Gedicht

  
Je ligt te slapen, stil en rustig ademend…

Ik laat mijn blik over je gezicht gaan, je trekken zijn zacht en ontspannen…. Ik fluister zachtjes dat ik van je houd… Je hoort me niet…

Je gezicht is als een openbaring voor me, ik ken elke uitdrukking en toch blijf je zo uniek, zo jij… Ik denk aan je blauwe ogen waar ik in kan wentelen, verdrinken, helemaal ondergaan, ik denk aan je mond, die liefdevolle woorden vormt, die me kust en beroert, soms ook kwaad is…

Ik kijk naar je en weet dat je momenteel even niks weet, verzonken in een donkere wereld, rust in je hoofd. 

Ik kijk naar je en zie de man die ik liefheb, boven alles en voor wie ik alles zou doen…

Je bent mijn lief, ik heb je lief en ik laat de gedachten overwaaien naar jouw slapende ziel…

29 gedachtes over “Gedicht

  1. In poëzie kan zoveel liefde zitten. Ik schrijf ook over en voor de echtgenoot, maar hij ziet die gedichten liever niet op mijn blog verschijnen. Met een blogger als echtgenoot ligt dat vermoedelijk iets anders. Mooi gedicht, mrs B.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

