Mijn “kleine” meid

  
Liese stuurde me een mailtje om te vragen hoe met met Oudste is… en… om te polsen of we al weten wat “het” gaat worden. 
Lief…

Het smeet me terug naar het verleden…

Onze kleine meid, ons klein wondertje, je kwam brullend ons leven op zijn kop zetten. Met je kleine handjes, je grote donkere kijkers, je gehuil als je honger had, je vertederende lachje waarmee je iedereen rond je vingertjes draaide … We waren op slag verliefd op je!

  
Je wordt nu zelf mama, waarschijnlijk van een jongetje… Het maakt je eigenlijk niet uit, je bent na elke echo gewoon gelukkig dat alles goed gaat.

Je papa en ik kijken het allemaal met veel liefde aan… Je bent aan het veranderen. Je buikje wordt stilaan zichtbaar en je begint het trots te tonen. 🙂

Je weet het zelf niet, maar je legt teder je handen op je buik als je in de zetel zit, beschermend. Je straalt en bent “zachter” geworden. 

We praten meer dan anders over je, halen veel herinneringen op. We hopen dat je altijd een gelukkige jeugd gehad hebt. We hebben geprobeerd om jullie alle 3 een warme, fijne thuis te geven. Een thuis die altijd de jouwe zal zijn, ook al bouw je nu zelf een gezinnetje. 

Onze belofte naar jou is dat jij voor altijd in ons hart zit, altijd bij ons terecht kan. Ook voor je kindje zullen we de beste opa en oma zijn van de hele wereld. “Baby” wordt ons nieuwste gezinslid en zal gekoesterd worden.

Ik wil je wel waarschuwen dat we je spruit schandalig gaan verwennen 🙂 , opa’s en oma’s mogen dat!!

Mijn liefste dochter, uiteraard ben je niet meer mijn kleine meid, maar je zal ALTIJD mijn “kleine” meid zijn! Ik ben zo blij dat ik in je buurt kan zijn en dat je dingen met me kan delen. Ik weet wat ik zeg, ik heb het allemaal zonder de mijne, jouw oma, moeten doen. Maar ze kijkt met trots op je neer, daar ben ik van overtuigd, ze zal over je waken!

Je gaat het prima doen als mama, daar twijfelen we geen seconde aan. We zullen ons nooit opdringen, maar zijn er altijd voor je, no matter what!

Liefs

Mama 

  

53 gedachtes over “Mijn “kleine” meid

  1. Ze heeft de oren van haar papa, en de neus van haar mama 🙂 !
    We hadden vorige zaterdag ons kleinkind (anderhalf jaar) in huis om voor te zorgen. Zààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààlig !!

    Liked by 3 people

  2. Wat een mooie baby. Spannend vooruitzicht. Ik kan me goed voorstellen dat deze nieuwe fase ook weer het grote gemis van je eigen moeder destijds toe je zelf moeder werd naar boven brengt. Het gemis van je moeder in de omarol die ze nooit gehad heeft.

    Liked by 1 persoon

  3. Zo mooi geschreven, vol van liefde!
    Ik denk, dat jij een fantastische mama was en bent en je gaat een super oma worden!
    Zo fijn, dat je er zo dichtbij betrokken mag zijn.

    Like

  4. Heel mooi en aandoenlijk! Dat zijn én blijven je kinderen ook altijd bij dit soort bijzondere gebeurtenissen.
    Geweldig dat je haar “in de buurt hebt” want dit is ( behalve zélf moeder worden) het állermooiste dat je mee kunt maken.

    Liked by 1 persoon

  5. Mijn favoriete nicht is sinds een aantal maanden oma. En ze heeft geen tijd meer voor mij, hoor! Het is ook zo veelomvattend, zo’n klein, nieuw mensje…
    Gefeliciteerd! Ik wens je dochter een voorspoedige zwangerschap en een bevalling als een lancering 😉 En je kind, blijft áltijd je kind.
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

  6. Oma (en Opa) worden is zoiets speciaals.
    Straks een kind van jouw kind in je armen, zo bijzonder.
    Ik heb 2 kleindochters van mijn zoon. Eigenlijk lijkt het me nog veel specialer als je eigen dochter de moeder is. Je gaat het meemaken!
    GENIETEN HOOR! Ik duim dat alles goed zal gaan!
    Gun het jullie zo! XXX

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

