Wysiwyg

Ik wil meedoen!

Een dagje te laat blijkbaar.

Ik stal het idee bij KLIEFJE en bij EILISH, “anti-lurkdag”.

Toen ik een jaartje geleden begon te bloggen was ik uiteraard benieuwd wie interesse zou hebben in mijn schrijfsels. Het zou niet prettig zijn moest niemand lezen en/of reageren! 

Ik kreeg al snel een aantal mensen die zich achter mij schaarden. Je leert snel bloggers “kennen” en de interacties zijn onderhoudend en fijn. 

Als je bij mij leest dan is het altijd “what you see is what you get”, ik heb mijn hart op mijn tong en zal (meestal beleefd) altijd eerlijk mijn mening proberen te geven.

Ik kan ook wel wat kritiek hebben hoor, tenminste als die opbouwend is, daar leert een mens wat van. Mijn eerste discussie met TREES was meteen raak, nietwaar Trees? Maar door onze openheid is dit wel uitgegroeid tot een fijne vriendschap πŸ™‚ .

Mr Brubeck vraagt ’s avonds in de zetel altijd naar mijn “stats”, uiteraard omdat hij bijlange niet aan mijn enkels komt πŸ˜ƒπŸ˜ƒ. Eigenlijk is het ook niet superbelangrijk, maar het streelt mijn schrijversego wel dat het aantal views per dag hoog is. Ik moet er ook altijd een beetje mee lachen. Kwestie van nederig te blijven.
En dat is dan precies wat ik jullie wil vragen, de views en bezoekers liggen hoog en ik wil nog eens de mensen bedanken die trouw reageren, zonder jullie geen blog.

Wie zijn de anderen, die meelezen, maar niet reageren? Heb je er je eigen redenen voor?

Ik hoef niet letterlijk te weten wie jullie zijn hoor, maar waarom lezen jullie, of net niet??

Waarom reageer je, of net niet??

Ik ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig!

Laat maar komen, ik kan wel wat hebben, maar wel opbouwend hΓ©? πŸ˜ƒ

43 gedachtes over “Wysiwyg

  1. Tja die stats, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat werkt maar ik ga ervan uit dat veel mensen die meetellen gewoon toevallig door hun zoekterm op m’n site belanden, niets lezen en als de bliksem weer weg zijn.
    Van een aantal mensen weet ik dat ze meelezen maar geen behoefte hebben aan / niet makkelijk schrijven om een reactie te schrijven.
    Eerlijk zijn is inderdaad belangrijk want aan met “jaknikkers” loopt het vroeg of laat toch spaak.
    Je krijgt vanzelf de lezers die bij je passen .

    Liked by 1 persoon

  2. Ik reageer meestal op blogs die mij boeien, die mij doen nadenken of die mij laten lachen. Weinig reageer ik dus op beauty blogs maar meer op inhoudelijke dingen.. jouw woorden zijn altijd op zo’n leuke manier geachreven dat ik altijd wel een lach krijg en soms ook wel wat langer nadenk.. wie dit mens is achter de reacties? Iemand die je wilt laten weten dat je boeiend schrijft en dat je gelezen wordt πŸ˜€πŸ˜˜

    Liked by 1 persoon

  3. Waarom ik langskom en reageer? Ben gewoon fan van jouw manier van schrijven. Je bent eerlijk en open. En hoewel je ‘anoniem’ blogt geef je veel van jezelf bloot. Ja inderdaad, die discussie (ben laatst eens gaan zoeken, maar kan het niet meer terugvinden) was best heftig, maar ook eerlijk. Een beetje verschil van mening, een beetje verkeerd interpreteren en/of begrijpen. En ja, die eerlijkheid maakte dat we juist dichter bij elkaar kwamen en elkaar nu waarderen en respecteren om wie we zijn. En die vriendschap die daaruit is ontstaan is mij heel wat waard! Die gaat binnenkort tot een ontmoeting leiden waar ik heel erg naar uit zie!
    En die statistieken, natuurlijk is het leuk te weten waar mensen vandaag komen die je op je blog bezoeken. Soms per ongeluk, soms blijven ze hangen al was het eerst niet de bedoeling. Ik weet ook zeker dat ik heel veel lurkers heb die meelezen, maar ook dat mag en ben ik blij mee. Zo nu en dan reageert er iemand alsof hij/zij dagelijks bij me langs komt, wat dan waarschijnlijk ook zo is. En dat is extra leuk.
    Ik heb begin vorig jaar, toen was Iris Papilio nog maar een week of 6 online, eens een logje geschreven over de landen waar de lezers vandaan kwamen en toen heb ik er 2 landen uitgepikt waar ik echt geen mens ken. Lees maar als je zin en tijd hebt, De 2 mensen die in die landen waren hebben allebei gereageerd, Diana uit Suriname en Ciska uit ServiΓ«. Zooo ontzettend leuk!
    https://irispapilio.wordpress.com/2015/02/26/wie-o-wie/
    Je bent een topblogster en dat je nog maar zo kort blogt is voor veel mensen echt niet te geloven.
    Liefs XXX

