De andere vrouw

Het is al een tijdje aan de gang…

B heeft een nieuwe passie, eentje die ik alleen maar kan aanmoedigen. Ik profiteer er namelijk met volle teugen van.

Elke vrijdag zoekt hij haar op, zoekt in haar verleden, geniet van haar stijl, manier van praten, haar fijne smaak en hoe ze de dingen kan voorstellen.

Ze is iets jonger dan ik, een jaar of 5 denk ik… heeft dezelfde bruine lokken, dezelfde bruine ogen en dezelfde fijnzinnige smaak. Ze is alleen véél te mager, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Hij heeft ook al op veel andere plaatsen gezocht maar vond daar absoluut zijn goesting niet. 

Nu dus wel…

Ik presenteer jullie de nieuwe “vlam” van mijn echtgenoot:

  

Uiteraard, wat dachten jullie niet, πŸ™‚ gaat het hier uitsluitend om haar manier van koken. B is helemaal verslingerd aan Mrs B natuurlijk!

Sinds een tijdje neemt hij geregeld het roer van mij over in de keuken. Hij zoekt een gerecht, doet alle boodschappen (soms veel te veel, maar zo zijn mannen zeker), en zet dan een gezonde Γ©n heerlijke maaltijd voor mijn neus.

Zalig gewoon, voetjes onder tafel en verwend worden. πŸ™‚

  

Wij proberen zo gezond mogelijk te eten, maar willen ook blijven genieten van lekker eten. We hebben ook geen enkele wijsheid in pacht en vinden dat ieder vooral moet doen wat hij/zij zelf wil.

Maar de gerechten die Pascale voorstelt zijn simpel, origineel, gemakkelijk en vooral héél lekker. Ze maakt nooit combinaties van koolhydraten met groenten en vlees. Altijd veel groenten met vis of vlees of combinaties van verschillende groenten. 

We slaan dus 2 vliegen in één klap (ik 3 πŸ™‚ )!

We eten lekker, genieten er volop Γ©n doen nog een beetje gezond ook. Voor mij komt het mij laten verwennen er bovenop!

 

 

  

Ze mag dus blijven, Pascale…

Hij mag haar blijven bezoeken en er inspiratie blijven halen om mij te verrassen. Binnenkort zal ze in zesvoud een plaats in onze keuken innemen. 

De liefde van de vrouw gaat immers ook door de maag! 

55 gedachtes over “De andere vrouw

  1. Whahahahaha is de zondag ineens DE dag voor koken en recepten en dat zoek ik ook nog Mrs. Brubeck, een man die graag kookt en mij wil verwennen zo nu en dan, dan kook ik ook weer met liefde voor hem πŸ˜‰

    Dat is vooral wat ik mis, in je eentje ga je niet in kookboeken zitten roeren om een groots recept uit te proberen, dan is het toch wel fijn als er meer aan tafel zit, al zijn het er maar twee.

    het ziet er prachtig uit!

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Whahaha dat lenen alleen als jij mee komt, hij in de keuken wij lekker in de woonkamer of op balkon of in park achter, of inderdaad, ik bij jullie, beiden mogelijk ooit πŸ˜€ hahaha ❀

        Liked by 1 persoon

  2. ja, die recepten zien er heel simpel uit. Ik hou echt nog teveel vast aan dezelfde simpele dingen. Vandaag wel een berg rauwe groenten binnengespeeld, pascale zou wel blij geweest zijn (heb de aardappelen verstopt)

    Liked by 1 persoon

  3. Wij hebben nog geen boek van Pascale in huis, maar daar gaat binnenkort verandering in komen. We hebben wel wat nood aan nieuwe recepten en de winterkilo’s moeten eraf, dus hopelijk kan zij ons hiermee helpen :-). Ik heb alle dagen het geluk dat mijn man voor mij kookt :-)!

    Liked by 1 persoon

  4. De boeken (of een aantal toch) hebben we al. De man die het overneemt heeft mijn vrouw nog niet. Tiens, dezelfde bruine ogen en lokken ? Ik had je blond voorgesteld met blauwe ogen en een fijnzinnige smaak. Zo zie je maar weer.

    Liked by 2 people

  5. Ik heb al haar boeken: eenvoudig, snel en gezond koken – wat wil je meer? Mijn gezinsleden waren inderdaad niet enthousiast… nog een BV die kookboeken schrijft.Ondertussen zijn ze bijgedraaid!
    En wat heb jij geluk met Mr B, mijn man kan nog geen ei bakken!

    Liked by 1 persoon

  6. Stel je voor.. een man, die kookt voor mij! Goh! ‘k Zou door het dolle heen zijn πŸ™‚
    Nog nooit heeft de echtgenoot een keertje voor ‘eten’ gezorgd.. Volgens zijn zegge, kan hij dit niet. Zelfs niet, nadat ik zei, dat je gewoon moet volgen wat er in het recept staat πŸ˜‰

    Jij hebt het zo getroffen met Mr B !

    Liked by 1 persoon

  7. De recepten zijn idd heel simpel en sommige zijn zelfs subliem. Toch vind ik ze niet allemaal even lekker en voor de grote honger van mijn 6 mannen zijn ze echt niet copieus genoeg. Ik maak ze dus met mate, als de echtgenoot en ik alleen zijn dus Γ©n in een gezonde bui! Duim omhoog voor Mr. Brubeck.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

