Midlife

Nog 1 keertje slapen…

Dan ben ik officieel een halve eeuweling. Waarom “men” zegt dat je dan in het midden van je leven bent is me een raadsel, weinigen onder ons bereiken de gezegende leeftijd van 100 jaar. Eigenlijk zouden ze die zogezegde midlife beter op een 40e verjaardag plakken, dat is iets realistischer. 

Toen ik vanmiddag thuis kwam kreeg ik bijna een crisis, neen, geen midlifecrisis, wel eentje van het schrikken.

Je zou van minder schrikken als je bijna struikelt over dit kleinood! Ik heb een donkerbruin vermoeden waar het ding voor moet dienen, maar concrete info krijg ik helaas niet… πŸ˜€

Er lag ook al een 1ste kaartje met klein kadootje op me te wachten.

Met dank aan EILISH voor de bijzondere attentie. Ik was er een beetje stil van, ze gaf een mooie boodschap mee die me toch wat stof gaf tot nadenken.

“Veel sterkte met de leeftijd πŸ˜€, maar mooi dat je het kan vieren met je geliefden.”

Heb ik er problemen mee om 50 of ouder te worden? Nee, eigenlijk niet… Ik hoor rondom mij veel verhalen over problemen bij mensen met een midlifecrisis. Zelf  heb ik er absoluut geen crisis rond,  maar mijmeren over wat je al meegemaakt hebt en wie je bent…ja, dat doe ik ook!

Ik ben gewoon echt blij dat ik gezond (op een kapotte heup en knie na) 50 zal worden. Mijn eigen moeder heeft de 43 niet eens gehaald.

I count my blessings:

* Man van mijn dromen gevonden= check, 32 jaar geleden.

* Kinderen= check, 3 toffe, gezonde jong-volwassenen.

* Job= geen check, ik had liever kinderarts geworden, maar door omstandigheden ging dat niet door. Ik klaag niet, heb een goed contact met klanten Γ©n collega’s.

* Huis= check, ik woon in een zeer mooie omgeving in een superhuis, maar véél belangrijker, het is een warme thuis!!

* Gezondheid= check (halve), heb jaarlijks inspuitingen nodig voor heup en knie om verder te kunnen (lees: te jong voor nieuwe), maar daar ga je niet dood van, er zijn ergere dingen.

* Geluk= check: ik sta elke dag op in de wetenschap dat ik gelukkig ben! 

* Blij= check: is eigen aan mijn karakter.

* Vrienden= check: degene die we hebben zijn echte! We kunnen altijd op hen rekenen Γ©n zij op ons.  

Het is voor mij belangrijk om die “blessings” goed te soigneren. Ik heb, zoals de meesten onder ons, ook al wat te verduren gehad in mijn “jong” leven. Ik wens het niemand toe op je 18e je moeder te moeten afgeven, maar ben dankbaar voor de jaren dat ik haar bij me had. 

Ik ben ontzettend dankbaar dat ik mijn Mr B 2 jaar geleden niet heb moeten afgeven en dat we samen, als het aan ons ligt, oud kunnen worden.

Dus ja Eilish, ik was oprecht blij met je boodschap!! 

Ik ben me er terdege van bewust dat ik een blije “vijftiger” zal zijn, echt!
En nu ga ik me mentaal voorbereiden op wat me allemaal te wachten staat!




72 gedachtes over “Midlife

  1. 50 mag ook best grootst gevierd worden, maar waarom zouden ze dat niet met 49 doen ?? dan is de verrassing nog groter! hahahahahahaha..
    Laat je meeslepen in het feestgedruis, geniet van alle leuke boodschappen die je zeker nog gaat krijgen en laat je vooral verrassen!
    morgen feliciteer ik je.. doe ik nooit voordat iemand daadwerkelijk jarig is πŸ˜€
    xxx

    Liked by 1 persoon

  2. Ben je er paar maandjes te voor gegaan en het voelt heel gewoon aan hoor. Niks midlife, je hebt gewoon al driekwart gedaan en dat zet me wel aan het denken. Pluk de dag zou ik zeggen. En alvast gefeliciteerd voor morgen.

    Liked by 1 persoon

  3. Zo te zien aan je foto gaat dit een pracht van een feest worden!
    Geniet er van! Want alhoewel 50 niet anders is dan 49 of 51.. het blijft toch altijd wel iets speciaals hebben πŸ™‚
    Alvast van harte gefeliciteerd!

    Liked by 1 persoon

  4. alvast een hele dikke proficiat, Mrs.!!!
    Er verandert heus niet zoveel met die 5 ervoor hoor. Misschien af en toe wat meer last van kleine gezondheidsprobleempjes, maar als je goed gesoigneerd wordt is dat peanuts hΓ©…
    Het wordt blijkbaar wel een ferm feestje daar bij jou! Spijtig dat ik morgen moet werken… πŸ˜›
    Veel plezier, Mrs.!!!

    Liked by 1 persoon

  5. Gelukkige verjaardag! Met alle zegeningen die je kan opnoemen is het duidelijk dat de eerste 50jaar veel mooie en goede momenten bevatte. Ik wens je dat er nog heel veel zullen bijkomen!

    Like

  6. Lieverd, van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag!
    Tjonge, dat gaat leuk worden zo te zien, ik stuur je een beetje zon vanuit het zonnige Zeist.. Lief cadeautje!
    Je hebt een prachtige lijst met zegeningen opgenoemd, je mag jezelf inderdaad een gelukkig mens noemen. En ik wens je samen met B en jullie kinderen en aanhang en aanstaand kleinkind nog heel veel mooie, gezellige, gezonde en gelukkige jaren toe!
    Ach die knie en heup… nee, je kunt niet zonder, maar met af en toe een prikje red je het dus ook!
    Veel liefs ❀ en een extra dikke smuffel! (=hug+X)

    Liked by 1 persoon

  7. Whahahahahahaha die crisis kan ik mij heel goed voorstellen als je dan thuis komt, jeetje nu ben ik natuurlijk ontzettend benieuwd of je nu al op bed ligt of misschien nog aan het feesten bent en hoelang dit door gaat πŸ˜› Het kan nog een hele dag in elk geval!

    Van harte gefeliciteerd Mrs. Brubeck! ❀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

