Let’s talk about sex

  
Ik geef het hier zwart op wit toe, ik kijk…

Niemand kijkt, niemand heeft ooit gekeken, niemand durft ooit toegeven dat hij of zij er naar DURFT kijken. 

Maar… iedereen weet perfect waar het over gaat, wat er gebeurd is en wat er waarschijnlijk nog gaat gebeuren. 

Ik neem het wel op, je kan een hele aflevering in modus “x2” bekijken, dan heb je alles gezien.

Ik zat met stijgende verbazing en open mond de vorige aflevering van “Temptation Island” te bekijken. Niet van opwinding :), wel van verontwaardiging.

Waarom kijk ik dan? Omdat het mijn verstand te boven gaat, echt!

De programma-makers valt nauwelijks iets te verwijten, ze fabriceren uiteraard dat wat veel kijkcijfers gaat trekken. Ik laat hier even buiten beschouwing of het al dan niet goed gemaakt is, want dat zou subjectief zijn. 

Maar waarom schrijven mensen zich daarvoor in godsnaam in??? 

Ik zat dus met open mond te kijken…

Te kijken hoe mensen zich laten manipuleren voor heel Nederland en België. Medelijden heb ik niet, integendeel… je weet waaraan je meedoet. Alhoewel? Weten ze dat? Ze zeggen alleszins van wel, om hun relatie te testen, laat me niet lachen (en excuseer me voor mijn cynisme). Misschien zouden ze tegen zichzelf beschermd moeten worden.

Ze zijn zeker van elkaar… een beetje aandacht van anderen kan alleen maar goed zijn, kussen kan ook eventueel nog door de vingers gezien worden, met een andere vrouw, man in één bed “slapen” is geen probleem, romantische uitstapjes maken met een knappe vrijgezel moet verrijkend zijn, en wat in hun huidige “relatie” niet goed zit moet in intieme gesprekken met een ander uitgespit worden… 

Pffff, ik begrijp het steeds minder!

Ik geloof er echt niks van! 

Als je een beetje je gezond verstand gebruikt (en dat is daar ver zoek), dan doe je niet mee aan zulke testen. Dus moet er iets anders achter zitten. 

Ik weet het! De vakantie, de mooie complexen waar ze mogen logeren, de drank en het eten, de uitstapjes, de feestjes… en dat 9 dagen lang op een warm, zonnig en ver eiland. Bekostig dat maar eens zelf! 

Of… seks. Dat zal ongetwijfeld ook een grote rol spelen. Want ze moeten de verleiding weerstaan, 9! lange dagen, ocharme.

Seks is fijn, is natuurlijk, kan een ongelooflijke verrijking zijn. Ieder maakt voor zichzelf uit op welke manier, maar het is onlosmakelijk verbonden met ons leven. 

Maar seks is vooral ook gebaseerd op vertrouwen, vertrouwen tussen 2 gelijkwaardige partners. 

En het is toch wel erg schrijnend om te zien hoe, na 2! lange dagen sommigen al niet meer zonder seks kunnen en met de eerste de beste “de nood ledigen”, allemaal onder het alziende oog van een camera. 

Om daarna te zeggen: “Ik kan haar pijn voelen als ze dit ziet en wou dat ik bij haar was…”.

Mijn mond hangt nog steeds open van verbazing. Mij maak je niet wijs dat iemand hieraan meedoet om zijn of haar relatie te testen!!
  

51 gedachtes over “Let’s talk about sex

  1. Lijkt mij ideaal om aan mee te doen als single, en met een single vriend(in) een fake-relatie te spelen. Oooh, ik zou daar zo in opgaan… En dan op die video´s van uw fake-partner reageren met “De vuile smeerlap! Wacht maar manneke, nu ga ik mij ook niet meer inhouden zenne”, en dan volle bak achter die “verleiders” gaan, en elke keer als het bijna “zover” is, tegen die gast zeggen: “Ai, mijn goesting is ineens over. Want ik denk dat ik daar precies iets tussen uw tanden heb zien zitten. Een appelsienvelletje ofzo. Waren er appelsienen bij het buffet? Dat wist ik niet. Dju, daar had ik echt goesting in. Allez, in appelsienen he, bedoel ik.”

    Yes, I would have the time of my life.

    Liked by 1 persoon

  2. Ik kan echt heel eerlijk zeggen dat ik er niet naar kijk. Maar het is zo alomtegenwoordig op het internet en in allerlei pers, dat ook ik op de hoogte ben van de strafste stoten die daar gebeuren. Ik snap langs geen kanten waarom mensen daaraan meedoen. Ze willen allemaal dolgraag in de spotlight staan, een andere verklaring kan ik niet bedenken ;-).

