Another day

Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit zo machteloos gevoeld heb in mijn leven…

Het gevoel dat iemand een hand rond je hart legt en heel hard knijpt…

Woelen en draaien in mijn bed, gedachten die alle kanten opvliegen, geen uitweg vinden en alleen maar angst verspreiden.

Verdorie, wat kan een mens machteloos zijn, toekijken terwijl je dochter staat te wenen naast de couveuse omdat ze haar kindje niet mag aanraken, omdat ze het gevoel heeft dat het niet goed komt.

Ik ben nog nooit zo machteloos geweest…alleen mijn liefde had ik haar te geven, in de hoop dat het wat troost bood. 

Ik had het hen zo graag gegund, een onbezorgde kraamtijd…

De grootste schrik is voorbij, Lowie is aan de beterhand! 

Hij moet nog even in het ziekenhuis blijven, maar hij doet het goed! Mama en papa zijn gerustgesteld, hun Lowieke mag gauw mee naar huis.

Ik bedank jullie allemaal voor jullie  lieve reacties, ze verwarmen!

76 gedachtes over “Another day

  1. Mijn gemoed schiet er vol van, zo je dochter zien huilen naast de couveuse, dat moet hard zijn. Gelukkig komt alles goed en mag het knappe ventje snel naar huis. Ik zou zeggen, leg hem maar extra in de watten, maar ik neem aan dat het sowieso al gebeurt ;-).

    Liked by 1 persoon

  2. Jullie zullen nu wel opgelucht zijn. Meestal sta je er niet bij stil maar er kan zoveel fout gaan. Zoon vier kreeg een hersenbloeding tijdens de bevalling en toen wist ik dat het mis was. Ernstige handicap … Geniet van jullie wondertje.

    Like

  3. Wauw, lieverd, ik loop wat achter nog, en ik las het wel, maar wat was er nu exact aan de hand? Of is… en dat gevoel lijkt mij nogal logisch, ik stel mij zo voor dat het mijn nicht was overkomen of zo, niets erger dan je machteloos voelen bij zo’n klein pasgeboren lieverdje, je wilt zo graag…

    Heel veel sterkte nog, dat hij nu maar echt heel snel mee naar huis mag! Wat een mooierd trouwens ❀

    X

    Liked by 1 persoon

    1. Waarschijnlijk een infectie opgelopen tijdens de bevalling, saturatie slecht en bloedwaarden slecht, in de couveuse dus 😒, net telefoon gekregen dat toestand snel verbetert en hij maandag naar huis mag! πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

      1. Oh pfieuw, dit is heel fijn nieuws!!!! En ja… dat is gewoon moeilijk, dank je wel voor je uitleg ❀ Geef haar maar een dikke knuffel namens mij ook, en jezelf!!! ❀

        Like

  4. Ik krijg er helemaal kippenvel van… voor mij herkenbaar… geslingerd tussen vreugde, verdriet, onmacht en onzekerheid… ook mijn dochter heb ik pas de vierde dag even kunnen vasthouden. Eerst lag ze op intensive care, daarna nog een maand in de couveuse. Maar je zou ze nu eens moeten zien. Wat een bloem. Een slechte start, maar gelukkig goed afgelopen. Ik hoop dat Lowie even goed mag herstarten. Niet leuk, maar hij ziet er toch zo mooi uit. Het komt vast goed. Maak je niet teveel zorgen en ga uit van het beste.

    Like

  5. Wat heerlijk dat er nu goede berichten zijn en Lowie Γ©indelijk aan het hart gedrukt kan worden!
    het maakt niet uit hoe oud je kind is, als het verdriet heeft lijdt een moeder mee. .

    Like

  6. Superlowie!! Goed gedaan! Zo blij voor jullie allemaal!
    En ondertussen wachten wij hier nog altijd op ons eerste kleinkindje…Maar alles gaat goed.Het blijft alleen nog even koppig zitten waar het zit!

    Like

  7. Zo blij, dat Lowietje aan de beterhand is! Oef!
    Ik begrijp je helemaal.. die machteloosheid is verschrikkelijk.
    Maar ik ben er zeker van, dat je dochter het bijzonder fijn vond om haar mama dicht bij haar te hebben.

    Liked by 1 persoon

  8. Gelukkig gaat het nu de goede kant op πŸŽ‰ ohhh dit is zo heftig ik weet er alles van. Je zo machteloos voelen. . 1e kleindochter geboren met 37 wk met een achterstand van 3 weken. Mijn dochter met zwangerschapsvergiftging. Bij een 2e gebeurde dat niet zei de arts. 2e kleindochter met 33 weken geboren. 2 weken achterstand. . Mijn dochter in levensgevaar. Avonden mijn vriendin huilend gebeld. Ik kon alleen maar denken. . Ik wil geen kleinkind zonder ” mijn” kind. Tot mijn dochter uit de gevarenzone was. Kleine meisje deed het super… mocht met 35 weken naar huis. Nu zijn ze 1 en 3. De 2 mooiste blozende meisjes in mijn leven 😊😊😊 . Dochter mag geen kinderen meer. Maar het is goed zo. Dus lieve Mrs. Brubeck zo zie je maar… Kleine kinderen. . Kleine zorgen. . Maar gelukkig komt het goed. En straks thuis. Houd je dochter goed in de gaten, dit heeft meer inpact dan je denkt. Hopelijk zijn er veel foto’s gemaakt. Goed voor de verwerking. Maak er desnoods een boekje van voor haar. Het klinkt klein.. Maar het helpt wel. Het komt goed. Straks jullie kleine mooie mannetje in jullie armen. Dikke knuffel

