Brooddoosbriefje

TRUTH DOESN’T MAKE A NOISE

Jij en ik…

Jij en ik, één geheel, twee persoonlijkheden, twee in één vlees.

Jij en ik, een waarheid die elke leugen weerstaat.

Een waarheid die vleugels heeft, die ontstond als een kiem, die voeding vond, die uitgroeide tot een eenheid. Ze ligt zwaar en massief in ons leven, onzichtbaar, maar alwetend.

Er werd zwaar gebeukt… de deur van onze waarheid hield stand. Ze hield stand tegen zelfingenomenheid, de dwaling van niet meer weten, tegen hypocrisie, de onwetendheid van anderen. 

Er werd tegen geschopt, geroepen, geleund, gefluisterd, geroddeld… En toch hield ze stand.

Jij en ik, ik en jij, in onze waarheid. Ik dwaal erin rond, voel me erin thuis, voer een rondgang door alle kamers, ik aanschouw met zachte ogen.

Ik ben vol van tederheden, wil in geen twijfel gevangen zijn. Onze waarheid biedt geen plaats voor onzekerheden, enkel warm, gouden licht.

Onze waarheid, jij en ik, we bestaan. Ik ben alleen aan jou vertrouwd, aan jouw geest, aan jouw zijn.

Ik ben volbracht en geborgen.


  

29 gedachtes over “Brooddoosbriefje

  1. Weer een mooi wij-verhaal. Proficiat, hoor! En ik kan er volledig inkomen. Heb hier al een hele collectie brieven en gedichtjes van hem voor mij en omgekeerd. Geen brooddoos- maar valiesbriefjes. Vandaag 33 jaar samen en maandag fluwelen huwelijksverjaardag!

    Like

Geef een reactie

