Knowing me

  

Doe ik het, of doe ik het niet?

Precies één jaar geleden zat ik buiten met een glas witte wijn en mijn smartphone, te twijfelen… durf ik? 

Durf ik me mee wagen in die vreemde wereld waar mensen vanalles vertellen over zichzelf, over anderen, over zeer persoonlijke dingen, over hun reizen, over depressies, over de natuur, liefdes… ik kan zo nog wel even doorgaan. 

U moet weten dat halverwege 2014 ik met bruut geweld de blogwereld werd binnengesmeten, geconfronteerd werd met een gegeven waar ik nooit om gevraagd had, met de nodige kwetsuren en blauwe plekken tot gevolg. Ik kreeg halve waarheden, leugens, onwetendheid en hypocrisie over me heen. Mensen beseffen soms echt niet waar ze het over hebben, hoe ze anderen kunnen kwetsen.

Ik heb gelezen, gelezen, gelezen, gelachen, gehuild, kwaad geweest, me verbaasd, me verwonderd…

Nadat de blauwe plekken wegtrokken, de pleisters verwijderd waren, groeide mijn interesse. B was verwonderd, had nooit gedacht dat ik in dat stadium zou belanden. 

Samen maakten we in de virtuele wereld een voorzichtige  “nieuwe start”, op blogniveau dan (om alle twijfel weg te nemen!). 

Was het wel interessant wat ik te vertellen had? Wat ging ik allemaal vertellen? Ging ik anoniem blijven? Zouden mensen komen lezen, reageren? Zoveel vragen…

Maar ik ging ervoor, ik postte mijn eerste bericht hier één jaar geleden. Eerst werd nog door een trouwe aanhanger van de eerste blog van B gedacht dat het een nieuwe start was van B zelf. Met een nieuwe, propere lei. 🙂 

Dank u, Mr Pannenkoek, om mij als eerste te verwelkomen op wordpress.

Ik ondervond, ondervind, dat ik het leuk vind om te schrijven, om te vertellen over ons gezin, over mijn jeugd, over onze reizen…

Ik vond, vind het leuk om blogs te ontdekken, om de ervaringen van anderen te mogen delen. Ik heb virtueel al veel mensen leren kennen waar ik respect voor heb, die ik graag lees en wiens meningen ik apprecieer. Ik probeer altijd open en eerlijk te reageren, soms botst het misschien in plaats van te klinken, ik heb mijn hart op mijn tong. Woorden op papier kunnen ook niet altijd perfect meegeven wat echt bedoeld wordt. Confronteer me maar, B zegt ook dat ik soms een stuk van mijn tong moet bijten. 🙂

Waar je bij mij op kan rekenen is “what you see is what you get”, het heeft immers geen zin je anders voor te doen, dat draait toch verkeerd uit.

Ik stel de talrijke reacties en likes van jullie erg op prijs, vind het fijn dat jullie de moeite doen om mij te volgen! 

Ik had de mogelijkheid om Eilish persoonlijk te ontmoeten en vond dat een zéér fijne middag! Binnenkort gaan B en ik mss nog een toffe madam tegen het lijf lopen! Open, eerlijke en toffe contacten kunnen ons leven alleen maar rijker maken!

Ik sta nog elke dag versteld om het aantal bezoekers, ben erdoor vereerd! Had het nooit durven dromen dat jullie mij überhaupt zouden wíllen volgen.

Dus daarom blijf ik nog een tijdje ronddwalen hier, heb nog wel het een en ander te vertellen!

Een GROTE DANKJEWEL voor jullie allemaal!

  

86 gedachtes over “Knowing me

  1. Proficiat! Ik was nog niet aanwezig in Blogland toen alle commotie zich voordeed, ik heb blijkbaar een en ander gemist ;-). Ik ben alleszins blij dat je dit een positieve draai hebt gegeven en zo je eigen blog wilde beginnen. Ik kom hier alleszins met veel plezier. Blij om te horen dat ik dit in de toekomst ook zal kunnen doen. Drink er maar een goed glas op!

    Liked by 1 persoon

  2. wat mensen soms zeggen, schrijven en rondvertellen … halve waarheden en leugens die je helemaal onderuit halen … ik kan er ook over meespreken Mrs.B., maar de kunst is inderdaad om er een positief verhaal van te maken en er zoveel sterker uit te komen, als individu, als koppel, als mens. La vita è bella!

    Liked by 2 people

  3. Gefeliciteerd! En ik ben heel blij dat ik jou volg en vind het fijn dat je mij volgt. 😊 blijven bloggen! Ik … Als vrij recente blogger geniet van je verhalen. En ergens voel ik iets meer…. Alsof ik je ken.. Misschien uit een vorig leven 👧 het voelt in elk geval goed!

