“Watje”

Noem me maar gerust een watje!

Ik sta op het punt om te vertrekken, 3 dagen naar Nederland met mijn “zus”.

Ik weet niet of ik er zo ongelooflijk veel zin in heb…

Zij vindt het fantastisch om zonder man op pad te gaan, ze gaan zelfs liever op vakantie met vrienden, dan hebben ze meer aanspraak! Geen probleem, ieder zijn ding.

Voor mij dus iets minder, niet dat weggaan met haar hoor, daar ga ik heus wel van genieten!

Alleen…

Ik ben een watje, mis Mr B als we niet bij elkaar zijn, na meer dan 32 jaar vinden we het nog altijd niet fijn om niet elkaars buurt te zijn.

Pffff, hoor ik velen onder jullie denken πŸ˜€. Dat mag hoor, ik trek me er niks van aan. 

Je mag me wel niet verkeerd begrijpen, het is ongelooflijk belangrijk om je partner zijn of haar “ding” te laten doen, daar gaat het niet om. Ik kan er echt van genieten om een avondje te stappen met vriendinnen, te gaan eten, eens goed te dansen…

Zo is Mr B een jaar of wat geleden 3 weken met de motor naar AustraliΓ« getrokken met vrienden, en het jaar daarvoor gaan duiken in Curacao met dezelfde mannen. Ik vond dat fantastisch voor hem, heb het hem zooooo erg gegund, genoten van zijn verhalen en prachtige foto’s! Maar ik heb me als een drenkeling aan zijn lijf vastgeklampt toen hij met een baard van 3 weken recht van het vliegtuig in ons bed naast me kroop…

Weekendjes weg, op vakantie, doen wij het allerliefste samen. 

Waarom? Omdat we elkaars beste vrienden zijn, we hebben dezelfde smaak (behalve als het op hoogtes aankomt) en weten blindelings wat we aan elkaar hebben. We vinden het heerlijk om samen te wandelen, fietsen, vliegen (een beetje dan toch), eten, lachen, praten, maar ook stil zijn en gewoon genieten van wat we samen hebben. Het is zo onbeschrijfelijk dat je partner ook je soulmate is.

Dat delen we met niemand anders…

Ik slaap niet zo goed als hij niet in de buurt is, er mankeert een stuk van mij. Ok, toegegeven, een nachtje zonder snurken is ook wel eens fijn, maar toch, zelfs dat mis ik dan.

Mr Brubeck, ik zal zoals beloofd genieten, echt waar, maar ik ga je onwijs missen!

66 gedachtes over ““Watje”

  1. je hoort dit steeds minder… liefde die daadwerkelijk zo puur en echt is, dat een persoon gewoon niet compleet is als ze niet bij de ander is.
    je bent geen watje.. jij hebt gewoon dat gevonden waar iedereen naar op zoek is: iemand die je volledig maakt.
    Liefde ❀

    Liked by 1 persoon

  2. hahahahaha nee hoor, dat valt best mee, als de liefde zo puur is, die ik ook ken, dan is het zo, maar ja… ik heb het af moeten leren, want hij, moet telkens weer weg helaas πŸ˜‰

    En vooral, heel veel plezier! Gelukkig heb jij geen baard als je terug komt, hahahaha

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Hahaha ik zie het zo voor me namelijk toen hij terug kwam met baard πŸ˜‰ Wie weet laat hij hem staan tot jij weer terug bent? πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

        Like

  3. Ik snap je heel goed! Ik denk trouwens dat het moeilijker is voor de partner die thuisblijft. Jij gaat zoveel plezier hebben, dat je geen tijd zal hebben om B te missen ;-).

