Just me

  

Gisteren was een rustige dag.

Heel de dag voor mezelf, en niet omdat ik dat zo nodig heb hoor, integendeel, maar van rust en stilte kan ik wel genieten!

Tot een uur of 6 had ik het huis en de tuin en het zonneterras voor mezelf. Vanaf 6u vallen de troepen hier namelijk binnen en is het een drukte van jewelste. Dan moet er een hap op tafel komen, “moet” er geluisterd worden naar de wedervaren van Jongste en zijn mensen op de boerderij, de stageperikelen van Middelste, het fileleed van B en welke kleuren doopsuiker er moeten gekozen worden door Oudste.

U begrijpt me, de tijd vΓ³Γ³r 6u… van mij!!!
Genieten dus, na eerst plichtsbewust een stofvod, stofzuiger en een natte dweil door ons stulpje gesmeten te hebben. Ik moet toch kunnen zeggen dat ik iets nuttig gedaan heb, nee?

Daarna, juist, niks…

  

Gewoon genieten en me niet ergeren aan de buurvrouw die nooit of te nimmer NIKS doet, ik ben al blij dat ze me niet kan zien zitten in de tuin, ‘k zou me begot nog schuldig voelen. πŸ™‚

  

Gewoon achteraan in de tuin gaan staan en genieten van ons uitzicht, wetend dat dit onbetaalbaar is en er stiekem van genieten als mensen komen aanbellen om te vragen of ons huis niet te koop komt. Ook bij onze buurman gebeurt dat. Het is natuurgebied en ik maak me sterk dat voor wij 95 zijn hier nog verandering in zal komen.
  

Genieten van mijn 2 duifjes, alhoewel ik een hekel heb aan de echte, deze vond ik bijzonder decoratief.
  

Een glas witte wijn en een tijdschrift om met je verstand op nul in te kunnen bladeren. Heerlijk!
  

Genieten van mijn nieuwe aankoop, ik vind alleen de witte mooi en met veel tegelijk in een pot. Ik word instant gelukkig van ernaar te kijken.
  

Genieten van de levering van Zalando, wetend dat B dit erg sexy zal vinden :).
  

Deze tekst via sms doorgestuurd krijgen en helemaal gesmolten ben daarvan!

En toen was het veel te snel 6u, Jongste was de 1ste die binnen kwam vallen met de traditionele vraag:”wat gaan we eten”?

Just me, fijn voor even, daarna weer blij om mijn gezin rond mij te hebben!

50 gedachtes over “Just me

  1. Oh zalig, zo’n namiddag even tijd voor jezelf kunnen nemen, om zonder problemen te kunnen wegdromen. Wat een prachtig uitzicht hebben jullie trouwens! Geen wonder dat de kopers zichzelf komen aanbieden :-).

    Liked by 1 persoon

  2. Groot gelijk! Bij mij duurt die me-time één voormiddag en dan is die zo vlug voorbij… Boodschappen doen en wegzetten, opruimen, middageten klaar zetten… Vanaf halféén zijn onze jongens bij mij en daar kan ik ook van genieten, hoor. Maar veel me-time is er dan niet meer… Zelfs rustig naar toilet gaan is dan een no-go want steevast wordt de deur opengetrokken “mama, wat ben je aan het doen?” – “ah, pipi he schatteke” – “ik moet ook. ik wacht wel.” en dan staat hij daar met de deur wagenwijd open, zijn armen over elkaar en met een voetje te ‘dabben’.
    Soit, gelukkig heb je ervan genoten!

    Liked by 1 persoon

    1. De tijd die jij beschrijft is nog niet zo heel lang geleden, maar dat verandert eigenlijk niet als ze thuis zijn hoor, kids blijven je nodig hebben, ook al zijn ze 20 πŸ™‚ πŸ™‚
      Je kan mss wel rustiger naar het toilet gaan!

      Liked by 1 persoon

      1. Allez, ik heb er een goed oog in. Ik kan binnen een paar jaar weer rustig naar toilet gaan… (Wist je dat ik soms zelfs naar boven ga en hen beneden achter laat, om even op mijn gemak te zijn? Loedermoeder – dat ben ik!)

        Liked by 2 people

  3. Heerlijk genieten van een beetje “mrs B” time.
    Dat natuurgebied, wat prachtig dat jullie daar zo op kijken!! Dan wil je daar toch nooit meer weg?

    Hihi en ik weet dat je het heerlijk vindt als iedereen weer thuis komt hoor!
    Maar soms is de rust en stilte ook heel verrijkend.

    Liked by 1 persoon

  4. Héél erg de moeite waard dat uitzicht, eigenlijk verplicht genieten al is het maar omdat lang niet iederéén zo’n uitzicht heeft en je dus voor minstens 2, ( maar vast voor nog véél meer) moet genieten. Leuk jurkje als het nu maar eens wil gaan zomeren !

    Liked by 1 persoon

  5. En het grappige is, dat niksen, ontzettend moeilijk is, iets-nietsheid, bijna niemand kan het, want ook jij, was toch aan het kijken, drinken, lezen, en genieten van… hahahaha

    Heerlijk gewoon, en dat verdien je ook, laat die buurvrouw maar schuiven, gelukkig ben ik daar vanaf, en hier, moet ook nodig eens wat gebeuren nu, maar ja, ik heb een reden πŸ˜‰ En helaas, dient niemand zich aan hier die vraagt, zal ik even? Echt helaas, straks dus zelf maar even klungelen.

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Hier volgt het antwoord van Treeske:
        Hoi Mrs B..
        Heb ik ook wel eens bij anderen. Mijn Hulk denkt dat ik alles weet, maar dat is niet zo, want waarom het gebeurt weet ik ook niet.. πŸ˜•
        Zal in WordPress zitten denk ik.. 🌞
        Liefs van mij XX

        Liked by 2 people

Geef een reactie

