Ride like the wind #Brubeckchallenge 1

  
Een leuke uitdaging ga ik niet graag uit de weg…

Dus, mijn liefste Mr Brubeck, je hebt erom gevraagd… hier is je eerste challenge!

Tijdens onze rondreis in Amerika in 2014, hebben we duizenden kilometers afgelegd. We vinden dat leuk en ontspannend, met de wagen rijden. Liefst met ons tweetjes, er wordt gepraat, geluisterd, gezwegen, gelachen en jammer genoeg ook af en toe gezongen (en niet door mezelf πŸ™‚ ).

We waren diep onder de indruk van de natuur, desolate landschappen, fantastische vergezichten, adembenemende luchten, duizelingwekkende hoogtes, bangelijke afgronden…. Zo kan ik nog wel even doorgaan. We werden er stil en vooral nederig van, een mens is nietig…

  
  
We hebben zelden een meningsverschil, en als dat voorkomt gaat het meestal om iets banaals. Maar B weet heel goed waar hij me direct mee op de kast kan jagen…

Met de “actieradius” van een wagen…

Verschrikkelijk vind ik dat, een tank helemaal leeg rijden met het risico dat je ergens strandt. Nu is dat in België niet zo ongelooflijk erg. Om de 500 m is er wel een benzinestation te vinden, maar toch 😦 . Liever niet als ik erbij ben, dan kan ik hem tenminste uitlachen als hij met een jerrycan langs de baan moet lopen.

Als je in de VS een huurwagen neemt, krijg je als waarschuwing mee dat je ’s morgens ALTIJD je tank moet voldoen, omdat je meestal honderden kms moet rijden voor je aan een tankstation komt. Vooral in Death Valley moet je uitkijken, de temperatuur kan daar oplopen boven de 50 gr. En dan wil je niet buiten gaan rondlopen. Daar gaan ze ons niet mee hebben dachten we…. :). 

  
Waar mijn liefste wederhelft geen rekening mee gehouden had, was dat je na Death Valley OOK terug moet tanken. Maar nee…..”we kwamen nog gemakkelijk toe”.

Grrrr…

Ik kon het niet aanzien, ik kon en mocht mijn ogen niet laten afdwalen naar het dashboard… We reden bijna met een lege tank in niemandsland. Ook B kreeg het een beetje benauwd. Maar we hadden geen keus, doorrijden was de boodschap. Ik denk dat we een engelbewaarder bij hadden… Op het allerlaatste ” naftdruppeltje” na, kwamen we aan een soort “oase” in the middle of nowhere…

Ik overdrijf echt niet… ik was bluspoeder.

Uiteraard waren de prijzen, die doorgaans nogal meevallen daar, torenhoog. Wat wil je, je moet toch tanken en kan niet even leuk doorrijden naar een ander wegens geen aanwezig!

Moraal van (mijn kant) het verhaal; rijdt je wagen niet helemaal leeg, dat brengt alleen maar stress met zich mee. 

En voor wie denkt dat Mr Brubeck zijn les geleerd heeft… niet dus!

  

46 gedachtes over “Ride like the wind #Brubeckchallenge 1

  1. Doet me denken aan een tripje in Nieuw-Zeeland. We tankten net voor we de bergen inreden, goed wetend dat er nadien geen mogelijkheid meer was om te tanken tot na de bergpas en goed wetend dat onze tank maar net genoeg benzine bevatte voor de overtocht. Stress! Ik kan me je gevoel dus volledig inbeelden πŸ™‚ Mooie foto’s wel!

    Liked by 1 persoon

  2. Ooh, zo herkenbaar! Ik heb op reis al vaak dezelfde discussie gevoerd met de echtgenoot, die me dan beschuldigt van in paniek te slaan voor niets, terwijl ik gewoon mijn voorzorgen wil nemen. Uiteindelijk tankt hij dan wel, maar daar gaat eerst minute discussie aan vooraf en daarna veel beeld zonder klank ;-). Maar pas op he, als we in het hol van Pluto zonder benzine zouden vallen, zou het zeker mijn schuld zijn πŸ˜‰ !

