Functioneel naakt

Gisteren kreeg ik de opdracht van mijn wederhelft om samen met Oudste een outfit te gaan kopen voor “het grote feest” op 17 juni. 

Tenminste, 17 juni, dat vertellen ze mij wel, maar ik weet eigenlijk van niks, dus ook niet wat me te wachten staat en al zeker niet wanneer. Ze, mijn samenspanners, maken er namelijk een sport van om me (heerlijk) buiten te sluiten. πŸ˜€

Nu ga ik bijzonder graag shoppen met mijn dochter, we zijn op elkaar ingespeeld, verspillen nergens teveel tijd en kunnen véél winkels doen op een korte tijd! Het leek me dus niet zo’n supermoeilijke opdracht… euh… niks, maar dan ook niks naar mijn goesting, sloeg dat effe tegen. We konden op den duur geen kleedjes meer zien. 

Dat gaat meestal zo, als je echt iets zoekt, vind je niks. AllΓ©, ik toch niet. Ben zelfs van misΓ©rie een aantal duurdere winkels binnengelopen. Dan wil een mens al eens wat geld uitgeven, denk je dan dat er iets origineels hangt?? Juist, niet dus!

Komt goed πŸ˜ƒ 

Moe, maar ontevreden terug thuis. 

Niet veel zin om nog iets in mijn huishouden te doen. 

Laat nu toevallig de zon doorbreken op mijn laatste vakantiedag, hoera! Zoals jullie al kunnen lezen hebben was het weer in Frankrijk niet echt zomerproof, duuuuuus… heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om mij naast het zwembad in het zonnetje te vleien. Geen kids, alleen de hond en ik, de “Linda”, een glas witte wijn en de stilte.

Wat heb ik me gewenteld in die warmte, zonnestralen op elk plekje van mijn lichaam… Jaaaaaaa, wij doen het af en toe, naakt zonnen, zwemmen en rondlopen als de gelegenheid zich voordoet. 

Ik begrijp naturisten voor een stuk, echt! Als je één keertje in je blootje gezwommen hebt, weet je hoe zalig dat is! 

Niks zo fijn als in een sauna naakt rondhuppelen, geloof me, er is niet één iemand die het lijf van Jennifer Anniston benadert. Behalve mijn B, die laat zelfs Clooney verbleken!

We gaan er wel niet ver in hoor, zijn niet echt naturisten. Beeld je in, Mr B en ik op een camping met rubber laarzen, een regenjack en onze blote kont daaronder? Er zou volk naar komen kijken…

Of een spelletje badminton met de buren waarbij alles lekker mee in het rond springt?

Nee, samen in een vakantiehuis, een B&B in de Provence, onze eigen tuin, een sauna; daar zou je ons in ons geboortekostuum kunnen tegenkomen 😜 Voor de rest doen we lekker normaal!

Dit was een serieuze bekentenis, toch?

Durven jullie het soms, naakt rondlopen?

53 gedachtes over “Functioneel naakt

  1. Goh neen, dat is niets voor mij, ik ben daar echt te preuts voor. Wat je zegt over het shoppen, vind ik heel herkenbaar. Als ik echt met een doel ga winkelen, dan vind ik nooit wat ik zoek! Als ik eens vijf minuten tijd over heb en een winkel binnen stap, dan is dat meestal het omgekeerde :

    Liked by 1 persoon

  2. Regelmatig. In de entertainment is het heel normaal om in je blootje in de kleedkamer rond te lopen. En soms zelfs op het toneel. Waarom zou je je moeten schamen voor hoe je er uit ziet? Dat heb ik nooit begrepen.

    Liked by 1 persoon

  3. Oh ja, naakt zwemmen vooral is heerlijk, hahahaha en dat is heel lang geleden dat ik DAT heb gedaan, waarom? Omdat het telkens drukker wordt, de wateren niet fijn zijn, en gelegenheid is er dus niet meer. De laatste keer was ik toch serieus jong volwassenen in een sauna inderdaad op een vakantiepark, we waren ook nog eens de enigen die er waren, komt de receptie met de vraag… ‘zouden jullie iets aan willen trekken want er komt nog een gezin zwemmen op verzoek die niet de sauna in gaat… dusssssssss’

    Dat was wel een domper en eigenlijk, not done tegenover ons, gezien wij echt geboekt hadden die avond voor sauna en… de rest…

    Daarom zou ik graag een huis willen ooit, met een zwembad ‘indoors’ zodat ik elke dag gewoon kan drijven en zwemmen, hahaha
    X

    Liked by 1 persoon

  4. Ja hoor. Mijn man heeft eigenlijk nooit kleren aan in de zomer. Thuis welteverstaan! En in de jaren ’70-’80 waren we fervente bezoekers van naturistenkampen in Zuid-Frankrijk en lid van een naturistenclub. DΓ‘t hoeft voor mij niet meer. Been there, done that. Die vakanties-in-ons-blootje hebben me van mijn complexen over mijn lichaam afgeholpen. Doel bereikt.

