Blind date #Gent

  

We hadden afgesproken in Gent, dat lag zo ongeveer in het midden en is makkelijk te bereiken. Tenminste, dat dacht ik…

Ik rijd normaal graag met de wagen, maar terugrijden midden in de avondspits sprak me niet zo aan. Na een beetje uitrekenen, dat is nodig als je van de andere kant van het land komt, zou ik om half 2 kunnen aankomen in Gent St Pieters als ik voor de trein koos.

Met de trein, altijd een beetje reizen…breek me de bek niet open. Om 12 u nam ik de trein in Brecht, so far so good, om een perfecte aansluiting te hebben naar Gent. Dat was al veel te veel gevraagd, die trein was “afgeschaft”. Een nieuwe poging een half uur later dan maar. 

De reis, het leek wel of ik op weg was naar Noorwegen, vorderde moeizaam, vluchtelingen die van de trein gegooid moesten worden (echt waar!), signalen die manueel moesten bediend worden, plaats moeten maken voor een goederentrein die voorrang had… Er kwam geen einde aan. Op 5 minuten van mijn eindstation kon ik mijn “blind date” sms’en dat ik er bijna was. 

Helaas besloot een laatste technisch mankement de trein voor de laatste halte nog een kwartier vast te laten staan. Ik schaamde me dood, om half 3!!!! kon ik eindelijk kennis maken met Eilish

Twee jaar geleden had je mij niet moeten vertellen dat ik met een mede-blogger zou afspreken. Ik zou je gek verklaard hebben, wat heeft iemand daar nu aan? Omdat ik om een grondige reden de laatste blogbrunch niet bijgewoond had, had ik ook de kans gemist om een aantal toffe bloggers te ontmoeten. Eilish was daar één van, ze boezemt vertrouwen in, stuurde een paar toffe en oprechte mails et voila… zo leerden we elkaar gisteren echt kennen.

Het werd een middag:

*Van direct een warm gevoel voor iemand krijgen.

*Na 2 minuten al over zeer delicate vrouwenzaken aan het babbelen zijn.

*Scheurend van de honger direct een koffiezaak binnen te duiken en een heerlijke wafel te verobberen.

*De lekkerste chocolademelk samen te drinken.

*Luisteren naar een vrouw met een straf verhaal, een sterke persoonlijkheid.

*Verbaasd zijn om haar kracht, haar liefdevolle verhalen over haar kinderen en haar lief.

*Mezelf helemaal op mijn gemak voelen, alsof ik haar al jaren kende.

*Een heel aangenaam gevoel om zoveel interesse mee te maken.

*Haar zo vertrouwen dat ik eindelijk een delicaat verhaal kon vertellen; en dat dat bevrijdend werkte.

*We daar heel de middag zijn blijven zitten om te praten en ons een bult schrokken dat het zo laat werd.

*Ik haar met veel plezier en trots kon voorstellen aan mijn Mr Brubeck, die me kwam ophalen.

*Ik daarna samen met B de dag afgesloten heb in Gent met een etentje, waarbij we onze “op-kot-zoon” nog tegen het lijf liepen.

Dank je, lieve Eilish, voor deze fijne middag en nog eens sorry voor de logistieke vertraging! 

Liefs,

Mrs Brubeck
  

40 gedachtes over “Blind date #Gent

  1. En dan promoten ze zo het reizen met het openbaar vervoer. Tsss..

    Wat fijn, dat jullie zo’n leuke namiddag hadden! Vroeger (toen waren mijn blogs niet anoniem), heb ik ook heel wat fijne mensen leren kennen. Ik heb met veel van hen nog een heel tof contact via Facebook, Instagram, ..
    Maar sinds die angststoornissen durf ik het niet meer aan om alleen ver op pad te gaan. Zelfs ergens afspreken met mijn nichtjes durf ik niet meer.. 😦

    Soms groeit er echt een hele mooie vriendschap.. Koesteren maar!

    Liked by 1 persoon

  2. Altijd spannend, zo’n eerste ontmoeting. En Eilish lijkt me, toch bloggewijs, een aimabele mevrouw.
    Als uitermate verlegen, compleet introverte en bijzonder gedrochtelijke mens zou ik me echter nooit aan zulk een ontmoeting durven wagen, dat spreekt voor zich.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik ben echt geen treinreiziger! Vroeger zijn we eens met de kinderen van Kontich naar Antwerpen met de trein gereden, het terugkomen is niet gelukt… ik heb mijn moeder gebeld om ons onderweg op te halen!
    Wat fijn dat je met een andere blogster afspreekt, dat moet inderdaad heel leuk zijn!

    Liked by 1 persoon

  4. Wat leuk dat het meteen klikte tussen jullie :-). Ik spreek binnenkort ook met iemand af die ik via internet ken, maar die ik nog nooit gezien heb. Ik hoop dat het even goed zal gaan, want ik vind het wel ongelofelijk spannend.

    Liked by 1 persoon

  5. Wat een heerlijk verslag van een heerlijke middag!
    Blij dat het zo geslaagd was, zie je wel, het kan echt. Mij zijn ontmoetingen met bloggers nog nooit tegengevallen. Gaat ons ook vast lukken, dat voelen we allebei al aankomen hè..
    Liefs! 😊

    Liked by 1 persoon

  6. Als ik terug in BelgiΓ« kom, ben ik ook altijd aangewezen op het openbaar vervoer, en het wordt precies elk jaar erger (en duurder). Een regelrechte schande. terwijl ze het gebruik van openbaar verveor juist zouden moeten stimuleren, maar ze doen in BelgiΓ« precies juist het tegenovergestelde.

    Maar wel leuk he, medebloggers ontmoeten πŸ™‚ Daar heb ik ook alleen nog maar goede, hartverwarmende ervaringen mee gehad πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  7. Zie je nu wel? dat het kan, hahahaha en natuurlijk zijn ontmoetingen altijd en risico, het kan ook weleens anders aflopen, ook dat weet ik, maar soms… dit is een vriendschap voor het leven geworden nu, dat lees ik er gewoon uit πŸ˜€ Net zoals ik dat heb met vele oud bloggers die niet eens meer bloggen maar nog steeds in mijn vriendenkring rondgaan πŸ˜€

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

