Zenuwachtig

Het is zover, Oudste is aan het bevallen…

Ik had niet gedacht dat ik op dit moment zenuwachtig zou rondlopen, ik moet potverdikke precies zelf bevallen! 

“Ik snap niet dat vrouwen vrijwillig die pijn willen doorstaan”, waren haar woorden toen ik haar vanmorgen even aan de lijn had. 

Ik weet nog heel goed dat ik 25 jaar geleden exact hetzelfde tegen B zei…

Mijn, onze liefste dochter,

We duimen mee, je gaat dat goed doen, laat ons wel niet te lang in spanning hΓ©?

Zoals ontwakend land, zich aarzelend nog in het eerste klapwieken van de vogels uit de neveldeken haast,

Zo kwam jij, ons kind,

Zachtjes aangegleden in de armen van de wachtende wereld.

In je eerste roep vloeide al onze warmte samen…

Jij tekent nu de lijnen, onze lach zien we in jouw ogen, onze wensen, ons geluk,

Waarover nu je eerste stralen glijden.



September 1991

48 gedachtes over “Zenuwachtig

  1. Oooh!!! Spannend!!!
    Ik heb mijn ouders nooit verwittigd als ik ging bevallen. Dat was altijd ’s nachts. Ik maakte ze ’s morgens met het heerlijke nieuws wakker.

    Ik hoop op een vlotte bevalling en een wolk van een baby!

    Liked by 1 persoon

  2. O wat spannend! Toen ik moest bevallen van Kadeeke heb ik bewust mijn moeder niet verwittigd, die zou gek ge,orden zijn van de zneenuwen denk ik πŸ˜‰
    Toen Flavie geboren werd wist ze het wel. Maar toen was ze al een keer oma 😊
    Ik duim voor een vlotte bevalling en een wolk van een baby!

    Like

  3. O zo spannend! Ik duim mee. Mijn kleine zus is twee weken geleden bevallen en ik was ook zo zenuwachtig. Als grote zus had ik het gevoel dat ik plaatsvervangend zenuwachtig moest zijn voor mama die er niet meer is. Ik begreep toen pas hoe wreed het was dat ik mijn moeder niet wilde vertellen wanneer ik moest bevallen. Het moeten spannende weken voor haar zijn geweest. Ik duim voor een voorspoedige baby en een pracht van een baby. Alvast proficiat, oma. Of hoe ga je heten?

    Liked by 1 persoon

  4. Zo spannend!!! Ik voel zo met je mee πŸ™‚ Toen mijn schoondochter aan het bevallen was van mijn eerste kleinzoontje was ik ongelooflijk nerveus. Het kon niet snel genoeg gaan πŸ˜‰

    En nu wachten wij hier allemaal mee in spanning af! Laat ons gauw iets weten, hΓ© πŸ˜‰

    Like

  5. Oefff spannend! ! Weet hoe het voelt.. En waar dochterlief zelf bezorgd was over haar kindje was ik voornamelijk bezorgd over dochter zelf hihi. Natuurlijk ook om en over kleindochter maar betrapte mij er steeds op dat ik dacht ” ja…. Maar jij bent mijn kind” elk zuchtje pufte ik mee. Begon bijna zelf te hyperventileren πŸ˜‚ ongelofelijk trots op mijn kind wat zo puur aan het bevallen was. Pffff ik voel jullie spanning. Adrenaline door je lijf. Nog even volhouden opa en oma… Dit gevoel ga je nooit meer vergeten! Ik wacht in spanning af!

    Like

  6. Oh misschien is je kleinzoon er nu al, en ben je onderweg naar je dochter en je allereerste kleinkind. Wat spannend allemaal!! Mijn moeder zegt weleens: toen ik je zo zag met die weeen dacht ik: dat wil ik ook nog voor je doen. Terwijl ik mezelf juist zo stoer vond, dat ik gewoon zelf een kindje heb gebaard, zelfs twee nu. Deze dag zul je nooit vergeten, en je leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Geniet!! veel liefs van mij!! Ook veel liefs voor je man!!

    Like

Geef een reactie

