Dagboek van een bonni #2

Liefste dagboek,


“Mama, ik wil je gewoon even zeggen dat ik je zo graag zie, ik vind het geweldig dat ik echt met alles bij je terecht kan nu ik zelf mama ben. Je staat altijd voor me klaar, je bent een mama uit de duizend en ik zou nooit een andere mama zoals jij willen…”


Dat is het berichtje dat onze dochter gisteren naar me stuurde, ik vertrouw het aan jouw veilige pagina’s toe!


Het heeft toch wel wat voeten in de aarde, grootouder worden. Je leeft er 9 maanden samen met je kind naartoe en beseft wel dat er het een en ander zal veranderen.

Ik wil het bewust blijven opschrijven, omdat ik weet dat onze kleinzoon zรณ snel groot zal zijn.

Ik wilde dat ik zo’n berichtjes naar mijn mama had kunnen sturen, ik weet dat het heel belangrijk is om ergens terecht te kunnen met al je vragen, onzekerheden, twijfels, mooie momentjes… Ik vind het super dat ik er zo voor mijn dochter kan zijn.

Het brengt dus echt wel wat teweeg, “bonni worden”.

Een paar dagen geleden werd Lowieke 1 maand, 1 maand al!

Hij glundert af en toe echt! Zeker als hij bij opa op schoot mag! (En die glundert volop mee)๐Ÿ˜€

Oudste is veel thuis, haar thuis bij ons dan… we zien Lowie dus veel en raken helemaal gewend aan hem. Hij gaat van arm tot arm en laat zich dat bijzonder welgevallen. Hoe zou je zelf zijn, toch veel prettiger dan in een wiegje te liggen hรฉ? 

Verpletterend hoor, het gevoel dat dat kleine hummeltje teweeg brengt als je naar hem kijkt. We hebben er een heel andere rol bijgekregen en vinden het zalig. Zelfs de rol van mama en papa naar onze 3 kinderen toe heeft een extra dimensie gekregen, dieper en nog meer met het besef , “dit gezin is onze grootste schat”.

Om Oudste toch een beetje met haar vermoeidheid te helpen, had ik voorgesteld om een paar avonden bij ons te komen eten. Het is misschien een klein gebaar, maar ze genieten ervan. Effe gewoon gaan zitten en eten, terwijl iemand anders zich bekommert om de kleine uk, effe uit de sleur van de huilbuien en de pampers, gewoon een ontspannen maaltijd met de mensen die ze graag ziet. Voor ons een kleine moeite, voor haar een groot gebaar.

Zelfs de honden vinden het superfijn om wat extra aandacht te krijgen ๐Ÿ˜€.

Voorlopig, beste dagboek, zijn de vertelsels gebaseerd op kleine, fijne verhalen, maar voor ons toch groot van betekenis! 

Wat is er heerlijker dan een klein ventje dat zalig in je armen in slaap valt en geniet van je lichaamswarmte? Juist, niks… Ik zie hem soms naar me kijken en denken: “die lijkt wel heel erg op mijn mama”. Misschien daarom dat Bonni hem altijd zo snel getroost krijgt…
Liefste dochter en schoonzoon, ik wil dat jullie weten dat we ongelooflijk trots op jullie zijn. De manier waarop jullie, na van de roze wolk gedonderd te zijn, zo snel het geluk teruggevonden hebben… De manier waarop jullie met Lowie omgaan, zo vertederend liefdevol, alsof jullie al 5 kinderen hadden… De manier waarop jullie met elkaar omgaan, ook nog een koppel zijn… De manier waarop jullie ons een plaats geven om mee te delen on jullie groot geluk…

Proficiat, jullie zijn een geweldig stel ouders.

Bonni โค๏ธ

41 gedachtes over “Dagboek van een bonni #2

  1. Prachtig mooi, nu ga ik mij vooral afvragen, gezien mijn dochter hier maandag even in haar lunch pauze was, en ik ineens de vraag kreeg, ja echt: Mam? Hoe zou jij willen horen dat je oma wordt later? Op welke wijze?

    Ja uhhhhh heb je mij iets te vertellen dan?

    NEEEEEEEEEEEeheeeeeeee

    woops? ๐Ÿ˜‰

    Maar prachtig mooi dit, inderdaad een wolk van een baby laat je zien nu, en dat na de valse start, ben zo blij voor hen, en voor jullie dat het zo goed gaat nu! En dat jullie samen genieten, de lieve berichtjes, die krijg ik ook al, maar ik denk als ze eenmaal zover is hier, dat dit nog dieper word inderdaad.

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een liefde!!!
    Dat is toch waar het om gaat!!
    Ik voel jullie liefde en trots voor elkaar.
    Dat onvoorwaardelijke!!
    Die bloedband!! Dat wat voor altijd blijft!!

    Mooie mamma ben je!
    En jouw dochter en schoonzoon zijn ook zulke mooie ouders!!

    Maar ik smelt wel het meest van de foto van Lowie vandaag! Wat een blij lief koppie!!
    Hartverwarmend!!

    Liked by 1 persoon

  3. Wat een lachebekje!! Dit doet mij zo denken aan toen mijn oudste net geboren was. Ook ik kwam heel vaak bij mijn ouders. Dan mocht Floris boven in het bedje slapen, paste opa op en kon ik met mijn moeder even de stad in. Ook bleef ik vaak eten…. Even rust voor mij en extra genieten voor opa en oma. Nu is mijn oudste 13 en morgen gaat ie logeren bij mijn ouders, heerlijk vinden ze dat. Mijn moeder vroeg nog: wil hij dat nog wel? Hij moet het wel willen he? En niet voor ons doen. Nou hij wil hoor! Heel graag… Dat zal straks ook voor jullie zo zijn!!

    Liked by 1 persoon

  4. Voor het eerst grootouders worden,dat verandert je hele leven! Op 15 juli werd onze eerste kleindochter Marith geboren. Ik begrijp jullie helemaal! Marith is nu al heel vaak bij ons omdat haar ouders een horecazaak hebben. Vandaag lachte ze voor het eerst naar ons haar nonno en nonna en wij pinkten een traantje weg.. Knuffel voor Lowieke!

    Liked by 1 persoon

  5. Mijn ouders zeggen dat ook, dat grootouder worden hun leven veranderd heeft. Ze genieten met volle teugen van dat kleine mannetje en kijken tegenwoordig reikhalzend uit naar donderdagen want dan brengt hij de dag bij hen door. Wat een knappe kerel is Lowie trouwens!

    Liked by 1 persoon

  6. Ik zit hier met tranen in mijn ogen, wat een mooie ode aan Lowie, dochter en schoonzoon.
    Maar weet je lieverd.. ze hebben jou en B gewoon als een geweldig voorbeeld
    Mooi en zo lief dat jullie ze af en toe ontlasten, komen ze zeker weten ook aan elkaar toe en zien ze niet alleen maar luiers, flesjes etc.. Wat is die kleine welkom en zo hoort het ook!
    Geniet ervan en jouw mama, die houdt je wel in de gaten hoor! Denk maar niet dat iemand zo’n dochter als jij uit het oog verliest! Wou dat ik je even in het echt kon knuffelen maar dat komt nog wel weer eens! XXX โค

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

