorts, Oudste moest hem achterlaten en dat viel haar zwaar!

Inmiddels zijn alle onderzoeken negatief en kunnen we hem terug plat knuffelen!

Middelste heeft de intentie opgevat om voortaan op donderdag voor ons te koken, hij verrast ons en doet Γ©cht alles zelf! Dat liep gisteren hilarisch af, in plaats van een koffielepeltje sambal, kapte hij een halve fles van dat spul in de saus, samen met 3! verse chilipepers…moet ik nog meer vertellen? Al goed dat het frituur nog open was! 

Ik loop zelf een beetje stressy rond, moet elke dag 2x mijn bloeddruk meten. Ik besef dat ik me minder druk moet maken in dingen die onbelangrijk zijn en mijn kostbare energie alleen mag spenderen aan diegenen die mij dierbaar zijn. Ik wil hier graag B en TREES speciaal bedanken voor hun  lieve morele steun!

Jongste is op autojacht, wil supergraag een autootje van hem alleen. Aangezien hij zeker nog 10jaar πŸ˜€ thuis zal wonen, kan hij het zich veroorloven. To be continued!

Ook mijn liefste B was wat op de sukkel met zijn gezondheid, heeft wat onderzoeken moeten doorstaan. Gelukkig met geen bedreigende uitslagen.

Nog een 2tal weken, dan kan voor ons ook onze welverdiende vakantie beginnen, we kijken er zo erg naar uit, in september pas gaan kan soms lang duren. Canada, we komen er bijna aan.

We gaan hopelijk een rustig weekend tegemoet, want maandag begint mijn vader met zijn behandelingen. Ik ga zondag voor hem en heel ons gezin eens lekker koken!

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend. 

Koester je dierbaren! 

44 gedachtes over “Life ten huize Brubeck

  1. Héél erg schrikken als zo’n kleintje hoge koorts heeft, het blijft altijd maar raden wat er aan de hand is omdat zo’n kleintje zelfs niet aan kan geven.
    Maar gelukkig is er ook genoeg “gepeperde”;-) afleiding in huis en kun je er toch weer een beetje tegen na zo’n heelijk fietsuitje.

    Liked by 1 persoon

  2. hahahahahaha dat kasteel…. wij hebben zelfs een kasteel al jaren in aanbouw, word al heel lang de ruΓ―ne van Almere genoemd, toch knap voor een stad wat amper 40 jaar echt bestaat, lol…

    Ahw Lowieke, gelukkig is alles okΓ© met hem nu weer.

    En middelste, LOL, dat heb ik ook ene keer gehad met chili con carne ik dacht ik spice het op met echte gedroogde chilipepers, ahum…. hahahaha

    De brownies en downies, jaaaa gaaf gevonden! Wij hebben hier Tante Truus die door Triade dus downies wordt gerund, ben er eigenlijk nog nooit geweest, komt ook omdat ze eigenlijk vrij ver achteraf zitten, net niet in het midden van stadsgewoel, best jammer.

    En ja, rustig aan, forget, negeer, alles, je dierbaren, dat is wat telt, off en online ❀

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Aah Lowieke… Gelukkig gaat het weer goed met m maar ach wat een stress dan he? En lieverd maak je niet te druk he? Ik moet wel een beetje lachen om jou, moet je rustiger aan doen sta je weer te koken voor iedereen, je bent gewoon een lieverd!!! En dat kasteel dat is nou een luchtkasteelπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ geniet van je dierbaren he? En denk ook aan jezelf 😘😘

    Liked by 1 persoon

  4. Prachtige foto’s van jullie fietstocht. En mooie vooruitzichten… Canada…
    Wij vertrekken voor een weekendje naar de Wieden, Weerribben en Schokland. En dat alles in het noordelijker deel van Nederland.
    Ik wens het beste voor al je dierbaren -en ook die van mij. Want dat is inderdaad het belangrijkste wat er is in het leven!

    Liked by 1 persoon

  5. Was een enerverende week hè. Bedankje? Gekkie, nIet nodig maar thnxxx.
    Lowie gelukkig weer in orde..pfff. Toch schrikken.
    Het wordt tijd dat jullie weg kunnen naar Canada! Echt helemaal eruit zijn is wel eens nodig! Duurt niet meer zo lang gelukkig. Sterkte met je vader en succes met koken, dat is je wel toevertrouwd.
    Houd je taai lieverd! Maak er een fijn weekend van!
    πŸ˜˜πŸ˜˜πŸ»πŸ»β˜€οΈβ˜€οΈ

    Like

  6. O’ dat was schrikken toen ik las, dat die kleine lieverd zo ziek werd 😦
    Ocharme jullie oudste, dat moet pijn gedaan hebben aan haar jonge moederhartje.
    Gelukkig is genas hij goed. Oef!

    Geniet van zondag met heel je familie bij elkaar. Je vader zal er ook heel wat aan hebben. Ik hoop, dat hij de behandeling goed mag doorstaan.

    Het aftellen kan beginnen.. Het zal jullie inderdaad deugd doen.. Ik ben er van overtuigd, dat je bloeddruk in Canada heel normaal gaat zijn πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

    1. Dank je! En hij is echt geweldig nu, maar Oudste is zwaar van haar roze wolk gedonderd!
      Mijn vader heeft idd ook de diagnose K gekregen…life can be a bitch, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.
      Liefs!

      Like

Geef een reactie

