Moeilijk

Laten we vooral proberen van te genieten, van stil te staan bij elk klein moment van geluk.

Broos, mijn gedachten zijn verward en mijn gevoelens broos.

Ieder van ons heeft recht op geluk, het recht onbekommerd door het leven te gaan.

Broos, alles is momenteel broos…


Papa,
Een paar maanden geleden hebben we een zeer moeilijk gesprek met je gehad. B en ik waren aangedaan, maar het moest. Het was broodnodig dat we uitspraken dat we niet gelukkig waren met de situatie, dat je je rol van vader, grootvader en schoonvader verwaarloosde, omdat je alleen met jezelf bezig was. 

Ik had me emotioneel afgeschermd, je kon me niet meer raken, nooit meer… na al die jaren. 

En toch deed je dat, in positieve zin. Je verraste mij met een zeer emotionele brief waarin je probeerde uit te leggen waarom je zo handelde. Ik had je nog nooit zulke onzelfzuchtige woorden horen verkondigen. Je gaf jezelf bloot en dat had ik nooit verwacht.

Je raakte me, ons…

En we zijn niet haatdragend, onze kinderen en ons kleinkind verdienen een grootvader die interesse voor ze heeft. 

Maar ik geef toe, ik was een beetje sceptisch, wilde de kat uit de boom kijken. Heb je met recht en rede verteld dat ik je zeker nog een kans wilde geven, maar dat je je eigen leven terug op moest nemen, terug genieten!

Je fleurde op, genoot van de aandacht van je kleinkinderen, die dat met enige verbazing aanvaardden. Ook wij vonden het fijn, het is jammer dat het zoveel jaren heeft moeten duren…

Maar dat maakt niet uit, we sluiten het verleden in een doosje en zetten het opzij.

Het nieuws dat je gisteren te horen kreeg is wreed, heel wreed. Ik begrijp dat je wereld op zijn kop staat. Je partner aan kanker moeten afgeven en dan nu te horen krijgen dat die kl*teziekte ook jezelf te pakken heeft… 

Ik wil je laten weten dat je er niet alleen voorstaat. Er is geen achteruit, er zijn geen rancunes, het is alleen wij, onze familie!

Je kan op ons rekenen, we gaan dit samen verslaan, je bent immers “onkruid”, en dat vergaat niet, volgens je eigen woorden. πŸ˜€πŸ˜€

We gaan vooruit papa, for better or worse!
Je dochter, voor altijd.

61 gedachtes over “Moeilijk

  1. Heel raar dat ik mijzelf hierin nog steeds herken. Mijn vader en ik hebben ook geen goede band terwijl hij nu een opa , schoonvader en een vader die zijn plicht niet nakwam en nog steeds niet nakomt . maar gelukkig bestaat er ook ee goed einde zoals bij jullie . ben heel blij voor jullie 😘 liefs

    Like

  2. Zoveel liefde straalt hier weer uit. Zo bijzonder, dat je alles achter je kan laten en je papa nu door dik en dun steunt. Ik hoop, dat hij met alle liefde van zijn dochter, schoonzoon en kleinkinderen de kracht mag vinden om de behandeling te doorstaan en wat ik nog meer hoop is, dat er genezing mag zijn, zodat hij nog heel lang van jullie herwonnen geluk kan genieten!

    Like

  3. Heel mooi! Meer hoef ik niet te zeggen.
    Ik wilde het je gisteravond nog schrijven, je gaat toch wel naar hem toe hè en dacht, eerst maar eens kijken hoe het uitpakt en dan komt dat nog wel.
    Maar dat gesprek heeft jullie toch dichter bij elkaar gebracht, gelukkig maar.
    Hij mag er ook niet alleen voor staan, dat mag niemand in zo’n geval!
    Lieverd, wat een toppers zijn jullie toch! Sterkte en ik denk aan jullie!
    XXX ❀

    Like

  4. Moeilijk, inderdaad. En hoe broos het leven. Ik snap dat voor jullie geluk nu niet overal is. Maar misschien zit het toch in de toenadering die er ook is. Veel sterkte samen.

