België-Nederland

Ik heb het hart op mijn tong, dat weten de meesten van jullie. Ik houd van eerlijke opinies en van mensen die rechtuit zijn. Hypocrisie is een “beest” dat ik altijd probeer te vermijden, het berokkent te veel schade en leidt meestal tot ingewikkelde toestanden.

Één van de problemen die ik soms heb met bloggen is het louter geschreven woord. Ik kan iets neerpennen, mijn mening verkondigen of een reactie achterlaten zonder er een mimiek of intonatie aan toe te kunnen voegen. Dat telt uiteraard niet alleen voor het bloggen, maar voor alle geschreven communicatie.

Zo ging het bijna fout tussen mij en TREES. Ik liet een reactie na die helemaal anders overkwam dan ze bedoeld was. Gelukkig gaf ze me de kans het uit te klaren en sindsdien is ze één van mijn trouwste volgers. Ik had al snel door dat ze een gefundeerde mening heeft over veel zaken, goed en onderhoudend schrijft en bijzonder meelevend is. Een warme vrouw… 

Ze woont wel heeeeeeeeeel ver in Nederland 😀, dus of we elkaar ooit zouden ontmoeten???

Maar kijk, een paar weken geleden kregen we een mailtje dat ze vandaag in de buurt van Hoogstraten zouden komen! 

Daar moesten we geen 2 keer over nadenken. Trees en JAN zouden met open armen ontvangen worden. 

Vanmiddag trotseerden ze de omleidingen rond onze stad omwille van de Heilig Bloed Processie, ja hoor, wij hebben er ook eentje! 

Je hebt zo van die mensen met wie je direct op dezelfde golflengte zit, waarmee een gesprek nooit stilvalt, waarbij je gewoon jezelf kan zijn.

Trees en Jan zijn ongelooflijk lieve en integere mensen. Voor we het wisten waren we een uur of 4 verder en moesten de aardbeien dringend op tafel verschijnen!


Ik kreeg geen kans om van het dessert zelf een foto te trekken, want dat was véél te snel op! 

De middag vloog voorbij, een volgend weekendje Nederland zal, zoals beloofd, richting Zeist gaan. We hebben elkaar nog wel wat te vertellen!

Jullie zijn echt bedankt voor jullie bezoek, we zijn een paar vrienden rijker!

35 gedachtes over “België-Nederland

  1. Oh wat gaaf! Ja Trees is een heel lief mens, ze is hier ook geweest, en dan baal ik vaak echt dat ik niet zo even kan reizen om… zelfs Trees op te zoeken die niet eens zover bij mij vandaan woont.

    En ja, gelukkig staat ze open om dingen uit te spreken, erg druk ook, hahahaha Ook wij hebben eigenlijk nog een date staan, maar ja toen kwam Jan 😉 hahaha

    X

    Liked by 2 people

  2. Oh lieverd, wat een mooi logje is dit over ons bezoekje aan jullie! Ach ja, een misverstand is er om uit de weg te ruimen en gelukkig hebben we dat ook meteen gedaan destijds. Die woorden ‘achter glas’ kunnen zomaar verkeerd geinterpreteerd worden en dat was wat er toen gebeurde.

    Jan en ik zagen erg uit naar deze ontmoeting. Maar jullie ook, naar we begrepen. Het was een oergezellige middag, het weer werkte mee, zodat we lekker buiten konden zitten. Wij hebben genoten van jullie gastvrijheid, de gesprekken en de heerlijke lunch die we voorgeschoteld kregen! Belgische aardbeien zijn inderdaad net zo lekker als de Nederlandse ‘van de koude grond’ 😉.

    En nu bestaat er een nieuwe vriendschap op afstand met onze blogs er tussenin. En zoals afgesproken, jullie zijn heel erg welkom als jullie eens in de buurt zijn. Dan wordt het gezellig ‘buurten’ bij mij/ons. Hartstikke bedankt nogmaals, ook Jan en ik zijn heel erg blij met deze kennismaking!
    Veel liefs en tot blogs en tot ziens! 🌹🌹😘😘

    Liked by 6 people

  3. Met tranen in mijn ogen je log 3 maal gelezen.
    Zo opeens een ‘grenzeloos’ mooie ontmoeting gehad met een paar fantastisch lieve medebloggers.
    Een van jullie adopteer ik als een super keukenprinsesje, want dan kan je bij de Hulk niet meer stuk.
    Bedankt dat jullie onze korte vakantie zoveel mooier maakte.
    En hoe mooi, hoe mooi, dat je ons vrienden noemt.
    Daar krijgt een Hulk het HOT van!