    Like

    1. Heftig Leonora… Het lijkt wel mijn verhaal. Bij mij was het ook kantje boord door acute en ernstige zwangerschapsvergifitiging… Mocht geen kinderen meer hebben. Inderdaad, de impact was enorm. Zonder steun van familie was ik er niet geraakt. Ik was getraumatiseerd en het hele verhaal kan ik nog steeds niet vertellen zonder geΓ«motioneerd te raken… en het is 31 jaar geleden… Mijn moeder heeft er toen ook erg onder geleden. Maar ze was een enorme steun. Blij dat zij en mijn zussen er toen voor mij waren.

      Liked by 2 people

      1. Ja het is echt vreselijk. Later is mijn dochter nog weer teruggeweest in het ziekenhuis op de plek waar het gebeurd is. Ze was helemaal van de kaart. Echt zwaar overstuur. Ook haar man is 8 weken thuis gebleven. Zorgen voor haar en was zelf de draad ook een stuk kwijt. Zoveel spanning en angst om zijn vrouw. Weet waren er met liefde voor hen… Maar ze wilden het graag samen doen. En dat deden ze super. Ze staan dichter bij elkaar dan ooit.

        Liked by 1 persoon

      2. Gelukkig dat ze het zo goed mogelijk hebben verwerkt samen. Dat is ontzettend belangrijk. De vader van mijn kind kon er niet goed mee om. Hij vluchtte. Het is later ook uitgedraaid op een echtscheiding. Ondanks alle verwoede pogingen om er nog iets van te maken. Ik wou zo hard dat het lukte, maar dat deed het niet meer. We waren elkaar onherstelbaar kwijtgeraakt ergens onderweg… Maar nu is iedereen terug gelukkig en op z’n plaats. Ik verwijt hem niks. Het was voor hem ook heel zwaar… Hij is en was altijd een zeer goede vader…

        Liked by 2 people

  9. Wat een moeilijke tijd! Ik ben heel blij om te lezen dat het goed komt. Ik hoop dat je dochter later niet alleen moeilijke herinneringen heeft aan de kraamtijd door alle nare gebeurtenissen. Ik hoop dat jullie de zorgen een beetje achter kunnen laten en dat er nu een vrolijker periode aan gaat komen. Met veel liefde en daadwerkelijke knuffels. Heel veel liefs ❀

    Like

  10. Wat heftig! Machteloosheid is eigenlijk één van de ergste dingen wat een mens kan overkomen. Jammer voor het jonge ouderpaar dat ze meteen van de roze wolk gedonderd zijn. Gelukkig kunnen ze er terug op klauteren! Prachtig kindje trouwens!!

    Like

  11. Wat een mooierd😍😍😍

    Het is zo heftig als een kindje op de couveuse afdeling wordt opgenomen.
    Ik werk op een couveuse intensive care. En dat is zo heftig voor ouders.
    Dikke knuffel voor jullie allemaal!!
    Fijn dat het beter gaat met Lowie.

    Liked by 1 persoon

      1. Ja ik werk op een intensive care Neonatologie. Daar komen de ziekste en de kleinste pasgeborenen terecht. Er zijn ook neonatologie afdelingen zonder intensive care. Maar de impact is het zelfde… Je kindje is ziek en je bent super bezorgd. Alles is nieuw en het hoort niet zo… Een zieke baby.
        Ik hoop echt dat ze spoedig samen naar huis kunnen hoor.
        Want het is hoe dan ook enorm heftig.
        Sterkte en dikke knuffel

        Liked by 1 persoon

      2. Dank je. Heel mooi beroep. Heel intens.
        Maar fijn dat het met Lowie beter gaat. Hopelijk kruipen jullie snel de roze wolk op… 😘😘😘

        Liked by 1 persoon

  12. Wat een prachtig jochie zeg.. Blij dat het allemaal beter gaat en dat hij gauw naar huis mag.
    Zo naar als het anders loopt dan je hoopt hè, zeker als je er als opa en oma aan de zijlijn bij staat..
    Sterkte en ik duim dat het echt snel beter wordt.. 😘😘😘

    Liked by 1 persoon

  13. Ach, heel even her(be)leef ik het verleden. Onze dochter moest na een dagje of zo ook voor een paar daagjes “onder de lamp”. Pffff. Maar kijk, ze huppelt als een fijne meid door het leven. Binnen een maandje is dat allemaal achter hen en jullie, en lacht de kleine Lowie en smelt de oma πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  14. Met één van de mini-me’s was dit ook zo… het breekt een moederhart… nadien was de liefde nog zo groot… groter zelfs, eindelijk die kleine man in mijn armen!
    Wat een snoezig manneke πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