    Liked by 1 persoon

  4. Ik ben Maria uit Moerzeke. Ik kom hier af en toe lezen, zeker als de patatten op staan, maar reageren – pfft. Waarom ik lees? Omdat ik een leesbril voorgeschreven kreeg, en die per sΓ© wil gebruiken. Waarom ik net niet lees? Wat een stomme vraag, iemand die niet leest zal hier toch niet komen, zeker? Waarom ik niet reageer? Dat heeft met mijnen Frans te maken (‘die van ons’). Hij is stikjaloers en kan niet verdragen dat ik ergens een kattebelletje achterlaat. Daarom heb ik daarnet het paswoord van die stomme Brugse Pannenkoek gehackt om in zijn naam -hihi- te reageren. Wat denkt hij wel, de loser? Zal ik zijn paswoord eens doorgeven voor het geval je eens wil reageren zonder dat Keesjan het weet? Hier komt ie: Bullaunancheathrairaluinn. Poepsimpel…

    Liked by 4 people

  5. Ik vond je blognaam spannend!! Ja echt waar en die van je man ook. Ik dacht wie zijn die mensen.. Ik zeg het wel vaker je schrijft zo mooi… Ik herken veel van mezelf in jou.. Ik ben blij dat ik jullie blog ontdekt heb… En eerlijk??? Vooral die van jou 😜

    Liked by 1 persoon

  6. Tweede poging want mijn reactie komt precies niet door.
    Ik ben meer van het ‘lurkerige’ type. Ik lees je ook nog niet zo lang, maar wat ik lees boeit me meestal wel. En je hebt een aangename schrijfstijl.

    Liked by 1 persoon

  7. Weet het nu niet meer juist of het via de blog van Narda was dat ik hier terecht kwam. Eigenlijk door jouw mooie logo. Stijlvol. Was geloof ik niet eens door een reactie van jou op haar blog. Infeite intriest dat ik afging op een logo.

    Beginnen lezen en niet meer gestopt met lezen. Je voelt als lezer dat je echt schrijft uit jouw hart. Ontwapenend mooi gewoon.

    Nu ik er zo even over nadenk, ik zie jou eigenlijk als een stijlvolle dame, en ben bijna zeker dat je dat ook bent. Logo past dus prima πŸ˜‰

    Fijne zondag voor jullie!

    🌹

    Liked by 1 persoon

  8. Hahahaha ja, ik heb ook al eens zo’n blog gemaakt, en eigenlijk reageerden alleen zij die altijd al reageren, hahahaha De onzichtbaren bleven aardig onzichtbaar op een paar na nou goed, ze lezen mee, en zullen nu echt vaak niet ineens even dag zeggen dat zij er ook zijn. Maar het is wel apart om bij mij te zien bijv. Dat ik ondertussen meer dan 200 volgers heb, verdeeld over bloglovin’ en via wordpress mail…. En ik vroeg het mij ook al af de afgelopen week, vooral de laatste weken zie ik dan ook, 84 volgers, 81 volgers, 123 volgers, nu weer 121 volgers… over de twee verdeeld dan he, het hoogste getal is via wordpress mail zelf.