    Liked by 5 people

  4. Dat het al dan niet kan klikken, kan in negen op de tien gevallen afgeleid worden uit de manier van schrijven/reacties geven. Leuk dat een vonk is ontstaan bij jullie ontmoeting.
    Zelf ben ik zo’n rare die liever de boot afhoudt voor echte ontmoetingen, dat weten mijn meeste medebloggers ondertussen…

    Liked by 1 persoon

  5. Ja Trees is een lieverd. Leuk dat jullie zo van elkaars gezelschap hebben genoten. Wonen jullie in Hoogstraten? Drie jaar geleden is mijn dochter daar een weekje met school geweest. Uitwisselings programma. Net in de tijd van de aardbeien 🍓 en daar is Verena zo weg van. Was erg leuk en daarna kwamen de kinderen van daar naar hier om Frans te leren.

    Like

  6. Dit is op "Iris Papilio" herblogden reageerde:

    De afgelopen dagen zijn we lekker samen weggeweest, een mini-vakantie was het wel. Het was mijn cadeautje voor mijn verjaardag van Jan.. en wat hebben we weer genoten. 

    Het hotel was niet echt Fletcher waardig, maar ondanks dat hebben we goed geslapen en heerlijk gegeten… 

    Tijdens deze 3 dagen, waarin de plaatsen die we bezocht hebben nog wel in een STAPUITJE voorbij komen, hebben we ook 3 bezoekjes afgelegd. Op donderdag hebben we Marja en Robbert bezocht en meteen hun opgeknapte tuin mogen bewonderen. Want wat ziet die er prachtig uit. Het was heel erg gezellig. Ik was al eens 2 keer eerder bij ze op bezoek geweest, maar voor Jan was het de eerste keer. We mochten blijven lunchen en hebben mooie gesprekken gehad. Bedankt lieve Marja en Robbert, het was super gezellig! 

    Op vrijdag heb ik Jan voorgesteld aan mijn nichtje Ardy en haar man Kees. Mijn favoriete nicht, al vanaf dat we klein waren, waar ik graag kom en met wie ik heel veel, zo niet alles kan delen. Helaas hadden we meer tijd nodig om er te komen dan gepland, want… gottegot, net als in Nederland zijn die Belgen er ook zo goed in, we kwamen onderweg 4 wegonderbrekingen tegen en een file.
    Maar ook daar was het gezellig en hebben we lekker geluncht, wat een verwennerij toch. Lieverds, heel erg bedankt, tot de volgende keer, misschien eens bij mij/ons… 

    Gisteren, onze laatste dag hebben we Mr en Mrs Brubeck bezocht. Al eerder was het ter sprake gekomen dat Mrs Brubeck en ik elkaar graag eens zouden willen ontmoeten en omdat Jan ook intussen ‘lezer’ is geworden bij allebei en omgekeerd, was het extra leuk! We hebben een heerlijke middag gehad, lekker buiten kunnen zitten en genoten van de gesprekken én alweer van een heerlijke lunch!
    Lieve Brubeckjes, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid enzovoort… Ik ga hieronder je lieve logje over ons bezoekje herbloggen… Dan leest men dat dit wederzijds een heerlijke kennismaking was.. 

    Liked by 1 persoon

  7. ja, ik het het er ook soms moeilijk mee als mensen mijn reacties verkeerd begrijpen. Zoals je schrijft is het geschreven woord vaak moeilijk om over te brengen wat je voelt. Daarom gebruik ik ook veel emoticons, dat helpt wel.
    Prachtig dat het daarna goed gekomen is tussen jullie en nu zelfs een schitterende ontmoeting achter de rug hebben!

    Liked by 2 people

  8. Een prachtig logje met een duidelijke boodschap. oordeel niet te snel over een reactie en vraag bij twijfel áltijd of je het wel helemaal goed begrepen hebt. Inderdaad is het ontbreken van “de
    body-language ” soms een valkuil, voorál als je elkaar niet persoonlijk kent.
    Maar bovendien ga altijd netjes om met een afwijkende mening in een reactie, we zijn nou eenmaal niet allemaal het zelfde.
    Héél mooi dat een misinterpretatie bij jullie nu voor een mooie vriendschap heeft gezorgd.

    Liked by 2 people

  9. Mooi, een ontmoeting IRL en dat dankzij de blogwereld. Ik kan me goed vinden in jouw stelling van eerlijke opinies en mensen die rechtuit zijn, bij de éne lukt dit echter al beter dan bij de andere. Zo goed dat jullie het uiteindelijk hebben bijgelegd en zie…a new friendship was born. Mooi mooi!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