    Liked by 2 people

  4. Hieperdepiep! Gelukkige verjaardag! 😊
    Ik weet niet wat er juist gebeurd is half 2014, ik vertoefde toen op de afdeling intendieve zorgen van het buitenverblijf, maar ik ben wel heel blij dat het jou uiteindelijk naar de blogwereld gebracht heeft zodat ik je kon leren ‘kennen’!

    Liked by 1 persoon

  5. I bless the day that i found you here! ❤

    En dat meen ik! Waar ik vooral blij om ben? Dat de blauwe plekken zijn afgenomen en dat je durft mensen te ontmoeten, dat vind ik zo fijn, omdat ik vanuit ervaring weet, soms kan dit ook nog weleens tegen vallen, maar dan no harm done, meestal 😉

    Ik weet nog, dat je daar eventueel wat moeite mee had, om privé mensen nog beter te leren kennen en zie hoe jij gegroeid bent! Ik zie dat, gefeliciteerd Lieverd! Dat je nog maar lang mee mag dwalen hier samen met ons!

    ❤ ❤ ❤

    Liked by 1 persoon

      1. Natasja is in deze praktisch mijn buurvrouw, wie weet, krijg haar zover, dan zal ik instappen in haar auto, hahaha 😉 En ja, ook andersom, zijn jullie van harte welkom! 😀

        Liked by 1 persoon

  6. Ik ben blij dat ik je blog heb leren kennen. Je mooie verhalen, je liefde voor je gezin en Mr Brubeck, ik lees het super graag. Soms laat ik er zelfs een traantje bij. Vervelend dat je in 2014 slechte ervaringen hebt gehad. Dan begrijp ik je terughoudendheid ook wel. Ik heb er nog geen last van gehad gelukkig. Ik kijk er naar uit om elkaar eens te ontmoeten Suus en ik hebben er al helemaal zin in hoor…

    Liked by 1 persoon

  7. VAN HARTE GEFELICITEERD met je 1e verjaardag! Ik hoop dat je hier nog heel veel jaren rond blijft dwalen en blijft schrijven. Ik houd van je logjes en ook voor mij voel je heel vertrouwd. We hadden een gekke start, kan soms gebeuren hè, zoals een kennis van mij altijd zegt, woorden achter glas worden vaker verkeerd geinterpreteerd dan je denkt. Dus voorzichtigheid is altijd geboden. Maar dat was kort en snel uit de wereld. Eerlijkheid duurt het langst. Ben blij met jou als blogvriendin en we zullen elkaar zeker ook over niet al te lange tijd in het echt gaan zien. Veel liefs ❤️

    Liked by 1 persoon

  8. jij bedankt voor het delen, ik lees je supergraag. En al kan ik niet altijd reageren door tijdsgebrek en soms gewoon geen zin om blogs te lezen toch blijf ik altijd terugkomen naar de blogs die ik graag lees. Dus Mrs; B ik voel me vereerd om jou (virtueel) te hebben mogen leren kennen, dit is een zeer rare zin

    Liked by 1 persoon

  9. Wat een leuke blog om te lezen. Ik herken het gevoel wat je beschrijft. Ik vind het zo grappig ik ouwehoer maar wat op mn blog maar mensen lezen en reageren. En ja ik lees de blogs ook graag. De jouwe dus ook.

    Liked by 1 persoon

  10. Gefeliciteerd en mooi dat je een ( mij onbekende) negatieve ervaring achter je kon laten. het loggen kan zo mooi zijn maar dat heb je ondertussen dus al ervaren.
    Het leuke is dat er zoveel verschillende blogs zijn die ieder een eigen “publiek” verdienen en ook krijgen.
    Inderdaad, ik ben ook na bijna 11 jaar bloggen nog altijd verbaasd dat ik zoveel trouwe lezers heb dus dat herken ik wel. En de mensen dié ik persoonlijk heb leren kennen voelde heel vertrouwd.
    Ik ben altijd blij met bloggers met een open vizier en netjes verwoorde andere mening of kritiek moet kunnen ook al is het niet altijd nodig.

    Liked by 1 persoon

    1. Dat open vizier, dat is dikwijls het probleem bij velen! Ik vind het zo belangrijk dat iemand zich niet laat leiden door “hearsay”, dat gebeurt zo dikwijls, ook bij mij.
      Ik weet dat er mensen wegblijven door 1 bepaalde persoon, maar dat is dan hun probleem.
      Dat krijg je met halve waarheden hé!
      Ik ben wel altijd blij met jouw positieve reacties. X

      Like

      1. In de begintijd van het bloggen ontstonden er regelmatig “kampen” , bij beginners zie je dat nóg wel eens want het is een valkuil waar je makkelijk instapt.
        Zodra je zoiets herkent kun je daar makkelijk afstand van nemen . Ik zeg dan ook rustig dat ik het niet correct vind en daarbuiten wil blijven.
        Ik haak niet snel af bij iemand maar als men men over onderwerpen blogt die sterke voor en tegenstanders kennen moet men ook een tegenstem kunnen respecteren.Je hoeft het niet eens te worden maar kunt elkaar wél in z’n waarde laten
        Als dat niet zo is ben ik weg.

