Shop untill you drop

Shopping… ik doe het best graag, maar gewoon graag, ik ben zeker geen shopaholic! 

Er zijn eigenlijk maar 3 mensen met wie ik echt graag shop, Oudste, Mr Brubeck en mezelf.

Met Oudste gaan shoppen is zeer effectief! We weten allebei wat we willen, hangen geen uren besluiteloos rond in een winkel en proberen ondertussen ook nog menig terrasje uit. Geen getreuzel, ok, met de baby nu misschien een beetje meer ๐Ÿ˜€, gewoon doen wat we willen!

Mr Brubeck is misschien een beetje “abnormaal”, hij shopt graag samen. Niet alleen voor zichzelf, neen, ik mag altijd rekenen op zijn ongebreidelde aandacht รฉn mening. Het is zelfs zo dat hij met kledingstukken voor mij afkomt die ik zelf over het hoofd zou zien en die achteraf een groot succes blijken.

Het is superbijkomstig, en elk zijn ding, maar ik ben wel blij met een man die niet zielig op een bankje buiten aan de winkel zit te wachten…doet me een beetje denken aan een hond die op zijn baasje wacht.

Nee, wij houden ervan om samen in steden kleine straatjes op te zoeken met speciale winkels, de grote ketens laten ons eigenlijk koud. We snuisteren rond in allerlei kleine shops, boekenwinkeltjes, hebbeding-winkeltjes…Vooral in een aantal nederlandse steden hebben we een paar “pareltjes” ontdekt. 

Ik vind het fijn dat mijn wederhelft het belangrijk vindt om er goed uit te zien. Het draait er in de meeste gevallen zelfs op uit dat we meer voor B kopen dan voor mij! Zijn collega’s zijn een beetje jaloers op zijn schoenen. Jaja, hij heeft een paar mooie exemplaren staan, allemaal van hetzelfde merk, even speciaal als uniek en met een schitterende pasvorm. Yeah, I’m a proud woman๐Ÿ˜€!

Shopaholic? Nee dus, rondhangen met mijn geliefde? Ja!

Een paar weken geleden verbaasde Jongste ons door aan te kondigen dat hij wel eens wilde gaan shoppen met mij. Ik viel bijna van mijn stoel en B keek me bevreemdend aan…shoppen? Een gast van 20? Met zijn mama?

Ja hoor, sinds hij werkt heeft hij al zijn verdiende centjes opgepot op zijn spaarrekening. Nu kwam hij tot de conclusie dat er dringend wat nieuwe kleding mocht aangeschaft worden. 

Ik ben waarschijnlijk subjectief, maar hij mag gezien worden, onze jongste spruit, vindt het net als zijn papa belangrijk om modieus voor de dag te komen.

Vorige week trokken we samen een dagje naar Breda. Super plezant was het, echt! Hij vond het leuk dat ik hem wilde helpen met dingen uit te zoeken en paste met veel enthousiasme verschillende dingen. De buit was fantastisch, hij ziet eruit om door een ringetje te halen! Hij wilde zelfs gaan lunchen in een gezellig cafeetje in plaats van in de obligate hamburgerketen waar hij fan van is! 

Toen hij diezelfde avond ging slapen, verraste hij me door me een knuffel te komen geven met de woorden: “Ik vond het zo fijn om met jou te gaan shoppen mama, bedankt…”

Ik? Een shopaholic? Ik zou er bijna eentje worden!! ๐Ÿ˜€

Ik voeg dus aan mijn “shoppingmates” met veel plezier Jongste toe!

62 gedachtes over “Shop untill you drop

      1. Oh God , sorry zo bedoelde ik net niet haha . Ik ben zelf ook moeder en nu is het leuk om te zien hoe een ‘oma’ erover denkt en voelt bij een kleinkind en haar eigen dochter

        Liked by 1 persoon

  1. Ben er niet dol op, op shoppen. Kleine aparte winkeltjes bekijken vind ik wel leuk, in vreemde steden vooral. Maar winkel in winkel uit, doe ik om snel even te scannen wat er op de poppen hangt en of er iets voor me bij is. De sale is ook leuk, even de rekken rond en dan meestal met niks buiten komen. En eigenlijk, gewoon het liefst alleen! Met mijn dochter samen gaat ook, maar we zijn dan meestal echt na 2 uur gewoon weer lekker thuis.
    Heerlijk dat Jongste het zo leuk vindt samen met je te gaan winkelen. Koesteren hoor. Mijn zoon was ook zo, heeft zich nooit geschaamd voor mij of om met een arm om mij heen rond te lopen. Terwijl zijn vrienden het stiekem best leuk vonden dat hij dat deed, deden zij het niet..
    We genoten er allebei van…:)
    Geniet er maar van! En een man die er goed uitziet blijft aantrekkelijk, hoe lang je ook samen bent… Jouw B is een goed voorbeeld voor veel mannen ๐Ÿ˜‰
    Liefs XXX
    Oh voor het geval je het leuk vindt te lezen ๐Ÿ˜‰
    https://irispapilio.wordpress.com/2015/04/16/shoppen/

    Like

  2. Henk hobbelt “braaf mee” als ik dat vraag maar ik vind alleen winkelen รณรณk prima. Mijn zoon winkelt รณรณk graag, wel ff jammer dat hij nou juist in Amerika woont maar met m’n dochter winkelen is ook prima alleen heeft die natuurlijk niet altijd tijd als ik dat wรฉl heb.