    Liked by 2 people

  3. Ik kijk ook 🙂 want op die avond is al mijn mannenvolk gaan repeteren of babysitten. Die kandidaten moeten toch wel geselecteerd worden op “gegarandeerd spectakel”? Anders werkt dat programma toch niet?
    We hadden het er hier al over: wij zouden nooit door die audities geraken, evenwichtige zielen als wij zijn. Komaan zeg, die verleiders al eens bekeken? Bah! Alsof alles ineens waw is in een bikini of zwembroek…
    Het idee van Kathleen hierboven, dat ik daar zelf niet op kwam! Ja, zo zou ik het ook willen spelen!

    Liked by 1 persoon

  4. Je plaatselijke correspondent uit Brugge verklaart op zijn communiezieltje dat hij nog geen enkele aflevering van die bullshit heeft gezien. Nu ik je relaas lees ben ik dubbel overtuigd dit ook niet te zullen doen. Er wordt in het leven al genoeg met onze voeten gerammeld dat we dit ook niet met onze relatie moeten doen.

    Like

  5. Ik begreep laatst al van Mr. Pannekoeck, dat er zoiets bestaat waar ik schreef over The Island, hij een heel ander eiland bedoelde, we snapten elkaar dus even niet, hahaha tot Mr. Billy het even recht kwam zetten en de Heer Pannekoeck dus dit eiland bedoelde waar wij in Nederland een totaal ander The Island aan de gang hebben, no temptations, pure survival.

    Wat jij beschrijft, ik heb er weleens van gehoord maar gekeken heb ik het nooit, want ik snap het bij voorbaat al niet… en volgens mij is dat puur fake of zo, je kunt mij niet wijs maken dat mensen zich vrijwillig daarvoor opgeven als ze al samen zijn. Nou ja…. mensen met IQ zul je er denk ik niet vinden 😉

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Nope, totaal nieuw, geen Robinson, hahahaha So funny, deze mensen winnen niets, geen opdrachten, niks… houden er niks aan over, kunnen ook stoppen als ze dat willen, no sweat… Echt vrijwillig met niets aan het einde. Ze begonnen met 15, maar er zijn er 3 naar huis vrijwillig, ze hebben daar een portofoon voor en dan 24 uur bedenktijd…

        Liked by 1 persoon

  6. Ik kijk daar ook naar. Maar ik erger mij daar niet aan, ik lach mij een accident. Ik zette al van aflevering één mijn geld op Marvin 😀 Ik vind dat ideaal brainless vertier om naar te kijken na een drukke werkdag, net zoals zoveel programma’s op TLC 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Pink Ambition, net vóór Temptation Island, vind ik nog wel leuk en lichtvoetig. Jaren geleden keek ik ook naar Temptation Island. Van het huidige seizoen heb ik van de eerste aflevering hoop en al 10 minuten gezien en het leek een flashback naar tv tien jaar geleden. Dan maar gezapt, want ik ergerde me te veel aan de voorspelbaarheid ervan. Al snap ik wel dat dit typisch een guilty pleasure-programma is. Dat je idd in modus x2 kan bekijken:-) En ik kan ook moeilijk geloven dat er mensen bestaan die oprecht geloven dat ze dit nodig hebben als relatietest…

    Like

  8. Vroeger keken wij her, toen konden we echt genieten, als de partner dan een filmpje zag waar de andere partner vreemdging, erg eigenlijk. Deze serie niet gezien en er tot nog toe niets van gehoord. Of het allemaal in scène gezet is, dat kan bijna niet anders, maar er lopen ook echt domme mensen rond, die echt zo zijn.

    Liked by 1 persoon

  9. Ik kan met de hand op het hart zeggen dat ik niet kijk, en dat om de simpele reden dat ik geen tv kijk. Doch van wat ik over het programma las, lijkt het me niet iets wat mijn interesse zou wegdragen. Bovendien zal het, zoals tal van programma’s, ook wel voor een groot deel gemanipuleerd zijn. Tenslotte weet je nooit hoe “spontaan” spontaan op tv is.

    Liked by 1 persoon

  10. Het programma ken ik niet, kijk sowieso geen z.n. reality programma’s,( ze zijn meestal van a tot z in elkaar gestoken) maar wie wil mag van mij hoor, het gaat uiteindelijk om de kijkcijfers en als niemand kijkt is het zó van de buis verdwenen, het voorziet dus blijkbaar in een behoefte.

    Liked by 1 persoon

  11. Ook ik kijk er naar… ik kan het niet laten.
    De koppels zullen er wel naar uitgekozen zijn… de echte verliefde trouwe koppeltjes zullen geen kans maken om mee te doen en willen wellicht ook niet mee doen… wat heb je nu aan 9 dagen luxe, zon, zee zonder degene die je het liefste ziet?
    In ieder geval zal het ook deels gemaakte tv zijn, want van de vele vele uren draaien, krijgen we slechts een aantal beelden te zien… maar de beelden van deze week spreken voor zich… amai!!! 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