    Ik reageer omdat ik een verbinding voel met jou/jullie, het waarom, mag joost weten, echt geen idee waarom, maar het voelt alsof ik jou al jaren en jaren ken! Hoe gek is dat, en soms schrijf je zulke intense mooie stukken, die ik voel, echt voel, dat ik eigenlijk niet weet hoe te reageren dan, en als jij alleen hartjes aantreft of een hele dikke knuffel, weet dan vanaf nu, dat ik het gelezen heb, het voel en gevoeld heb en gewoon even die knuffel wil geven aan jou.

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Dat is niet zo gek, ik heb mij weleens verdiept in er is meer tussen hemel en aarde, en als je er voor open staat dat er meerdere levens kunnen bestaan. Dan zijn er mensen die uit dezelfde bron komen, ooit.. ergens… tussen hemel en aarde, en daarom klikt het wel met de één en met de ander niet, aldus deze uitleg. πŸ˜‰ Ik vind het een mooie uitleg in elk geval. En ja, we kunnen van een heel verschillende leeftijd zien, die bron, laat niet alles en iedereen tegelijk los… ze kunnen zelfs nog geboren worden. πŸ˜‰

        Liked by 1 persoon

  9. Ik heb die vraag ook al gesteld op mijn blog. Vrij hoge stats, maar slechts enkele reacties. En dan wordt Eva nieuwsgierig 😊
    Ik las eerst bij Mr B, en dan kwam jij ineens op de proppen.
    Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik je een beetje ken, dat zal die WYSIWYG-factor wel zijn πŸ˜‰
    Maar ik lees je graag en ik vind het net als jij ook fijn als lezers reageren!

    Liked by 1 persoon

  10. Ik begrijp de lezers wel die niet reageren. Niet iedereen geeft zich graag virtueel bloot. Niet iedereen wil traceerbaar zijn. Mijn beste vriendinnen of mijn kinderen bijvoorbeeld. Ze lezen mee en soms praten we over de blog, maar nooit online.
    Waarom ik op sommige plekken blijf hangen en meelees ? Herkenning, een click, verruiming. stijl, …

    Liked by 1 persoon

  11. Ik ben duidelijk geen lurker :-). Ik hou van je schrijfstijl en ben altijd nieuwsgierig naar het (dagelijks) leven van anderen, dus ik vind hier zeker mijn gading! Ik ken mijn belangrijkste lurker overigens, dat is zonder twijfel mijn echtgenoot :-).

    Liked by 1 persoon

  12. Ik lees nog maar kort bij je via Kliefje maar reageer weinig omdat ik je blog vaak wat later lees. Ik volg er nl veel meer en lees dan bijvoorbeeld meer sportblogs dan meer creablogs en eigenlijk lees ik weinig persoonlijke blogs zoals die van jou. Die lees ik meer om er zelf over na te denken dan te reageren.

    Verder nog de misschien teleurstellende melding dat WP alle blogs via readers gewoon telt als pageviews of ze nu gelezen zijn of niet. Ik blog al jaren en de stats boeien me minder. Wat ik wel leuk vind is dat bepaalde blogs nu nog steeds gelezen worden met bijvoorbeeld tips. Of dat op een dag iemand mijn halve blog leest over mijn operaties. Dat zie je dan terug in de aangeklikte onderwerpen.

    Nou dat was het even tot over een tijdje weer.

    Groetjes,

    DorothΓ©

    Liked by 1 persoon

  13. ik kom hier graag lezen, ik was al een volger van Mr. en het was dus logisch dat ik ook jou een kans gaf. Ik vond je al meteen sympathiek door je schrijfstijl. Open en eerlijk, warm en liefdevol. Ik had meteen het gevoel dat je wel in mijn vriendenkring zou passen.
    En blijkbaar zijn velen dat met mij eens, want intussen heb je toch een grote schare volgers en bewonderaars… πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  14. Toen ik jouw blog ontdekte, was ik meteen verkocht. Je schrijft heel aangenaam. Fijn om lezen en steeds nieuwsgierig naar wat er in je volgende logje zal staan.
    Ik probeer altijd te reageren. Maar als ik denk, dat ik niets zinnigs kan schrijven, dan klik ik wel op de ‘like’-button πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

