Update

Hey mams,

Grappig, dat zegt Middelste ook altijd tegen me!

Lang geleden dat ik mijn gedachten nog eens op papier gezet heb. Eigenlijk praat ik wel elke dag tegen je, maar het lukt me beter om alles eens van me af te schrijven. ‘T is maar dat je up to date blijft hé! 

Het is niet toevallig dat ik je vandaag schrijf. Vandaag en gisteren zijn moeilijke dagen, dagen waarop je je moeder nodig hebt. Twee jaar geleden, rond deze periode, had ik je zo nodig, ik denk dat ik alles zou gedaan hebben om je bij me te kunnen hebben. Ik wist niet waar kruipen en alles wat ik nodig had om de pijn te verzachten was jij, jouw onvoorwaardelijke liefde. Jou zou ik geloofd hebben als je zou zeggen: “alles komt goed”.

Mama,

Het is bijna zover, nog 5 weken en dan wordt je 1ste achterkleinkind geboren. Ik ben ervan overtuigd dat je meekijkt op je kleindochter en waanzinnig trots bent op haar. Ze lijkt fysiek ook zo op jou, het doet me soms pijn als ik jou in haar terugzie. Spannend hé, sta je haar bij als ze moet bevallen? 😀

Middelste is vandaag aan zijn laatste dag stage begonnen. Binnen een paar weken studeert hij af en gaat hij werk zoeken. We moeten wel even terug wennen hoor, hij is nadrukkelijk aanwezig en af en toe verlangen we terug naar zijn “kottijd”. Ben benieuwd hoe snel hij werk zal vinden, ambitie genoeg in alle geval!

Jongste is nog altijd even enthousiast bezig op zijn werk, vorige week was het opendeurdag, trots dat hij dan is. Zelfs papa, jaja… echt waar, is komen kijken en toonde oprechte interesse! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Nog 14 keer slapen en ik vier een belangrijke verjaardag. Wat had ik graag gehad dat jij daar bij had kunnen zijn. “B” loopt op de toppen van zijn tenen, belt 20x op een dag met zijn dochter om vanalles te regelen, hij wil dat alles perfect verloopt. Ik ben er gerust in hoor, laat hem maar wat zenuwachtig zijn. 😀                          Ja mama, zelfs 50 ben je niet mogen worden. Het is een beetje onwezenlijk dat ik al 7 jaar verder ben. Herinner je je onderstaand moment nog? Ik koester die foto’s zo…

Op het werk is het een k****t periode, echt! Er is slecht nieuws gekomen en wij krijgen alle ellende over ons heen. De klanten vergeten dan wel heel even dat wij ook maar mensen zijn en gewoon ons best proberen te doen…pfff! Gelukkig is het bijna weekend!

Ik word af en toe, en iedereen hier thuis, wel verdrietig om Luka, het is een oude tante aan het worden en we gaan haar geen jaren meer bij ons kunnen houden 😥. Je weet er alles van mama, Oeta was jouw en mijn grote vriend. Toen jij ziek was putte je zoveel kracht uit “haar vriendschap”. Ach ja, je weet het altijd op voorhand en toch doet het pijn.

Vanavond gaan we eten bij Oudste, ze zoekt ons de laatste weken (nog) meer op dan anders. Denk dat ze stiekem graag zou hebben dat ik haar bijsta bij de bevalling. Haar vriend houdt zich sterk, maar die gaat gegarandeerd flauwvallen, haha! Moeders en hun dochters hé…
Lieve mama, je bent weer even bij!

Ik mis je!

Dikke kus

Je dochter, L. 

58 gedachtes over “Update

  1. Heel begrijpelijk op ingrijpende momenten in je leven. Hier dezelfde gevoelens over mijn schoonouders. Lieve mensen allebei, meer ouders dan die van mij, en veel te vroeg gestorven. Maar de herinneringen zijn mooi en dankbaar…

    Liked by 1 persoon

  2. Dit is weer zo mooi geschreven. Zoveel liefde.. voor je mama maar ook voor de gezinnetje.
    Ik moet mijn mama ook al 11 jaar missen, alhoewel ik nooit echt een goede band gehad heb met haar. Toch blijft het je mama.. is het een stukje van je leven, dat afsluit.

    Liked by 1 persoon

  3. smelt…
    Ik heb mijn vader nooit bewust meegemaakt, hij overleed enkele jaren na mijn geboorte. Te vlug om er nog herinneringen aan over te houden. En soms vraag ik me wel af hoe mijn leven er had uitgezien mocht hij het langer uitgehouden hebben. Zou hij trots zijn op die twee zonen van hem daarboven?

    Liked by 1 persoon

  4. Ontroerend mooi, je was natuurlijk nog bitter jong om je moeder te verliezen , ze had er gewoon nog moeten zijn om haar dochter 50 te zien worden en haar achterkleinkind te verwelkomen, zoals mij allemaal wél gegund werd.
    Ik begrijp wel dat het gemis blijft schrijnen, er is zovéél dat nooit meer ingehaald kan worden.

    Liked by 1 persoon

  5. Wat een s c h i t t e r e n d e foto van je moeder. Nog geen vijftig geworden? Verschrikkelijk. Mijn vader is gestorven toen hij net geen 55 was, ook veel te vroeg. Gelukkig was ik toen net (dag op dag) een jaar het huis uit, en kon ik moed putten uit mijn relatie en de geboorte van onze eerste spruit.

    Liked by 1 persoon

  6. Wat heb je je moeder maar kort gekend, en wat een gemis moet dat zijn. Zoveel dat je niet met haar hebt kunnen delen. Een welgemeende knuffel!

    Like

  7. Prachtige foto van jou en je mams. Je hebt haar weer een mooie brief geschreven, en ik weet zeker dat ze het leest. Jullie band is sterker dan de dood. Spijtig dat ze zo jong gestorven is. Ik was vandaag bij mijn mams en haar nog even geknuffeld. Ontroerend stuk! Knuffel van mij Xxx

    Liked by 1 persoon

      1. Ik wil dat ook graag geloven… Dat de dierbaren die overleden zijn toch meekijken…
        Ze moeten toch ergens zijn… Ik wil en moet dat geloven…

        Liked by 1 persoon

  8. Fijn he ? Om wanneer je wilt even tegen te moeder aan te kunnen praten, los van de manier waarop je dat doet…iedervop zijn of haar eigen manier. Zo praat ik ook dagelijks met haar om mjjn geluk te delen, haar te laten voelen dat ze gerust kan zijn daar boven….:-)

    Liked by 1 persoon

  9. Je moeder blijft je moeder, altijd. En voelt als onmisbaar.. Je was veel te jong, maar daar wordt niet naar gevraagd. Je bent een prachtvrouw en je moeder zou trots op je zijn geweest. En je wordt een super oma! 🤗 En ze kijkt wel mee hoor! Daar geloof ik echt wel in! Sterkte lieverd! 🌹❤️🌹

    Liked by 1 persoon

  10. Het moet vreselijk zijn om je moeder op zo een jonge leeftijd te verliezen. Ik kan het me niet inbeelden maar ik denk dat het gemis nooit helemaal went …

    Like

Geef een reactie

