Verslaafd

  

Ik ben L, 49 jaar en verslaafd…

Mijn man B, 51 jaar is ook verslaafd.

Het ging een tijdje beter met ons, gedurende de laatste maanden lukte het ons zonder, we moesten wel. De afkickverschijnselen waren even zwaar, maar verdwenen na een tijdje, al goed.

Tot exact een week geleden, een hele dag werken, ons hoofd er niet bij kunnen houden, junkfood gegeten om zo snel mogelijk te beginnen, de hond haar wandeling overgeslagen wegens te tijdrovend, de strijk voor een paar dagen aan de kant geschoven… want…

HOC is terug, “House of Cards”, de meest geniale serie sinds de laatste jaren.

Dus ja, wij zijn verslaafd! Heel erg verslaafd! 

Verslaafd aan de schitterende acteerprestaties van de 2 hoofdrolspelers; Kevin Spacey is gewoon briljant, niet alleen in deze serie trouwens, en Robin Wright’s klasse spat van het scherm. Samen maken Γ©n zijn ze deze serie. We willen dus zo snel mogelijk alle afleveringen gezien hebben. Middelste is er in 4 dagen in geslaagd om de hele serie erdoor te jagen… Wij gaan er een ietsiepietsie langer over doen. Maar niet veel langer :). 

Lang leve netflix!

  

Gisterenmorgen kon er niet gekeken worden omwille van de sportieve uitspattingen van mijn husband. Die heeft samen met mijn petekind de “Citta Trail” in Antwerpen gelopen!

  
Super gewoon, ik ben zo trots op hem, want het is een vermoeiende loop, maar wel een heel boeiende. Wie had dat ooit gedacht, een hartpatiΓ«nt, die een jaar na zijn operatie al 2x deze loop doet Γ©n vorig jaar de 10 miles uitgelopen heeft. Bibberend van de kou stond ik aan de aankomst te wachten, hij glunderde, had het toch maar weer gedaan! 

Respect, mijn lieve man, oneindig veel respect! 

Het houdt wel in dat we een inhaalmanoeuver moeten doen wat betreft ons “bingewatchen”! Desnoods vannacht… πŸ™‚

Maar we gaan eerst morgen uitgebreid je verjaardag vieren, er een zalige dag van maken!! 

Kevin zal wel even wachten!!

59 gedachtes over “Verslaafd

  1. Wij zijn gisteren net begonnen met House of Cards, meteen hupakee 3 afleveringen gezien.
    Verder ben ik zwaar verslaafd aan The Walking dead, die ze nu bijna live uitzenden op FOX, maar wel midden in de nacht. Dus sta ik op dinsdagmorgen een uur vroeger op om die te bekijken. Zot zijn doet geen zeer!

    Like

  2. Ik ben niet verslaafd en zou gemakkelijk HoC links kunnen laten liggen.. als het moet.. of als het niet anders kan.. maar eigenlijk liever niet.. Dus ik vermoed dat er vanavond nog wel een aflevering of 3 doorheen gaan. En blij dat je bibberend aan de finish op me hebt staan wachten, Mrs. B ❀ ❀

    Liked by 1 persoon

  3. House of Cards staat op ons lijstje van series die we nog willen bekijken, maar voorlopig ben ik er nog niet aan begonnen. Al heb ik al van veel mensen gehoord dat het echt de moeite is. Ik ben alvast benieuwd en hoop dat wij het binge watchen binnen de perken gaan kunnen houden ;-). Proficiat voor Mr. Brubeck, wat een prestatie!

    Liked by 1 persoon

  4. Netflix, is dat een figuurtje uit Obelix en Asterix? πŸ˜‰
    Om maar te zeggen dat tv-kijken me voor geen meter boeit. Ik zal, zo vermoed ik, wel de uitzondering op de regel zijn.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik ken Netflix ook alleen van naam, maar ik vind het geweldig, dat vele mensen er plezier aan beleven. Wij zijn al blij als we een opgenomen film uiteindelijk toch nog bekijken en/of sommige gemiste programma’s op “uitzending gemist” toch nog gaan zien.
    Wat fijn, dat Mr.B’s gezondheid zo hersteld is. Als ik het goed lees, heeft hij daar zelf ook hard aan gewerkt. Top hoor !!!