    Like

  4. Och lieverd, dat wordt afzien.. 3 dagen? Ik kan het me voorstellen hoor, mis Jan ook als we niet samen zijn. Die periodes worden ook steeds korter 😊
    Ik wil het heel graag, maar denk nu al met angst en beven aan mijn 6 weken Zuid-Afrika in februari… 😳. Geniet lekker samen met “zus”.. Het weerzien zal zoet zijn! 😍

    Liked by 1 persoon

      1. Ja.. Toen ik dat opstartte was ik nog niet samen met Jan. Maar hoewel het niet makkelijk zal zijn, voor hem ook niet, wil hij dat ik het doe en ik wil er zelf ook geen spijt van krijgen door het af te zeggen.. Dus dat wordt doorbijten en daarna blijven we altijd samen 😊😊😊

        Like

  5. Dat is liefde!!
    Elkaar alles gunnen, maar eigenlijk niet zonder elkaar kunnen.
    Maar als je straks weer thuis bent, van die gezellige dagen, is het ook weer extra extra fijn om in elkaars armen te zijn.
    Knuffel!! Geniet!! Maar mis ook mr B lekker!! Dat hoort bij jou 😘😘

    Liked by 1 persoon

  6. Zo herkenbaar, na 35 jaar! Helemaal geen watje, heerlijk toch? Als ik het vertel krijg ik alleen maar jaloeze opmerkingen, in positieve zin dan. Toch blijf ik mijn eigen dingen doen, net een paar dagen met zus en nicht weg geweest. Als wij weer bij elkaar zijn waarderen wij elkaar nog meer. Veel plezier!

    Liked by 1 persoon

  7. Nu kan ik dit zo goed begrijpen. In vorige relaties was ik altijd op mijn gemak als ik eens weg kon met een vriendin of als hij er op uit trok. Maar nu… ik voel het ook aan als een gemis en waar ik ook naar toe ga, hoe leuk het ook is: ik bedenk me altijd dat het nog leuker zou geweest zijn als hij er ook was.

    Liked by 1 persoon

  8. Niks niet watje hoor, ook na 56 jaar huwelijk slaap ik toch het liefst naast m’n eigen woelwater die m’n nachtrust nogal eens verstoord. Zelfs als hij wΓ©l aan de andere kan van het grote water zit ziet hij kans me wakker te maken;-) En natuurlijk is hij wΓ©l naar de USA geweest al kan en wil ik die reis niet maken. Ik gun hem dat van harte .

    Liked by 1 persoon

  9. Wat herkenbaar! Ik doe mee met het watjesclubje. Maar dan moet mijn echtgenoot ook mee! πŸ˜‚ Hij is inderdaad, naast genoot in de echt, mijn aller- allerbeste vriend, maatje, wederhelft en wat allemaal nog meer mogelijk is.
    Wat heerlijk zal het zijn als je straks weer terug bent na dit tripje ❀

    Liked by 1 persoon

  10. Daar droom ik al jarenlang van. Ik zou er heel wat voor over hebben om ook een soulmate te hebben. Het lijkt me zalig!
    Je bent echt geen watje! Je hebt gewoon heel veel geluk gehad met zo’n partner. Koester het maar. Geniet er van πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  11. Ik begrijp je helemaal. Ben net terug van vijf dagen Ardennen met een paar zussen en broers. Manlief moest ik achterlaten met de poes. Manlief moest bij de schilder Georges blijven, die nog steeds niet klaar was en de poes kan niet tegen het autorijden. Nu had ik het echt goed naar mijn zin, maar zondag ben ik naar huis geracet. Het was genoeg geweest. Ik miste hem zo. En ja, ook dat vertrouwd snurkje ’s nachts. Ook hij had niet goed geslapen met die lege plek naast hem.
    Geniet in ieder geval van je korte vakantie met je zus. Tegen dat je hem serieus begint te missen, is het alweer tijd om naar huis te gaan.
    Liefs Bea

    Liked by 1 persoon

      1. Schrijven is leuk, maar soms ongenadig qua misverstanden… Dat heb ik ook al mogen ondervonden. Een kwestie van perceptie. Niks van aantrekken. Waait zo weer over.
        Geniet verder!

        Liked by 1 persoon

  12. Is hier ook zo… hoe erg ik het Zoetie ook gun om dit of dat te doen… er is altijd die leegte en het eenzame gevoel als ik alleen ben. Plots is het veel stiller in huis, het gemis van de knuffels, het samen-zijn… Ben ik een aantal dagen weg, dan heb ik dit ook hΓ©… ik ben dan op een plaats waarvan ik denk, hier zou ik ook graag met Zoetie willen zijn… hij is dan ook mijn maatje hΓ© πŸ™‚

    Like

Geef een reactie