        Liked by 1 persoon

  11. Allereerst.. van harte gefeliciteerd met je blogverjaardag!
    Zo jammer, dat je blijkbaar minder leuke dingen hebt moeten meemaken tijdens het bloggen.
    Maar wel heel moedig van je, dat je blijft verder bloggen.
    Ik kom hier heel graag lezen en trek me op aan de prachtige relatie tussen jou, Mr B en jullie kinderen. En je reacties helpen me ook altijd een stapje verder.
    Blijven bloggen Mrs B 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Wat ik/wij meegemaakt hebben was voor ík begon te bloggen, tijdens de 1ste blog van Mr B, die overigens niet meer bestaat. Het is jammer maar helaas dat ik dat niet zomaar op het internet kan smijten, maar nu zwerft er nog steeds een halve waarheid rond… Dank dat je zo trouw komt lezen en ik hoop dat je je een beetje ok voelt! X

      Like

      1. Ik wist niet dat Mr B vroeger een andere blog had. Ik heb zijn blog eigenlijk pas ontdekt via jouw blogje :-/

        Jammer toch.. die halve waarheden.. tsss..

        Liked by 1 persoon

  12. vreemd, ik liet hier al een reactie achter maar die blijkt helemaal in het niets zijn opgegaan(zou die in je spamfolder beland zijn misschien?)… 😦
    Tweede poging dus:

    ik ben al van in het begin fan van jouw schrijfsels, Mrs. Voelde onmiddellijk goed aan, wellicht door de eerlijkheid en openheid waarmee je schrijft. En dat is bij veel volgers hier zo het geval.
    Goed dat de perikelen waarmee jij en B. te maken gaan voltooid verleden tijd zijn, en je besloot om zelf aan het bloggen te gaan. Ik kijk altijd uit naar je volgende logjes.
    Proficiat met je eenjarig bestaan, Mrs. !!! Wat gaat de tijd toch snel hé…

    Liked by 1 persoon

      1. Wat dat laatste betreft : ik vertoon centrum-ontwijkend gedrag. M.a.w. ik parkeer een eind verder en neem de tram. Drie boetes op een paar weken tijd waren echt genoeg hoor !!

        Liked by 1 persoon

  13. Gefeliciteerd Mrs B. Je hebt het niet makkelijk gehad (heb ik uit tweede hand). Ok lees je graag, maar heus, ik wéét en voel nu inmiddels wel dat jij en Mr B gewoon bij elkaar horen. Mij hoef je niet/ nooit meer te overtuigen. Ik den niemand hoor! 😘

    Liked by 1 persoon

  14. Van de oude blog van Mr. B heb vooral onthouden hoe liefdevol hij altijd schreef over jou, zijn rots in de branding. Van wat er gebeurt is, weet ik het fijne niet (hoeft ook niet), maar het verbaast me dus niets dat jullie liefde kwetsuren en blauwe plekken heelt.

    Liked by 1 persoon

    1. Jij bent nochtans de enige die toen een reactie hebt durven zetten op een blog van jeweetwelwie (die haar versie van de feiten gaf), en een klein beetje partij trok voor mij. Ik ben dat niet vergeten en ik zal het ook niet vergeten! Dank!

      Liked by 1 persoon

      1. Dat bedoel ik dus met dat ik het fijne van het verhaal niet ken, omdat ik niet alle invalshoeken kende. Ik weet niet meer wat mijn reactie was, maar kan me inderdaad wel voorstellen dat ik het een beetje voor je opgenomen heb. 🙂 Wellicht omdat mijn sympathie toen uitging naar jou, omdat ik me probeerde voor te stellen hoe jij je bij het hele gebeuren zou voelen. Ik was alleszins heel blij dat de liefde kwam (er uiteraard al was), zag en overwon.

        Like

      2. Ja en daardoor zweeft er nog steeds een halve waarheid rond, wat ik eigenlijk niet eerlijk vind, maar uit respect naar “B” toe, wil ik de echte toedracht niet op het internet smijten. Wat ik wel mag zeggen is dat het niet helemaal gegaan is zoals “zij” vertelt, maar sommige mensen vinden nu eenmaal dat ze nooit iets verkeerd kunnen doen!
        En onze relatie is NOOIT in gevaar geweest!
        Dank je Joke 🙂

        Like

Geef een reactie

