Voor Jaike

Meeleven, kunnen we dat nog?

Ons inleven, doen we dat genoeg?
Dit blogje is voor JAIXY.

Ik leerde haar een tijdje geleden “kennen” via mijn/haar blog.

Een ongelofelijk sterke, positieve, toffe meid. Ze heeft het zwaar gehad, krijgt een paar keer achter elkaar een fikse dreun, blijft altijd vooruit kijken, opbouwend naar anderen toe.

Ik mailde een paar keer met haar en leerde zo een beetje meer van de echte Jaike kennen. 

Gisteren knapte er iets bij mij/ons.

Ze kreeg weer een dreun en schrijft er zeer openhartig over. 

Leven we ons wel genoeg in? Zijn we niet teveel met onszelf bezig? Zijn we te dik of te dun? Posten we genoeg op facebook en instagram? Vangen we genoeg PokΓ©mons? Hebben we geen zin meer in onze jobs? Wat eten we weeral vandaag? 

Pfff…mijn hoofd tolt er een beetje van. 

Ieder zal zijn problemen hebben, en die hoeven niet aan elkaar afgemeten te worden, integendeel.

We kunnen ook niet alle problemen oplossen, de hele wereld redden. Ook ik vind het erg als de een of andere gek met een vrachtwagen 84 mensen doodrijdt.

Het raakt me dat mensen onverschillig zijn, zich niet kunnen inleven in een ander, kunnen meeleven met een ander. 

Gewoon in het algemeen…

Dus lieve Jaike,

Ik stuur je deze positieve boodschap. Je staat zo sterk in het leven, je hebt zoveel om naar uit te kijken. Je staat er niet alleen voor!
Ik leef met je mee, denk aan je!

Liefs!

44 gedachtes over “Voor Jaike

  1. Een prachtig schrijven voor onze Jaike, ze is inderdaad supersterk en zo positief, hier hetzelfde dus, heb haar ook beter leren kennen al een hele poos, en ik ging haar al missen, maar ik dacht werkelijk waar, ze is even op vakantie, en exact toen ik dacht ik ga even kijken waar ze is, kwam ze zelf al met dit breekbare nieuws 😦

    En velen van ons kunnen zich nog wel zeker inleven, de vraag is, wat kunnen we doen! En dat is zo frustrerend, voor mij althans, zou het zo graag wegnemen.

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Wat ben je toch ook een lieve, mooie vrouw! We moeten meer van zulke warme mensen hebben dan komt het misschien nog goed met deze wereld. En voor betreffend persoon voor wie dit geschreven is, heel veek sterkte, er is altijd een weg omhoog. #liefde #licht #kracht ❀

    Like

  3. Waarschijnlijk omdat ik nog niet zo heel lang terug ben beginnen bloggen.. maar ik ken haar blog niet. Ik weet niet wat er gebeurt of gebeurd is, maar ik stuur haar via hier een warme knuffel toe.
    Meer en meer heb ik het gevoel, dat jij lieve Mrs B een fantastische dame bent. Met een hart naar iedereen toe. Meer en meer heb ik je in mijn hart gesloten.

    Like

  4. Lieverd, wat een prachtig logje en wat een lief gebaar.. Het is gewoon waar.. Wij kunnen (jij kunt) zo weinig anders doen dan laten merken/weten dat we meeleven. Want dat doe je en kun je als geen ander.. Laten we hopen dat Jaixy echt 93 wordt.. 😘😘😘

    Like

  5. Wat ben je toch fantasctisch , zo een mooie blog voor zo een sterke vrouw !! Als er meer van zulke mensen als jij hadden zag de wereld er veel beter uit

    Liked by 1 persoon

  6. Jeetje!! Wat een mooie lieve woorden. Ik ben er stil van.
    Bedankt voor jou/jullie medeleven. Wauw. Super bijzonder. Weet niet goed wat ik moet zeggen. Wat lief!

    Inderdaad we hebben elkaar nooit ontmoet. Maar er is een klik. Die ontmoeting gaan we echt nog plannen hoor.
    Je bent een mooie warme liefhebbende vrouw Mrs B. Bijzonder omdat je altijd aan een ander denkt. Zelf heb je ook het nodige meegemaakt. En dan toch leef je zo mee met anderen!
    Zo bijzonder! Je bent een prachtige vrouw! En ja… We gaan elkaar ontmoeten!! Dat komt echt goed! Wil je een echte knuffel geven. Een dikke echte real life knuffel 😘😘
    Liefs

    Liked by 2 people

  7. We moeten inderdaad allemaal wat meer inlevingsvermogen hebben en wat meer verdraagzaam zijn! Want wat is er toch allemaal met de wereld aan de hand!!! Heel mooie woorden en ik ben Jaixy nu ook gaan volgen, bedankt voor de tip!

    Liked by 1 persoon

  8. Wat mooi en wat lief! Wat krijgen sommige mensen toch veel te verduren… Ik wens Jaixy heel veel sterkte en zeker die 93 jaren toe! Met zo min mogelijk ongemak en pijn . Ontzettend lief dat je zo’n lief en mooi eerbetoon schrijft. Liefs ❀

    Liked by 1 persoon

  9. Mooi, Mrs. B. Ik was erg verdrietig toen ik Jaixy’s laatste post las. Op zo’n dagen zou een mens bijna willen dat blogs fictie zijn en dat het niet echt aan het gebeuren is.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

