Schoonheidsfoutje

  
Mr Brubeck en ik zijn altijd gek geweest van “de film”. 
Toen we samen aan de universiteit van Antwerpen studeerden, durfden we vrijdagnamiddag al eens een les skippen om naar de cinemazalen te trekken op de De Keyzerlei. Het zal ons nu ongetwijfeld niet meer aangerekend worden hoop ik.

Ik denk dat we elke film die uitkwam wel gezien hebben. In die tijd werden er nog programma’s uitgedeeld met een wit briefje ertussen met de korte inhoud van de betreffende film. Wij maakten er een sport van om die samenvattingen te verzamelen.

Ja, we hebben ze nog allemaal, met een strik rond πŸ™‚ .

Nu zijn we iets kieskeuriger geworden. We gaan echt alleen nog als we denken dat het een film is die we “moeten gezien hebben”.

Zo zijn de films van Quentin Tarantino een “must have seen” voor ons! We hebben zijn vorige films verslonden, van voor naar achter bekeken, van onder naar boven, elk detail in detail bekeken, elke acteur op zijn of haar waarde geschat en elke muzieknoot naar binnen gezogen.

Want hij maakt kunstwerken, echt! Zijn oog voor ALLE details is perfectionistisch…

En daar is mijn schoentje gisterenavond beginnen wringen.

De verwachtingen voor zijn nieuwe film “The Hateful eight” waren hooggespannen. Gewapend met een doos lekkere ijspralines en een fanta (eentje voor ons tweetjes omdat we veel te gierig zijn), installeerden we ons in Utopolis te Turnhout. Vanaf het eerste beeld werden we ondergedompeld in zijn waanzinnige wereld.

Ik ga jullie het verhaal niet vertellen, ik kan namelijk niet goed vertellen, maar wij vonden het meesterlijk. Hoe hij van een “gewoon westernverhaal” een groteske misdaadfilm maakt, weinigen doen het hem na. 

Mijn schoen wringt nog altijd…

Want terwijl hij zo goed is om alles te laten kloppen en alle beelden zo gedetailleerd zijn, stoorde het mij ontzettend dat de acteurs allemaal, echt allemaal een perfect, hagelwit gebit hebben. Het vloekte als een tang op een varken…

Als ik het goed heb werd er in die tijd één keer om de vijf weken een bad genomen in vuil water, had iedereen luizen, waren er geen toiletten, alleen houten planken en bestond er ZEKER GEEN tandpasta. Een “tandarts” diende toen alleen om met een roestige tang bruine dingen uit monden te verwijderen. Er liep toen niemand rond met een tandpastasmile, laat staan een volledig gebit…

In de film wordt er veel gepraat, zijn er heel veel uitvergrotingen, veel close-ups… Het valt echt op…

Beste Mr Tarantino, aangezien wij grote fans zijn van uw filmcollectie en altijd uitkijken naar nieuwe makelijen uwer hand, wil u in het vervolg letten op zulke schoonheidsfoutjes? 

Wij vonden het overigens een schitterende film!! 

31 gedachtes over “Schoonheidsfoutje

  1. Wat je waarschijnlijk niet wist: de hoofdsponsor van de film is Colgate. Vandaar, dus.
    Wat de film zelf betreft: hij duurt 2 uur en 47 minuten. Zo lang kan ik helaas niet stilzitten.

    Like

  2. Ik ben ook een zware Tarantino-fan, zag de film al een paar weken geleden en ik vond hem fantastisch. Dat van die tanden, daar heb je gelijk in. Maar dat is toch bij elke film die zich afspeelt in een van de vorige eeuwen?

    Like

  3. Ik heb juist de trailer bekeken en je hebt helemaal gelijk!
    Misschien eens een briefje naar tmijnheer Tarantino sturen met “Als ge zoΒ΄n vuile film maakt, kunt ge u best een andere sponsor zoeken dan Colgate.”

    Liked by 1 persoon

  4. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja, ik vind zelfs in het normale leven de hype voor “het perfecte gebit” vaak al te ver gaan. Vroeger werd er bij een kunstgebit hier en daar bewust een kleine onregelmatigheid aangebracht om het “natuurlijk” te maken . Ook die bijna lichtgevend witte tanden passen echt niet bij ieder huidtype. (net als de geblondeerde haren trouwens) .
    De film zal mij niet storen, ik heb te weinig zitvlees om films te kijken en kijk zelfs thuis nauwelijks films.

    Like

    1. Ik vind, los van de film, dat er verschrikkelijk overdreven wordt… Zelfs kinderen met een goed gebit Moeten persΓ© beugelen, ik begrijp dat niet, behalve dat het dan is om de orthodonten rijk te maken…

      Like

  5. ik heb “Inglorious Basterds” gezien, en ook beginnen kijken naar “Kill Bill” (maar afgehaakt).
    Ben er geen fan van gewoon, zijn films zijn overdreven gewelddadig vind ik. Er is al geweld genoeg in het werkelijke leven van vandaag, en bij films vermijd ik die toch liever. Ik hou veel meer van sociaal drama, ook al kijk ik heel weinig films…

    Like

      1. Ik apprecieer dat mensen hun mening geven Billy, ik doe dat zelf ook en probeer altijd respect te tonen voor anderen, zo ben ik opgevoed en heb ik geprobeerd mijn kinderen op te voeden.
        Helaas word je in het leven soms blootgesteld aan commentaren van mensen die denken de wijsheid over anderen in pacht te hebben zonder een situatie helemaal te kennen… En dan worden er mensen gekwetst…

        Liked by 1 persoon

  6. Ok dit is een film die ook wij moeten gezien hebben…
    Onlangs zag ik Pulp Fiction en Reservoir Dogs voor het eerst… de eerste vond ik maar iets bizars, de tweede iets beter.
    De andere die ik al gezien heb, Inglorious Basterds – Django Unchained, vond ik schitterend!

    Liked by 1 persoon

  7. Whahahahahaha ja zoiets kan een doorn in het oog zijn dan als er 1 detail niet klopt die jou dan opvalt. Ik heb niets met Querentino, is het toch? Ik heb het geprobeerd, maar die eerste geloof ik, ik weet niet eens meer hoe die heet, met Travolta, kom ik al niet doorheen…

    Fijn dat jullie wel genoten hebben πŸ˜€ Overigens heb ik wel een voor stukje gezien en dit maakte mij bij deze film wel nieuwsgierig πŸ˜‰

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

