Kiezen is verliezen

En verliezen…dat wilden we niet!
21 juli, feestdag in BelgiΓ«, vakantiedag voor de meeste mensen. 

Heerlijk luieren aan het zwembad, lezen tot het donker wordt, een stad in Nederland onveilig maken, een beetje sportief doen? Deze gedachten werden allemaal in de weegschaal gegooid tijdens ons rondje koffie op het terras.

Breda, een beetje onze hometown, “riep” ons, verdwalen in de kleine straatjes, wijn drinken op een leuk terrasje, genieten van het drukke geroezemoes…

Geweldig idee, maar het zou ook leuk zijn om te gaan fietsen, nee? Misschien beetje gek om met zulk mooi weer in de auto te kruipen en tussen al die shoppende landgenoten te gaan lopen. 

Kiezen? Of een combinatie van de twee? Ik moet wel bekennen dat het zeker een jaar geleden was dat ik nog intens gefietst had (de ritjes naar de bakker tellen absoluut niet), dus informeerde ik bij manlief hoeveel kms het naar Breda zou zijn. “Een kilometertje of 25 Lieveke, perfect voor ons en wondermooi!” Een klein stemmetje in mijn achterhoofd waarschuwde me al dat we dat ook terug zouden moeten doen, wss met een glas wijn in onze benen. πŸ˜€

Nog zo’n probleem, wat trek je als vrouw in godsnaam aan als je toch comfortabel wil fietsen en Γ³Γ³k een beetje elegant voor de dag wil komen als je met je lief op een terras gaat zitten? Voor mij geen bermuda, 

een fietsbroek is dan ook uit den boze, en aangezien het bloedheet was moest het toch wat open zijn “van boven”. Een zomerjurkje dan maar, maar een lang (wegens gebrek aan een kort), handig? Neen! Luxeproblemen noemen ze dat!

Maar goed, mooi weer, mooie natuur … Breda, here we come!

We zijn slechte toeristen! Bereiden ons niet fatsoenlijk voor; leggen geen flesjes water koud, vergeten te eten voor we vertrekken, de insectenpen blijft in de kast, maar…we gaan ervoor!

Voor de fietsliefhebbers onder jullie, de vallei van de Mark is onwaarschijnlijk mooi, moet je zeker gedaan hebben!

Het was warm, veel te warm, het speelde me ongelooflijk parten. Het gebrek aan eten ’s middags, mijn achterste dat protesteerde bij elke hobbel in de weg en niet te vergeten een echtgenoot die steevast enkele kilometers “liegt” als we gaan fietsen. Ik had het moeten weten, geen 25 km, maar 30. Als je de eerste knooppunten niet opschrijft omdat je de weg kent…pure misleiding noem ik dat πŸ˜€πŸ˜€

We haalden het, kwamen aan in Breda met een bloedrood hoofd en helemaal bezweet, van de sportieve elegantie bleef weinig over.

Maar het was mooi, ik geef toe!

Aperitiefje…

Heerlijk visje…

Mooi kader… 

Je Liefste bij je…

Wat wil een mens nog meer?

Ik was helemaal klaar voor de terugrit, herbrond, zag het echt zitten!

De zon weg, een lekker briesje, we zoefden de stad uit!

Eenmaal de grens voorbij ging het wat moeilijker, mijn tempo vertraagde en er kwam geen einde aan het mooie traject langs het water. Maar ik hield dapper stand.

Ik ging sterk zijn en me zeker niet laten kennen! 

Nog een kleine 7 km, dat moet lukken…not… Ik zag sterretjes en moest overgeven.

B heeft Middelste moeten bellen om me te komen halen, tot zover mijn sportieve prestatie. Thuis waren een paar glazen water en het verkoelende zwembad voldoende om me erboven op te helpen!

Moraal van het verhaal, geloof nooit Mr Brubeck als hij zegt dat we maar 25 km gaan fietsen en doe er altijd 5 bij, 60 km is misschien overdreven als je een tijd niet sportief geweest bent, en luister naar je lichaam!

Vandaag gaan we naar Antwerpen!

En neen, niet met de fiets, alhoewel het maar 38 km is, peanuts, toch?

68 gedachtes over “Kiezen is verliezen

  1. Wow! Daar zou ik zelfs niet eens aan durven beginnen! En al zeker niet bij deze temperaturen.
    Jammer, dat je je niet goed ging voelen, want jullie trip richting onze noorderburen zag er wel leuk uit. Njammie, dat bordje vis πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  2. Toch erg dapper van je! Zelf zou ik dolgraag weer kunnen fietsen maar eerst nog oefeningen doen voor mijn linkerbeen om dat weer een beetje normaal te kunnen bewegen. Goed weekend!

    Liked by 1 persoon

  3. Ocharme.. maar wel een paar wijze lessen geleerd :-). En het ziet er verder wel een heerlijke dag uit. Als mijn man een fietsafstand schat vermenigvuldig ik altijd automatisch met 1.5 om een realistisch idee te krijgen :-). Het is iets genetisch, denk ik, of hij heeft in een vorig leven met mijlen gerekend, dat zou ook kunnen. Oh, en fietsen in de vallei van de Mark, dat is inderdaad prachtig!

