Back in town

We zijn er weer, na een weekje Frankrijk onveilig gemaakt te hebben, terug in het eigen stekje.

We genieten er altijd ontzettend van, samen op stap, maakt niet uit waar naartoe, maar thuiskomen is ook fijn, zoiets als landen ofzo.

We mogen uiteraard onze scherpste bril niet opzetten als we het huis achterlaten in de handen van onze 2 zonen-die het overigens prima deden-, de hond en de kippen stellen het goed, er was met een stofzuiger rondgedwaald en er waren maar 4 wasmachines te draaien! Valt mee, toch?

Maar goed, Frankrijk dus, het was ongeveer 10 jaar geleden dat we er nog waren. Volop in het drukste seizoen, uren file, bloedheet, kids die alleen maar aan het zwembad wilden spelen… Het waren mooie tijden hoor, maar nu wilden we een paar streken eens echt goed bezoeken.

Een impressie, we hebben jullie raad opgevolgd en “onwijs” genoten!

Eerste apero with a view, vanuit een prachtige gรฎte in de Lot. Alleen wij, de natuur, witte wijn en de stilte.

Saint-Cirq-Lapopie, terecht het mooiste dorp van Frankrijk. Ligt op 100m boven de rivier “de Lot”, wat we sportief te voet bezochten. Redelijk steil, bleek tijdens de tocht. En mijn woorden: “Ik vind jou de tofste en leukste man op deze aardbol, maar wil je aub zwijgen als mijn hart uit mijn borstkast springt van de inspanning”, lokten een klein protest uit. ๐Ÿ™‚

Rocamadour blijft een grote trekpleister voor hordes toeristen en was nu een beetje aangenaam omdat we niet over de koppen moesten lopen.

Deel 2 van de week, de Provence. 

Les Gorges Du Verdon blijven indrukwekkend, voor mij ook letterlijk bangelijk, maar moeilijk om de ware pracht op foto te vangen.

Dinner in style in het mondaine Saint-Tropez, alhoewel we houden van eenvoud en rust, was het leuk om onze ogen de kost te geven en uitgebreid te roddelen om zoveel uiterlijk vertoon. De boot op de foto is te huur voor “slechts” 181000 euro per week!! 

Toch liever het rustige Cotignac, waar de “echte” Fransen wonen en  je voor 5,5 euro 2 glazen witte wijn en 1 ricard kan drinken. De 2 glazen waren uiteraard voor mij, aangezien mijn Mr B veel te lang doet over 1 ricard!

Het was een heerlijke week, jullie hadden hier het zomerweer, wij hebben genoten als echte toeristen! Fijn om buiten de drukte van het seizoen Frankrijk te herontdekken!

We zullen ongetwijfeld terugkomen!

Het eerste wat ik vanmorgen gaan halen ben om onze thuiskomst te vieren:

58 gedachtes over “Back in town

  1. Mmm, aardbeien uit Hoogstraten :).
    Machtig mooie foto’s. Behalve de eerste dan, waar ik eerst dacht dat jullie gebit in het glas dreef. Bleek jullie vingers te zijn.
    Blij dat jullie genoten hebben, de batterijen zijn weer opgeladen.

    Liked by 1 persoon

  2. Frankrijk … een heerlijk land om vakantie te vieren. Duidelijk te zien aan je mooie foto’s.
    Cotignac, St. Tropez, … waar is de tijd. Het is minstens 25 jaar geleden dat we daar nog waren. Ik zie dat de yachten nog even groot zijn als toen. ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  3. Het is een goeie vakantie geweest, zoveel is duidelijk.
    Wat de was betreft : ik heb vandaag nog gezegd tegen de kroost dat ze tegen dat ik in juli op vakantie ga de machine moeten kunnen bedienen (daar zal nog werk aan zijn vrees ik) En die aardbeien : die kunnen net zo goed hier geoogst zijn bij de kweker achter de hoek. Hij heeft een aardbeienautomaat en daar zitten de bessen ook in doosjes waar Hoogstraten op staat hoor.

    Liked by 1 persoon

  4. Jullie hebben precies de goede keuzes gemaakt en de mooiste plekken bezocht uit deze streken!
    De Lot ken ik heel goed, wij hebben er 8 jaar geleden een groot domein beheerd met Gรฎte et chambres d’hรดtes vlakbij Montcuq. Momenteel wonen wij 25 km verwijderd van St Tropez,wij fietsen regelmatig ernaartoe.
    Welkom terug, ik heb je stukjes gemist.

    Liked by 1 persoon

  5. te merken aan de fleecetrui op de foto was het bij ons toch aangenamer weer… ๐Ÿ˜›
    Maar die streek lijkt me toch een van de mooiste van Frankrijk, ik heb nog zoveel te ontdekken blijkbaar…
    Welkom terug!

    Liked by 1 persoon

  6. Wauw, wauw, wauw, ik herken wat je zegt over Saint Tropez, dat zeggen mijn ouders ook, hahahaha met zelfde soort foto’s van al die parels in de marina ๐Ÿ˜‰

    Mooi om te zien, en heerlijk genoten, zo moet het zijn!

    X

    Liked by 1 persoon

  7. Oh zalig!!! Doet mij nog meer verlangen naar een reisje naar de Provence. Vorig jaar stonden wij ook aan Les Gorges Du Verdon, prachtig hรฉ!!!
    Een aantal jaren geleden ging ik ook naar Saint-Tropez… buiten de enorme boten gerekend vind ik het toch een beetje overroepen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

