Weekend impressie

Weekendje wandelen, uitwaaien, lekker eten, lekker drinken, wat cultuur opsnuiven, fijn bezoekje afleggen, nieuwe mensen ontmoeten, smelten voor lieve kindersnoetjes, stilstaan bij wreedheden uit het verleden, kou lijden, samen vroeg onder de wol.

Niks zo fijn als genieten van een weekendje weg!

Start in Boterhal Breda

Aankomst in Passendale, stil worden… Bezoek eerste begraafplaats van de Commonwealth War Graves in de Westhoek.

“Tyne Cot”, een stil verwijt naar zinloos geweld.

“The Last Post” in Ieper, 2000 mensen die gedurende 20 minuten samen volkomen stil kunnen zijn.

Misselijk en doodsbang van de hoogtevrees, but hell, I did it!!!! Belfort beklommen in Ieper.

Ook op de Rodeberg bloeiden de bosgladiolen.

Versterking van de innerlijke mens πŸ™‚

Toegangsbandjes voor het Flanders Field museum, die we toch lekker niet teruggaven!

Een leuke middag bijΒ LIESEΒ en haar gezin. Toffe en deskundige uitleg door haar wederhelft! Allebei helemaal vertederd door haar lieve kids!

Thx voor het warmeΒ onthaal!

We waren onder de indruk van het mooie Ieper!

De Westhoek zal ons zeker terug zien!

49 gedachtes over “Weekend impressie

  1. Pannenkoeken zijn altijd lekker :).
    West Vlaanderen is toch mooi, hΓ©. En warm dat de inlanders zijn, niet te geloven. Een levende schande dan als toeristen musea komen bezoeken en zomaar de polsbandjes meenemen. En dan maar verwonderd dat er oorlog van komt, en dan spreken over ‘zinloos geweld’. Verdikke toch, had iedereen eind de jaren dertig zijn polsbandje terugbezorgd was er geen oorlog van gekomen, was al dat geweld niet nodig geweest, lagen die graven er niet, werd die Last Post niet geblazen,…
    (of heb ik iets gemist in de geschiedenisles?)

    Liked by 1 persoon

    1. Voila, dat wilden wij bewijzen… die domme armbandjes πŸ™‚
      Maar effe serieus, je mag een hele dag binnen en buiten en dat is wel een pluspunt en een teken van goeie organisatie! Mochten we niet 5 truien en 2 jassen aanghad hebben, hadden we ongetwijfeld de bandjes opgemerkt!
      πŸ™‚

      Like

  2. Wow, dat Belfort, wat knap van jou Mrs. Brubeck! Gaaf dat je dat gedaan hebt! Aan de ene kant wil ik ook altijd, maar ook hier kan het mij ineens beklemmen allemaal, de ene keer wel, de andere keer niet, dat is zo gek aan mij, en wanneer wel of niet, weet ik pas als het gebeurt of niet… hahaha Dus als ik boven ben of op een plek die…

    Prachtige foto’s en gaaf van jullie bezoek aan Liese!

    x

    Liked by 1 persoon

  3. Ieper is mijn lievelingsstadje. Kom er heel veel. Is dan ook niet ver van bij mij. Moet het nog maar gedacht hebben, en we zijn weg. De hele Westhoek infeite. Zalige, rustige, mooie streek. Je keert precies terug in de tijd. En dit is zeker niet pejoratief bedoeld, integendeel.
    Kortrijk bv is 2 keer niks. In mijn ogen dan. En zo doods.

    Nog een late proficiat met jouw blogverjaardag . Nog altijd super om lezen. Reageer wel niet veel, maar ben nog altijd een trouwe lezer. En aan alle reacties te zien die jij steeds krijgt, zijn vele lezers het met mij eens πŸ˜‰.

    Liked by 1 persoon

  4. Wat een super weekend hadden jullie. De Last Post.. da’s kippenvel, denk ik. Ooit wil ik daar ook naar toe.
    Fantastisch toch, dat je ondanks je hoogtevrees het toch aandurfde! Chapeau!

    En weet je.. nu heb ik net zin gekregen in.. pannenkoeken πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