    Liked by 1 persoon

  6. Heerlijk om een serie te volgen waar je helemaal in zit he? Wij hebben geen Netflix, maar heel veel Dvd series ook fijn. Maar nog fijner is om te lezen dat je man maar ff mooi heeft hardgelopen, na zo’n heftige tijd!! Daar heb ik heel veel respect voor!!

    Liked by 1 persoon

  7. Applausje voor Mr B!

    En wat betreft die verslaving: ik heb nog geen enkele aflevering gezien, maar het lijkt me wel een prachtserie! Een van de redenen waarom ik netflix ook tegenhoud… er zijn nog een paar van die pareltjes en ik ken ons: dan gaan we echt aan binge-watching doen! πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  8. Over die serie heb ik al heel veel goeds gehoord. Ik zou ze dan ook heel graag bekijken, maar de echtgenoot wilt geen series (meer) bekijken. Vermits de televisie in de woonkamer staat, kan ik dus niet zelf beslissen naar wat er gekeken wordt. En de avonden, dat de echtgenoot niet thuis zijn.. die gebruik ik nu al dingen te zien, waar hij niet naar wilt kijken..
    Het zal moeten wachten tot mijn pensioen, denk ik πŸ˜‰

    Fantastisch.. die prestatie van Mr B!!!
    Een super dikke proficiat voor hem! Ik kan geloven, dat je stond te blinken van trots!

    Liked by 1 persoon

  9. Chapeau voor mr. B. ! Bewijst eens te meer dat er hoop is na hartproblemen.
    Netfix is mij onbekend, House of Farts dus ook. We kijken nochtans redelijk veel TV, maar met de decoder van Telenet kunnen we al meer interessante dingen opnemen dan we kunnen bekijken…

    Liked by 1 persoon

  10. Series volg ik eigenlijk nooit, duurt me allemaal te lang. Het helpt misschien wel als je alles achter elkaar kunt zien , maar toch, TV kijken is toch minder mijn ding.
    Wat fijn dat B’s gezondheid zich goed hersteld heeft, dat maakt de prestatie wel heel bijzonder!

    Liked by 1 persoon

  11. De kritieken liegen er niet om: dit schijnt een heel goeie serie te zijn. Zelf ik heb noch Netflix noch een tv in huis. Soms heb ik het daar wel moeilijk mee. Niet dat ik een fervent tv-kijker was maar die ene serie mis ik wil. Zo elke week een nieuwe aflevering: het was eigenlijk een soort ritueel.

    Liked by 1 persoon

      1. Elke week viel wel mee. Ooit één keer met Mich een volledig seizoen van Battlestar Galactica bekeken op enkele dagen tijd: dat was leuk voor één keer maar ik zou toch niet graag elke serie zo bekijken.

        Liked by 1 persoon

  12. Oh van harte gefeliciteerd! Met Mr. Brubeck πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ en wat goed van hem, ja echt respect!

    Ennuh House of Cards, nog geen seconde van gezien… ik weet niet of ik erin zal rollen, maar goed, voorlopig met de gewone tv en alles wat opgenomen is, moet ik ook daar weer eens leeg maken, ik heb niet eens tijd voor Netflix, hahahaha

    X

    Liked by 1 persoon

  13. Verslaafd zijn aan series, dat gaat niet zeker als je de TV niet aanzet ? πŸ™‚
    Ik zit momenteel helemaal in een lees-flow, compleet met turven van meer dan 500 pagina’s (allemaal dankzij naar de BIB gaan in de naburige gemeente i.p.v. hier in de 2-kamer-BIB op het dorp) Ik kom daardoor nog amper toe aan bloggen en blogs lezen.

    Liked by 1 persoon

  14. Hoe meer ik er over hoor of lees, hoe meer ik Netflix wil om bepaalde series te volgen… we zijn al geen grote tv-kijkers en met het betere weer in het vooruitzicht, wordt er nog minder tv gekeken… en toch ben ik nieuwsgierig!
    Een grote pluim voor Mr. B!!

    Liked by 1 persoon

    1. Ik geef de pluim door….
      Je kan netflix heel flexibel gebruiken, in de zomer bv zeggen wij ons abonnement gewoon een paar maanden op, en in de winter nemen we het gewoon terug op. Dat is geen probleem en op 1 min in orde!

      Like

Geef een reactie

