Gewoon gewoon

  

Ik voel me goed, gewoon echt goed.

Ik ben gelukkig, gewoon echt gelukkig.

Dat wil ik delen, een gewone blog over gewoon gelukkig zijn.

Gewoon gelukkig zijn, we zijn dat veel te weinig. We maken ons te snel en teveel zorgen… om geld, om het verkeer, of we wel gezond eten elke dag, om de mening van anderen, of we niet te dik of te dun zijn, of we de strijk op tijd weggewerkt krijgen, of we wel genoeg me-time hebben…

Als we eens wat meer het gewone zouden op prijs stellen, dan wordt het gewone buitengewoon.

Ik denk dat we dat vergeten, gelukkig zijn om hetgeen we “hebben”, om diegene die we zijn. Dat het niet vanzelfsprekend is, de ene dag wat anders dan de andere. Dat mensen hun portie leed te verwerken krijgen en daardoor het geluk niet meer zien of vinden.

Ik probeer erop te letten, juist omdat ik weet dat het niet vanzelfsprekend is. Tegenslagen kunnen je onderdompelen, overrompelen, je wereld op zijn kop zetten, zekerheden wegvegen, je hart doen stilstaan…

Daarom… 

Ik ben gelukkig…

• Om het warme lichaam van mijn man die nog even tegen me aankruipt voor hij gaat werken.

• Om het lieve briefje dat onder mijn bord ligt als ik eindelijk uit bed kom.

• Om onze lieve hond die razend kwaad wordt op een kat in de tuin, maar te oud is om erachteraan te gaan.

• Om de heerlijke dag in Antwerpen om B zijn verjaardag te vieren.

  

• Om de zalige lunch samen met veel te veel witte wijn in het “Ras” aan de Schelde (en neen, we moesten niet meer rijden)

• Om samen met de kinderen te eten en B kadootjes te geven…

  
• Om zijn glunderend gezicht 🙂

• Om onze zwangere dochter die helemaal straalt

• Om haar lieve, jonge, zotte labrador die onze oude tante niet gerust kan laten.

  
• Om ’s avonds lekker dicht tegen elkaar te genieten van onze favouriete serie.

• Omdat onze kinderen gezond zijn

Omdat… we zoveel hebben om gewoon gelukkig te zijn!

44 gedachtes over “Gewoon gewoon

  1. Prachtig blog en zo is het maar net, ik ben elke dag happy, wel ergens, ondanks alles, ben ik happy, ja dat durf ik te zeggen, zelfs met schele koppijn heb ik nog humor, geniet ik van andere dingen, nog kleiner vaak dan normaal.

    Heerlijk geschreven en wat is die foto prachtig!

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Ik moet daar echt over waken, dat ik doorheen alle stress en kleinere tegenslagen toch blijf genieten van de goede dingen, die er zeer zeker zijn. Groot gelijk dus dat je dit eens in de kijker zet. Je lijstje was alleszins mooi en best wel ontroerend om te lezen 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Mooi en inspirerend! In januari ben ik gestart met een microgelukdagboek bij te houden. Elke dag een klein dingetje noteren dat me gelukkig maakt, ook al was het een rotdag. In februari hield ik er al mee op, omdat ik het vergat. Je blog overtuigt me om er opnieuw mee te beginnen.

    Liked by 1 persoon

  4. Heerlijk dit logje… Ook ik ben blij met de kleine dingen, geluk zit niet in geld en goederen. Ben mij met mijn veranderde leventje waar de liefde weer in terug is. Waar ik samen met ‘hem’ nu van kan genieten!
    En nu schiet ik vol! Blijf gelukkig lieve Mrs B.. samen met die lieverd van je! XXX

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