    Like

    1. Inderdaad, maar ik vind het zo belangrijk dat hij dit niet alleen moet doormaken, en het is k**t dat mijn beide ouders kanker moeten hebben, shit happens en we moeten elke dag opnieuw plukken!

      Like

  5. Wat een fantastisch mens ben je toch! En wat een verpletterend nieuws. Alsof je nooit de hoogste toppen van geluk lang mag beleven, waarom moet er altijd wat tegenover staan! Natuurlijk ben jij sterk, zijn jullie sterk, maar gewoon dat onbezorgde genieten, ik had het jullie zo gegund. Heel veel sterkte!! Ik weet zeker dat jullie kleinzoon het verdriet wat verzacht. Dikke knuffel van mij xxx

    Like

  6. Dit is een uitkomst die ik niet heb zien aankomen, wat mooi, wat goed! En helaas van het nieuws, maar wel fijn, dat jullie nu samen alsnog van alles op rij hebben kunnen zetten en dat het leven jullie toch weer bij elkaar heeft gebracht.

    En dat jullie hem zullen ondersteunen in de moeilijke tijden die komen gaan.

    Heel veel licht, kracht en liefde schenk ik jullie, maar dat laatste daar loop jij al van over als vanzelf ❀

    X

    Like

      1. Dat is fijn om te weten lieve schat, je weet, je mag alles bij mij kwijt, ook privé, maar dat wist je al. En gelukkig is Trees er ook! Samen, komen we hier doorheen, jullie zelf, maar wij zijn er ook nog om jullie weer op te vangen waar nodig ❀ Weet dat! ❀

        Liked by 1 persoon

  7. Oh meisje… kippenvel 😒 zo zie je… Er kan altijd een nieuwe kans zijn. Beginnen met een schone lei. . Hoe verdrietig om dit nu samen door te moeten maken. Fijn dat jullie samen de strijd aangaan en ik hoop en wens dat jullie nog heel veel jaren mogen genieten van elkaar. .. dikke dikke knuffel. En ik het najaar krijg je die live van mij 😘

    Liked by 1 persoon

  8. En toch, wat een mooi bericht! Ondanks de ziekte want die had zich Γ³Γ³k geopenbaard wanneer alles bij het oude was gebleven. Nu kunnen jullie nog mooie herinneringen toevoegen aan de beslaanden en steunen.
    Bovendien wordt het jullie bespaard om , mocht de behandeing uiteindelijk niΓ©t baten jullie met groot zelfverwijt moeten dealen. Fijn dat het goed gekomen is.

    Like

  9. Een gesloten doosje maar een dochter die haar hart opent, daarvan alleen al zou een vader beter moeten worden.
    Jammer genoeg zijn ‘positief zijn’ en ‘liefde’ niet de enige medicijnen die deze kl*te-ziekte kan verslaan. Hou moed.

    Like

  10. Lieverd, wat moet ik hier nou op zeggen!!
    Een hele dikke knuffel!!! Jeetje!!
    Sorry ik lees je blogje nu pas, door mijn eigen omstandigheden.
    Maar wat had ik dit graag eerder gelezen.
    Niet dat het helpt! Maar ik leef mee!

    Na al die tijd, zoveel verdriet gehad. Hebben jullie ineens zoveel meer samen gekregen. Wat een cadeautje is dat. Wat dierbaar voor jou. Het verleden is geweest. En wat vind ik dat knap van jou! Wat ben jij een mooi mens.
    En daardoor vind ik het extra verdrietig dat een vreselijke rotziekte zoveel aan kan richten.

    Lieverd, ik hoop en duim voor een hele mooie en dierbare tijd samen. Dat die nog heeeeeel lang mag duren.
    Dat jullie intens kunnen genieten van al het moois.
    De liefde het samen zijn is uiteindelijk mooiste wat is.
    Dikke dikke knuffel voor jou, Mr B en ook jullie prachtige kids.
    Ik denk aan jullie 😘

    Liked by 1 persoon

    1. Natuurlijk helpen je woorden, omdat ik weet dat ze recht uit je hart komen! En dan nu jij, die zoveel op je eigen boterham hebt, zo lief bent voor mij/ons, dat doet wat met me!
      Liefs terug lieve Jaike en spaar je krachten xxxxx

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