    Liked by 2 people

      1. Dat doet me denken aan de commentaar van Lehti op een blogpost van me. Dat van die ideaalbeelden en haar vraag om eens stukjes van onszelf te laten zien zodat de doorsnee mens van zijn complexen af geraakt.

        Liked by 1 persoon

  5. Shoppen op verzoek lukt mij ook nooit.. daarentegen.. als ik voor de fun op stap ga kom ik altijd meer tegen dan mijn budget toelaat hahaha. ach wat een luxeprobleem. πŸ™‚ Euh dat naaktlopen is niet echt mijn ding, ben denk ik ook te preuts.. hebben vroeger thuis een sauna gehad.. dagelijks horden blote mensen door het bedrijf, deed me nooit iets, vond het ook niet raar. Maar zelf hield ik altijd keurig mijn bikini aan.. dat mocht toen ook nog samen πŸ™‚ dus nee… zelfs bloot slapen lukt me niet.. ga gekke dingen dromen.. zoals dat ik bloot op straat loop hihi. raar he

    Liked by 1 persoon

  6. Ja hoor, ik durf het!
    Met vrienden onder elkaar, eerst was het wat wennen maar nu heb ik er geen problemen meer mee. Naakt zwemmen is misschien iets voor in juni wanneer we naar onze vrienden in Spanje gaan. En nee, hier ga ik geen foto’s van posten. πŸ™‚
    Hoe ouder ik word hoe groter mijn afkeer van shoppen. Tegenwoordig shop ik bijna uitsluitend online. Ik heb zo mijn favoriete online shops.

    Liked by 1 persoon

  7. O ja hoor heerlijk, natuurlijk in de sauna, het zwembadje en de zonneweide aldaar..
    In de tuin zitten we redelijk beschut maar toch niet genoeg om er echt naakt rond te lopen, maar op de tuinstoel gaat er toch wel het een en ander uit! Maar in de slaapkamer is kleding “not done”;-)
    Dat is wΓ©l zo makkelijk natuurlijk als je niets fatsoenlijks kunt kopen. Herkenbaar, ik heb me mottig gezocht naar iets voor ons 50 jarig huwelijksfeest destijds, ik heb uiteindelijk iets laten maken.

    Liked by 1 persoon

  8. Camping met rubberlaarzen en een blote kont er onder of een potje badminton waar alles … Ik lig in een deuk. Zelf zon ik op ons dakterras naakt niemand die het ziet. Verder heb ik altijd een bikini aan.

    Like

  9. Ben nog eens terug komen lezen. Ik heb me er de eerste keer vanaf gemaakt met een onnozele reactie, maar feit is dat ik al lang niet meer opkijk van een streepje naakt. Vroeger, in mijn opvoeding, was bloot een verschrikkelijke taboe. In die zin dat we als kinderen zelfs beschaamd waren om onze sokken uit te doen. Gelukkig heb ik dit kunnen overwinnen, ga ik zeer graag naar een openbare sauna (niet ‘omwille’ van dat naakt, maar gewoon omdat het genieten is van die warmte-koude-wisselingen. Als dat zonder complexen kan gebeuren (niettegenstaande ik geen Adonis ben), fantastisch!

    Liked by 1 persoon

  10. Ik hoop dat je iets moois vindt, maar dat lukt vast nog wel!
    Ben niet zo’n naaktloper, hoewel ik zeker niet preuts ben. Een keer in een sauna geweest en dus ook naakt gezwommen, dat was wel lekker, maar die sauna niet. En een keer naakt gerecreΓ«erd vorig jaar, vond ik eigenlijk best wel fijn, maar of ik het weer zou doen? In mijn tuin kan het niet of ik moet onder de carport gaan liggen, maar dan word ik niet bruin. Ben ik trouwens ook niet meer zo mee bezig πŸ˜‰
    Geniet lekker hoor, zoveel je kunt! XXX

    Liked by 1 persoon

  11. ik loop wel graag ’s naakt rond in huis, en zelfs in de tuin vind ik het wel opwindend rondlopen in adamskostuum. Vrouwlief hier is veel preutser, en eigenlijk schaamt ze zich over haar lichaam, wat helemaal niet nodig is trouwens.
    Voor een fietstochtje samen lijkt het me toch meer aangewezen om gepaste kledij te voorzien… πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