    Liked by 1 persoon

  3. Ik moet hier zo om lachen!!
    Ik heb dat ook… Die tank moet vol zijn. Wil geen risico lopen…
    Maar wahahaha wat een vent ben je getrouwd. Je zou bijna denken dat hij het expres deed… Gewoon om je te stangen

    Liked by 1 persoon

  4. Foto 3: wat een prachtige wolkenformaties!
    En haha, dat actieradiusprobleem, hΓ¨. Ik weet best wat mijn kar met een volle tank aankan qua kilometers, maar bij een huurauto ligt dat uiteraard even anders. In gedachten zag ik Brubeck al sloffen met een jerrycan onder een loden hemel. “Nog vijftig kilometer tot aan het volgende benzinestation, schat!”
    *insert dikke grijns*

    Liked by 1 persoon

  5. Hier in de randstad zΓ³u je je kunnen permitteren om zelfs de reserve vrijwel helemaal op te rijden, Je kunt er van benzinepomp naar benzinepomp lΓ³pen, kruipen als het zou moeten!
    Maar tΓ³ch “loop ik naar de pomp”op het moment dat de wijzer aangeeft dat we op de helft van de tank zijn.
    De reserve stand is gewoon nog nooit bereikt, waarom zouden we niΓ©t eerder tanken als daar de gelegenheid voor is zeg ik met jou;-)

    Like

  6. Mijn vader en mijn schoonvader hebben mekaar indertijd voor het eerst ontmoet langs de kant van de weg, elk op weg met een jerrycan om de (toen nog niet) echtgenoot uit de nood te gaan helpen. En dan te zeggen dat ze bij hem thuis een dieseltank aan huis hadden en hij nog leeg reed. Venten …

    Like

  7. Man have a tendancy to live on the edge ?
    Hier is dat dus ook zo. Al mΓΉoet ik zeggen dat die keer dat mijn cijfertje 0km zei en ik dus nog 25km gereden heb voor ik aan een tankstation was er waarschijnlijk over was πŸ™‚

    Like

  8. Doet mij denken aan vorig jaar november toen we naar Heusden-Zolder reden en in de file terecht kwamen… gene paniek volgens Zoetie!! Maar toen zag ik de benzine dalen en het nog te rijden aantal km bleef gelijk… er was wel paniek!!
    Toen was er ook een beetje spanning: en ik ga hier niet duwen hΓ©!
    Uiteindelijk konden we nog 40 km rijden als de file ‘opgelost’ geraakte… het eerste het beste tankstation was den onze!!

    Like

  9. ik ken dat gevoel, Mrs.!
    Wij gingen ooit op vakantie naar Oostenrijk, en wilden met vrienden de Grossglockner verkennen. Onze tank was niet helemaal gevuld, maar zo ver was het nu ook niet. Waar we niet aan dachten was dat je bergop een stuk meer verbruikt dan op het platte. En jawel hoor, toen we bijna boven was ging die tank al serieus omlaag. Airco al uitgeschakeld en zo economisch mogelijk rijden dus. Op de terugweg zagen we gelukkig een Touring-helper staan aan een hotel… Die bezorgde ons elk een aantal litertjes benzine, genoeg om heelhuids beneden te geraken… πŸ™‚

    Maar wat is nu eigenlijk de challenge voor Mr.?

    Liked by 1 persoon

  10. Oh lijkt me echt vreselijk! Ik ben ook een keer in Amerika geweest, moest ik ook 500 km rijden op een dag en de volgende dag terug. Reken maar dat ik voldoende getankt had hoor, elke keer als de tank net over de helft leeg was ging ik zo snel mogelijk tanken..
    Mannen zijn soms zoooooooo makkelijk hΓ¨… Ik mag het ook afkloppen hoor, maar ik heb echt nog nooit zonder benzine gestaan… Zou dat de generatie zijn? Mr B is wel jonger natuurlijk dan ik πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  11. Hoe herkenbaar. Deed ik vroeger ook. Mijn theorie was nogal waterdicht, dacht ik. Althans als je je naftetank met een fles melk vergelijkt. Door telkens wat oude melk in de fles te laten en daar nieuwe aan toe te voegen, wordt gans de fles plots zuur. Dus reed ik mijn tank ook eerst helemaal leeg, vooraleer ik ‘m opvulde. Lucky me is echter maar één keer in panne gevallen. En sindsdien heb ik geleerd dat naft niet zuur kan worden. πŸ™‚ Neeheee, dat wist ik echt wel hoor, maja.

    Like

Geef een reactie

