Weekendblog

Aangezien Mr Brubeck en ik de zomer doorwerken en pas in september verlof hebben, maken we van onze weekends kleine vakantietjes. 

Goedgevoel weekends noemen we ze…

Vrijdagavond was voor ons, helemaal voor ons twee. Ook al hebben we volwassen kinderen, toch vinden we het belangrijk om us-time in te schakelen! Zalige drankjes, heerlijke hapjes, urenlange gesprekken met steengoeie muziek op de achtergrond, dat en nog veel meer. Een superdate met de man van mijn leven! 

Zaterdag lang uitslapen, wakker worden met de geur van verse koffie en getrakteerd worden op een rustig ontbijt. Onze kroost lag zijn roes uit te slapen na een zwaar nachtje stappen, heerlijke stilte en genieten van croissants, de krant en blogs.

Één dagje goed weer voorspeld door Frank, daar profiteerden we graag van om al onze kids met aanhang rond de bbq te verzamelen. Ook de jongste telg van de Brubeckclan kreeg zo zijn 1ste biefstukje op de grill! Nooit te jong om te beginnen hΓ©? πŸ˜€ 

Oudste was een beetje bezorgd dat hij wat zou zeuren en dat ze niet rustig zou kunnen eten…hij durft thuis al eens “muzzen” tussen zijn voedingen door vertelt ze. 

Het ventje heeft van half 5 tot half 8 aan één stuk binnen geslapen terwijl wij van een ontspannen etentje konden genieten. Zulk een braaf ventje, ik geloof er niks van dat hij zeurt af en toe.

Kersverse opa had nog net de tijd om een magnum te verorberen (ga trouwens best niet te dikwijls met hem winkelen, heb altijd een rekening die torenhoog is dan), om daarna Lowieke voor de eerste keer een papfles te geven. De laatste keer dat hij dat gedaan had moet ongeveer een jaar of 19 geleden zijn!

Maar kijk, een natuurtalent…

Op zondag waren we uitgenodigd bij de jongste broer van mama zaliger, het was 25 jaar geleden dat we elkaar nog gezien hebben. Door jammerlijke omstandigheden was het contact verbroken, het was mijn 1ste logje hier FAMILY TIES.

Het verhaal is schrijnend en droevig, al de rest van de familie laat me steenkoud, maar nonkel M en tante L hebben lang geprobeerd om de boel te redden, vandaar…

Het weerzien was warm en emotioneel, hij trekt zo erg op mijn mama, ik had tranen in mijn ogen. Ook hun jongste dochter is vernoemd naar mama, net zoals Oudste. Het is spijtig dat het zo lang heeft moeten duren eer we het lef hadden om af te spreken,  maar is het ooit te laat?

Toen we wilden vertrekken verraste tante ons met een zelfgemaakt kadootje voor ons kleinzoontje, moet ik zeggen dat we allebei ontroerd waren?

Een weekend om in te kaderen ❀️

Volgend weekend gaan we fietsen in de streek rond Helmond in Nederland. Als één van jullie in de buurt woont…je weze gewaarschuwd.

Alleen zullen we dit keer beter voorbereid zijn, water bijhebben en in gepaste fietstenue rondrijden. 

Of dat in mijn geval een zicht zal zijn…….

48 gedachtes over “Weekendblog

  1. Hi hi, wat de fietstocht betreft, neem ook zout mee en zoet om suiker en zoutlevel goed te houden, dat is altijd wat ik meeneem plus het water inderdaad, maar ook een fles AloΓ« Vera bijv. In een koeltas, maar ja ik heb 2 enorme fietstassen dus ik kan alles met gemak mee slepen πŸ˜‰

    En wat mooi, het verhaal wat je vertelt, nee het nooit te laat, alles komt op het juiste moment. Het waarom, zal misschien een vraag blijven, maar nu IS er weer contact en ik weet zeker dat dit nu gaat blijven, geniet daarvan!

    En Lowie, zo lief, zo mooi πŸ˜€

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een mooi bijzonder weekend zo samen.
    Heerlijk de qualitiy time met Mr Brubeck. Dat is gewoon welkom.
    En genieten van jullie mooie kinderen en kleinzoon. Dat is weelde.

    Bijzonder ook de ontmoeting met de oude familie. Het moet inderdaad vast wat vreemd voelen. Vertrouwd maar ook vreemd.

    Veel plezier komend weekend in Nederland. Hihi jullie zijn niet in mijn buurtje. Maar ga lekker genieten. Nederland kan echt mooi zijn. 😘

    Liked by 1 persoon

  3. welk drankje is dat, Mrs? Mooi kleurtje… πŸ˜‰
    Van dat biefstukje voor de kleine Lowie, dat meen je toch niet zeker?
    Fantastisch dat jullie die verbroken familieband weer konden aanhalen.
    Echt wel een super weekend!
    En voor komend weekend voorspellen ze goed weer, komt dus goed daar in Helmond!

    Like

  4. Families blijven lastig.. altijd maar gerommel en gedoe en vaak weten ze niet eens meer waarom de één nie overweg kan met de ander en dus ook maar bij de rest weg blijft… eeuwig zonde! Leven is kort, vergeef elkaar en heb lief!
    Geeeldig om te lezen hoe gevoelig die ontmoetingen kunnen zijn.. en je heb een prachtig kleinkind!! 😍😍

    Like

  5. Wat een heerlijk ventje is Lowie toch!!! Wat ik zo mooi vind is dat jullie zo genieten van elkaar maar ook heel erg van jullie gezin.. Vaak hoor ik dat ze of helemaal opgaan in hun gezin/kinderen dat de echtgenoot er maar een beetje bijhangt of dat ze zo opgaan in elkaar, dat de kinderen er maar een beetje bijhangen, bij jullie is het zo mooi in Balans….

    Liked by 1 persoon

  6. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 dus met het fietsen komt het nu beslist goed.!
    Allemaal heel fijne dingen, mooie momenten samen maar Γ³Γ³k met de hele familie tot aan de kleinste schat toe. Plaatje hoor dat jochie ik snap jullie adoratie hΓ©lemaal! Nee ik woon niet in die buurt dus zal “geen last;-) van jullie hebben!

    Liked by 1 persoon

  7. Oh wat een heerlijk weekendje was dat, kleine Lowie is een schatje en mag dus verwend worden, wat een stoere stoel. Fijn dat het contact hersteld is met dat deel van de familie.
    Ik heb in de buurt van Helmond gewoond, maar 10 km ervandaan, in Milheeze op een recreatiepark. Mooie omgeving hoor, doen jullie goed.
    Ach, je fietstenue, als je hard rijdt valt het niemand op dat je bijna geen kont hebt hoor! πŸ˜‰
    Eerst nog even een weekje werken dus?
    Liefs XXX ❀

    Liked by 1 persoon

  8. Wat een dotje, jullie kleinzoontje! Zo schattig, zo mooi.. πŸ™‚

    Inderdaad een prachtig weekend met een gouden randje! Zo blij, dat er toch nog mensen zijn, die van elkaar kunnen genieten. Het moet zalig zijn om zo’n echtgenoot te hebben. Koesteren en blijven koesteren lieve Mrs B!

    Like

Geef een reactie