    Liked by 1 persoon

      1. Nog een grappig toeval na het lezen van dit bericht: ik dacht ‘oh, dat wil ik ook nog wel eens, met de fiets naar Breda (zeker een jaar geleden dat ik daar nog eens was)’, maar deed daar verder niets mee. De ochtend nadien zegt mijn man ‘zullen we vandaag naar Breda fietsen, daar ’s middags iets eten en terugfietsen?’. Ik zei ‘ja, dat is goed’ :-). Met koersfiets en bijbehorende outfit.. van elegantie heb ik mij niet te veel aangetrokken :-).

        Liked by 1 persoon

      2. Wij wonen in Beerse, Breda ligt op ongeveer 40 km. Op de heenweg langs het Bels Lijntje, op de terugweg een stukje langs de Mark, ik kan me bijna geen mooiere fietsroute voorstellen!

        Liked by 1 persoon

  4. Oh mijn God! Je had compleet onwel kunnen worden. Warm.. drinken. . Alcohol. . Pff veel te grote afstand voor iemand die naar de bakker fietst. Ik herken dat maar al te goed. Had je geen zere billen? Mr. Brubeck heeft het toch wel goed gemaakt met je? Ik zie hem al stiekem gniffelen. πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  5. Oh, ik wil zo niet lachen, niet lachen, ik lach niet Mrs. Brubeck, hahahaha woops, sorry!

    Dat je dan zo bent ge-eindigt is dan weer iets minder, echt niet leuk, maar gelukkig kon iemand je ophalen, daarom ben ik ook zo voorzichtig met fietsen en als ik ga, max. 20 reken ik, als ik dan 25 km red is het meegenomen, hartige broodjes mee, zoet drankje en flessen water in diepvriestassen met koel elementen, een handdoek en dan pas mijn camera’s en eventueel statief… Maar goed, ik ben alleen dus moet ik wel en echt afwegen of het wel verstandig is, fietste ik vorig jaar telkens die rondjes van zeker 20 km, zit het er dit jaar denk ik niet in, daar baal ik best wel van, maar wat heb ik eraan als ik ergens strand en niemand komt mij halen….

    X

    Liked by 1 persoon

  6. Owwww, van zulke avonturen kan ik zo genieten.

    Een simpele check op Google maps leert je via de blauwe knop rechtsonder precies hoever de afstand is en hoelang je er per auto, fiets of te voet erover doet.
    Mede zie je de route en de alternatieve routes.
    En de fietsbroek met zeem kan zo onder een jurk.

    Liked by 1 persoon

  7. Ai toch, jammer dat je moest overgeven. Maar wel zo knap dat jullie met dat warme weer zijn gaan fietsen! Dat dilemma van wat je aantrekt op een fiets heb ik trouwens ook. Een bermuda vind ik maar niets, maar een rokje of kleedje is niet altijd even handig / flatterend op de fiets. Maar eigenlijk zijn dat luxeproblemen πŸ™‚

    Like

  8. Ik moet Keesjan gelijk geven. De kilometers die je ‘opwarmt’ mogen in feite niet meegeteld worden, het ‘uitbollen’ op het eind ook niet.
    Leuk dat iemand zomaar ineens in beeld komt in dit logje :). En het bordje met lekkere vis, ik zou het hebben zien zitten. Niet de vis in chapelure, maar het koude exemplaar vanboven. Met een bruine boterham erbij, schijfje citroen,…

    Liked by 1 persoon

  9. Gaat het inmiddels iets beter met de billen?
    Tjonge, mannen zijn gewoon allemaal hetzelfde. Ze spelden je van alles op de mouw en ja hoor. We trappen er gewoon in.. Ik vind het op mijn elektrische fiets al een eind, 60 km.
    Maar… Luister naar me.. les 1: ga met zulk weer niet fietsen als je niet getraind hebt. Jan zegt altijd, met dat weer moet je leven als een kat. Nou houd jij niet van katten en ik ook niet, maar ze hebben wel gelijk. Ze liggen en slapen en doen verder niks. Tis dat ze niet kunnen lezen, want dat mag dan wel. Les 2: leer les 1 uit je hoofd.. ☺️
    Fijn dat jullie een mooie dag hebben doorgebracht in Antwerpen.. En zo dichtbij hΓ© πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
    😘😘😊😊

    Liked by 1 persoon

  10. Nog iets dat ik mis, hier in Mozambique … fietsen. Te gevaarlijk, teveel kuilen in de weg. En als ik in BEL/NL ben, pak ik te gemakkelijk de auto. Jouw foto’s doen wel verlangen naar fietstochtjes. Arme billen … maar als ik dat schrijf, antwoordt Kliefje vast: “Ooo … mΓ‘nnen”. πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  11. Fietsen in die warmte niks voor mij… zelfs fietsen is niks voor mij en dat na jaren wielertoerist geweest te zijn als jonge tiener πŸ™‚
    Is iets dat ik ook zou tegenkomen met Zoetie… het is maar… tot het gereden moet worden πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