    Like

  3. hahhahahahaha altijd gaaf als ze dat graag willen doen, en hier hetzelfde eigenlijk, van tevoren weten wat je wilt, alleen of je het kunt vinden is een tweede, hahahaha

    Maar mijn dochter is meer van doelloos als ze er zin in heeft, daarom ging ik vroeger altijd pre shoppen, eerst zelf kijken waar en hoe, om dan pas haar mee te nemen om haar direct naar de winkels te dirigeren waar ik van vond dat ze uit die collectie moest gaan kiezen, hahaha

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Ja echt hoor… al vanaf haar 4de jaar toen ze op school zat, pfffffffff we hebben zelfs trucen moeten uithalen dat ik iets had gekocht, vond ze niet mooi… maar als oma wat kocht was het altijd mooi, dus kocht ik weleens wat, gaf het aan mijn moeder, dan gaf zij het als… en dan was het goed, hahahaha ja echt hoor, een dochter met een eigen willetje toen al ๐Ÿ˜‰

        Liked by 1 persoon

  4. Joost vindt het ook leuk om te winkelen. Maar hij vind andere winkels leuker dan ik. Soms zeg ik dan: ik ga even daar heen. Maar eerlijk ik kan maar moeilijk slagen tegenwoordig. Vind kleding niet echt apart of vernieuwend meer… Ligt dat aan mij of…

    Liked by 1 persoon

  5. Wij mogen hier in huis ook graag shoppen. Dwz ik mag graag naar de anderen kijken hoe zij zich in die veel te kleine benauwende pashokjes wurmen want aan mij is dat niet weg gelegd. Dus shoppen ja passen een vetgedrukte nee

    Liked by 1 persoon

  6. (Was nog niet klaar)๐Ÿ˜‚ niet van shoppen houdt. Zie het soms wel om me heen. Chagrijnige mannen achter hun vrouw aan in de winkel. Dan denk ik.. blijf dan beter thuis. Zou ik denk ik heeeeel gezellig met vriendinnen gaan. ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  7. Ik heb zo’n man die zielig op een bankje op zijn baasje zit te wachten. ๐Ÿ™‚ Hij heeft een hekel aan winkels, en ik heb er een hekel aan dat hij in de winkel geen 10 cm van mijn zijde wijkt. Hij geniet meer van zijn bankje en mensjes kijken. Maar als hij nieuwe kleren nodig heeft, is het een echte ramp. Dan kan ik alleen maar dromen van een Mr. Brubeck.
    Heeft jongste misschien een meisje op het oog? ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

      1. Weet ik wel hoor! ๐Ÿ™‚ Ik vind het soms wel grappig, al die mannen op een rij. Shoppen doe ik vooral alleen, met de dochters of vriendinnen. Maar boekenwinkels, muziek en andere snuisterijen zijn dan wel zijn dada!

        Liked by 1 persoon

  8. Super! Je hebt het echt wel getroffen met zo’n liefhebbers van shoppen ๐Ÿ™‚

    De echtgenoot heeft een hekel aan shoppen. Hij is dus het type, dat verveeld op een bankje gaat zitten. Wanneer er moet geshopt worden voor hem, dan mag ik hopen kleren aan sjouwen en als hij dan zijn maat en model vindt, dan koopt hij er meteen een stuk of drie van, soms echt nog veel meer. En shoppen voor hem.. dat gebeurt misschien hooguit een keer per jaar.

    De zonen shoppen wel graag. Als ’t voor hun zelf is ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  9. Leuke shoplog ๐Ÿ™‚ Ik haat shoppen. Mijn man ook. Soms moeten er wel nieuwe dingen gekocht worden maar dat stellen we te lang uit. Ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden. Online shoppen vind ik bijvoorbeeld nรณg moeilijker.

    Liked by 1 persoon

  10. Hier (nog) een reactie van zo’n ‘trouw, wachtende hond op een bankje’ (hahaha) … ik vind het heerlijk op mijn bankje. Ik verwarm alvast de stoel van het bazinnetje voor, want straks ploft ze moe neer met plastic tassen die ik dan gauw naar de auto breng. Stel je voor dat ook naar alle verhalen moet luisteren van wat ze niet heeft gekocht … Wat heerlijk dat ik een uurtje (of een paar uurtjes) kan zitten lezen, een kop koffie drinken, een gebakje eten, mensen kijken … Momenten om naar uit te kijken, te koesteren … zittend op mijn bankje.

    Liked by 1 persoon

  11. Wat fijn dat hij dat met jou wou doen! Ik denk dat je er alleen maar van genoten kan hebben ๐Ÿ™‚ Zelf shop ik trouwens het liefst van al met mijn mama: we maken er dan een dag van, gaan iets lekker eten, doen ook een terrasje (of twee of meer :-)). Zij weet ook heel goed wat me staat en wat niet en deinst er ook niet voor terug om haar mening te geven. Puur genieten is dat altijd, zo een moeder-dochter dag!

    Liked by 1 persoon

  12. Als ik zin heb om te shoppen, vind ik meestal niks… gaan we gewoon even richting ’t stad zonder iets nodig te hebben… tja dan vind ik overal wel iets!
    Echte shoppers zijn wij niet… maar ‘rondhangen’ in de winkelstraten vinden we wel leuk ๐Ÿ™‚

    Like

Geef een reactie

